Luke Lovegroove Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Med felgene på golfen min, ser den ikke så kul ut som den burde. Kule felger, men den ser ut som den er hevet. Så jeg tenker å senke den litt... Alternativ 1: "Kapp fjærene" sier de hardeste rånerne. Går det bra? Det er en gammel bil, så det frister å gjøre det på denne billige måten. Om det funker da self Alternativ 2: Senkesett. Hvor masse må jeg ut med for et billig senkesett? Det er en gammel bil(85), så jeg gidder ikke legge ut alt for masse. Bilen skal på hjulstilling snart, så jeg må gjøre det FØR den tid! Takker for alle svar (unntatt de som påstår at senking er råning. Self er det det) Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Å kappe fjærene er rett og slett ulovlig, så da får du den ikke godkjent. Nye, lavere fjærer trenger ikke være så dyrt. Skal du ha nye dempere også blir det fort litt penger... Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg kjøpte for ikke så lenge siden nye dempere, men det er vel bare sånne vanlige dempere. Kan jeg eventuelt kombinere dem med nye kortere fjærer? Lenke til kommentar
trra Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 koster ca 4k for et billig sett med dempere og fjærer. Å bruke senkefjærer og vanlige dempere er ikke det beste for demperene, de kan bli ødelagt fordi de må jobb på en annen måtte enn det de er beregnet på. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Kapping av fjærene, går enkelt og greit ikke. Senkesett koster ca.1100-1300,- med et slikt sett kan du kjøre med originale dempere, men kortere dempere er anbefalt. Flytter denne til styling. Lenke til kommentar
Luke Lovegroove Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 4 k er uaktuelt for denne gamle skuten. 1300 funker bedre. Hvor selges slike sett da? Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det å kutte fjærer er ikke bare ulovlig, men også strengt tatt farlig. Kjøreegenskapene blir definitivt IKKE bedre... Lenke til kommentar
Opus Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 www.autospar.no ...Og Mekonomen. Der koster 40mm. senkefjærer til Golf II GTi 16v ca.1200,- Du vil sansynligvis bruke samme type fjærer. Lenke til kommentar
Switchblade Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 De skikkelig harde rånerene kjøper senkefjærer, for så og kappe dem:) 40mm jamex fjærer, og så kapper du 3 runder til av dem. så slenger du på noe feite 14" 225 felger eller noe sånt. stivt som f... blir det. ikke kjempedigg å kjøre med når det er telehiv, men det som teller er at det ser bra ut er det ikke? Lenke til kommentar
Krapylet Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Kappe fjører går bra så lenge du har stive demparar. men det beste er senkefjører såklart. Skal du senke over 40mm må du ha korte demparar, går bra med vanlige når det er 30-40mm senking Har foresten kappa(senka med gokjendt vinkelslipar) fjører og kyb gassdemparar på golf 2. synest det er bra kjøreegenskapar eg. Er bra stivt og ligg bra på vegen. Lenke til kommentar
trra Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 på golf2 kan du senke 60mm uten nye dempere. Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Med felgene på golfen min, ser den ikke så kul ut som den burde. Kule felger, men den ser ut som den er hevet. Så jeg tenker å senke den litt... Alternativ 1: "Kapp fjærene" sier de hardeste rånerne. Går det bra? Det er en gammel bil, så det frister å gjøre det på denne billige måten. Om det funker da self Alternativ 2: Senkesett. Hvor masse må jeg ut med for et billig senkesett? Det er en gammel bil(85), så jeg gidder ikke legge ut alt for masse. Bilen skal på hjulstilling snart, så jeg må gjøre det FØR den tid! Takker for alle svar (unntatt de som påstår at senking er råning. Self er det det) Kappe fjærene = livsfarlig. Fikk senkesett til min 86 golf for drøye 3500,- Kan godt vær at du finner noe her... Edit: Leste gjennom postene og fant ut at den var foreslått før... Endret 16. juni 2004 av bkvaloy Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Senking opp til 40mm kan benytte org dempere. Skal du senke mer MÅ du ha korte dempere for å få det godkjent. har hørt noe om at du kan miste lappen hvis du blir stoppet med kappede fjærer... Ja det er kjekt å senke bilen FØR du skal inn og justere forstillingen for det må uansett gjøres etter du har senket den. Husk å få med målebrev der vinklene er skrevet inn Kapping av fjærer er ikke å anbefale. Det er kanskje ok å kjøre bortover en flat vei, men når det begynner å humpe litt har ikke bilen den karakteristikken den skal ha og du har en mye større sjanse for å miste veigrepet. For å få det godkjent må du altså ha: - TÜV-godkjent senkesett - papir på justert forstilling Har selv senket bilen min (Opel Vectra) og er fornøyd med det. Bilen ligger MYE MYE bedre i svinger, samt at den ser utrolig mye tøffere ut Lenke til kommentar
red_line Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Med felgene på golfen min, ser den ikke så kul ut som den burde. Kule felger, men den ser ut som den er hevet. Så jeg tenker å senke den litt... Alternativ 1: "Kapp fjærene" sier de hardeste rånerne. Går det bra? Det er en gammel bil, så det frister å gjøre det på denne billige måten. Om det funker da self Alternativ 2: Senkesett. Hvor masse må jeg ut med for et billig senkesett? Det er en gammel bil(85), så jeg gidder ikke legge ut alt for masse. Bilen skal på hjulstilling snart, så jeg må gjøre det FØR den tid! Takker for alle svar (unntatt de som påstår at senking er råning. Self er det det) senkesett til golf 2 koster 999 u dempere m dempere koster det ca 2599 -3599 men da snakker vi kvalitet da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå