Howard Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Døde piksler Er du en av mange som har kjøpt en LCD-skjerm eller bærbar maskin med en eller flere defekte piksler? Her får du tips du kan forsøke for å bringe pikslene tilbake til live. Les artikkelen her Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 har lest denne artikkelen flere ganger, men har alltid lurt på om du skal "massere" når skjermen er av, eller på? Lenke til kommentar
notorled Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 er det ikke skadelig for skjermen? (å massere) Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Ps. Hvis du kjøpte en lcd skjerm med mer enn 3 døde piksler kan den returneres og få ny. Det er ikke farlig/ødeleggende for skjermen og "massere" den. masser bare forsiktig og gjerne en stund,,slik at den får gå seg til. De fleste skjermer som selges har en to piksler død som regel. Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Har to døde pixler på min bærbar. Har kjøpt denne kluten fra biltema: http://www.biltema.no/products/product.asp...7&iItemId=43079 Kan jeg bruke denne til dette "trikset" (?) Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Min første tanke etter å ha lest dette om massering av skjerm, er at resultatet kan bli at flere piksler dør som følge av svakheter. Og da blir jo problemet enda verre. Sveinl. Lenke til kommentar
c-man Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hadde en lysende grønn en på min, den "våkna" til liv etter en omgang med massasje. Har ikke noen problemer nå. Lenke til kommentar
ArcticIce Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Har en grønn en og en blå Bare venter på at skjermen skal få en omgang massasje med kluten, hvis den funker. Noen som vet? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Min første tanke etter å ha lest dette om massering av skjerm, er at resultatet kan bli at flere piksler dør som følge av svakheter. Og da blir jo problemet enda verre. Sveinl. Det er vel bra? Da får du jo skifte skjermen Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Min første tanke etter å ha lest dette om massering av skjerm, er at resultatet kan bli at flere piksler dør som følge av svakheter. Og da blir jo problemet enda verre. Sveinl. Det er vel bra? Da får du jo skifte skjermen 1 ting skal du ha..... og det er god humor. hehehe Sveinl. Lenke til kommentar
adyton Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Min erfaring på far sin Dell LATITUDE c400 er å bare bruke pekefingeren veldig forsiktig i sikulære bevegelser på skjermen hjelper veldig bra. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg sliter med at bakgrunnslyset i skjermen (samsung 173T) faller ut. Kanskje jeg kan sende den til kiropraktor? Massasje blir vel litt pinglete i denne sammenheng! Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg sliter med at bakgrunnslyset i skjermen (samsung 173T) faller ut. Kanskje jeg kan sende den til kiropraktor? Massasje blir vel litt pinglete i denne sammenheng! Kiropraktor kan nok bli i minste laget Jeg ville prøvd akupunktur Sveinl. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hmm, skal jeg flytte denne tråden til humor snart Nei, seriøst, dette funker folkens, men Sveinl sine tanker om at man kan dytte flere transistorer ut av plass var litt spennende Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hmm, skal jeg flytte denne tråden til humor snart Nei, seriøst, dette funker folkens, men Sveinl sine tanker om at man kan dytte flere transistorer ut av plass var litt spennende Beklager humoren, men sånn kan det av og til bli når man treffer på andre med samme sinn. Når det gjelder å dytte flere transistorer ut av plass så må jeg si at jeg har ikke peiling, men det var første tanken som slo meg. Det fungerer sikkert det du sier Sveinl. Lenke til kommentar
komode Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 hvilken klut gir beste resultat, angående massasje? er det til eks. en hvilken som helst antistatisk? Lenke til kommentar
Metz Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 ja, det lurer jeg også på. fikk min 17" lcd idag, og har en flott lysegrønn piksel. hvor får jeg kjøpt kluter jeg kan bruke? Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hvorfor er alle opphengt i kluter? Målet her er å fysisk dytte en transformator tilbake på plass, og dette gjøres med "makt", ikke med å lokke den med en god og myk klut. Alt som ikke legger igjen masse lo, eller skurer på overflaten fungerer sikkert bra. Personlig bruker jeg en fin mikrofiberklut fra optiker. Lenke til kommentar
Metz Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 hehe, ok sjef. ville bare ikke gjøre det verre Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 hadde nettopp tilfeldigvis en grønn liten lysende prikk helt på siden av skjermen min... og eg mener hadde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå