meastp Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hei! Med denne koden: <?php require_once('Connections/bicker5_database.php'); ?> <?php $maxRows_Recordset1 = 4; $pageNum_Recordset1 = 0; if (isset($_GET['pageNum_Recordset1'])) { $pageNum_Recordset1 = $_GET['pageNum_Recordset1']; } $startRow_Recordset1 = $pageNum_Recordset1 * $maxRows_Recordset1; mysql_select_db($database_bicker5_database, $bicker5_database); $query_Recordset1 = "SELECT text, `date` FROM news ORDER BY `date` DESC"; $query_limit_Recordset1 = sprintf("%s LIMIT %d, %d", $query_Recordset1, $startRow_Recordset1, $maxRows_Recordset1); $Recordset1 = mysql_query($query_limit_Recordset1, $bicker5_database) or die(mysql_error()); $row_Recordset1 = mysql_fetch_assoc($Recordset1); if (isset($_GET['totalRows_Recordset1'])) { $totalRows_Recordset1 = $_GET['totalRows_Recordset1']; } else { $all_Recordset1 = mysql_query($query_Recordset1); $totalRows_Recordset1 = mysql_num_rows($all_Recordset1); } $totalPages_Recordset1 = ceil($totalRows_Recordset1/$maxRows_Recordset1)-1; ?> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <body> <?php do { ?> <p><?php echo $row_Recordset1['date']; ?></p> <p><?php echo $row_Recordset1['text']; ?></p> <?php } while ($row_Recordset1 = mysql_fetch_assoc($Recordset1)); ?> </body> </html> <?php mysql_free_result($Recordset1); ?> Får jeg dette som output: 2004-06-15 08:14:14 Nytt snacks: Et av ingrediensene i softisen utvinnes fra tang. 2004-06-15 07:23:27 Siden er laget, og som en liten "teaser" har jeg svart på følgende spørsmål: "hvorfor limer ikke limet seg inni tuben?" 1 Problemet er 1-tallet som er nederst... hvordan kan jeg fjerne det? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Godt spørsmål.. For meg ser det ut som at kanskje mysql_free_result returnerer 1 og skriver det til dokumentet? I have no idea.. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Fra php.net "Returns TRUE on success or FALSE on failure." Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Pangaea: man må vanligvis ha en "echo" for å få output fra phpkode... Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg kan ikke se noe som gjør dette. Er du helt sikker på at det ikke ligger et 1 tall i databasen der, i nyheten som vises? Prøv å kommenter ut de to echo utsagnene og se om du fremdeles får 1 tallet. Om det fremdeles kommer et 1 tall der etter det, da er noe veldig rart. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Klar over det Torbjørn, men var det eneste jeg kunne tenke meg. Resten av koden ser grei ut. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Fint med respons, men synd ingen skjønner noe Jeg har ivertfall forsøkt det som har vært foreslått: ved å kommentere ut linjer: <p><?php #echo $row_Recordset1['date']; ?></p> <p><?php #echo $row_Recordset1['text']; ?></p> Står 1-tallet fortsatt der!! Legger ved mysql-tabellen også: CREATE TABLE `news` ( `id` mediumint(9) NOT NULL auto_increment, `text` text NOT NULL, `date` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00', PRIMARY KEY (`id`) ) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=4; # # Dumping data for table `news` # INSERT INTO `news` VALUES (1, 'Siden er laget, og som en liten "teaser" har jeg svart på følgende spørsmål: \r\n<a href="index.php?content=2" class="feature" >"hvorfor limer ikke limet seg inni tuben?"</a>', '2004-06-15 07:23:27'); INSERT INTO `news` VALUES (2, 'Nytt snacks:<a href="index.php?content=2" class="feature">Et av ingrediensene i softisen utvinnes fra tang.</a>', '2004-06-15 08:14:14'); når det gjelder mysql_free_result, så har jeg forsøkt å fjerne den linjen helt - uten resultat... EDIT: nå tror jeg jeg har funnet selve feilen, men skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal fikse det... jeg har nemlig en index.php hvor det står [ include 'content.php' ] content.php <?php switch ($content) { case 0: echo (include 'news.php'); #news.php inneholder altså koden jeg allerede har postet break; } ?> Skriver jeg include 'news.php' direkte i index.php, er 1-tallet borte.... Hva har jeg gjort galt? Endret 15. juni 2004 av meastp Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hvor dukker ett-tallet opp hvis du legger inn ennå en post? Mvh Primaxx Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hvordan ser sourcen (HTML) ut når du kjører scriptet? Mao. hvor havner 1-tallet i forhold til plasseringen av PHP-blokker? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Ok, jeg endret litt så news lastes inn i index.php med én gang... nå funker det... Lenke til kommentar
Peter Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Du kan ikke kjøre echo (include 'news.php') Include returnerer TRUE(1) eller FALSE(0), og siden include "news.php" funker, så skriver du egentlig echo TRUE -> echo "1" Hvis du vil skrive ut hele innholdet i news.php, bruk readfile() Endret 15. juni 2004 av Nazgul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå