Gå til innhold

Gigabyte K8NSNXP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testet litt vidre og sjekket mot 150 kortet det klarte jeg en maks klokk på 2,53 på dette komer jeg til 2,60

i 3d 2001 har jeg klart 23849 på 250 kortet mot 24800 på 150 kortet, i 3d03 derimot klarer jeg noe mer med 250 kortet enn med 150 kortet.

Uansett er dette skuffende resultater sett opp mot hvor mye bedre det skulle være enn 150 kortet, min erfaring så langt er det motsatte.

Lenke til kommentar

Vil også kritisere plasseringen av enkelte ting på dette kortet, bla de to sata koblingene som er plassert rett over agp porten,har du vannkjølini på skjermkortet blir det problematisk å bruke disse , det samme gjelder for plasseringen av "nb" den står delvis under bakkant av grafikkort noe som byr på problemer om du skal ha en større kjøler eller vannkjøling her.

Lenke til kommentar
Vil også kritisere plasseringen av enkelte ting på dette kortet, bla de to sata koblingene som er plassert rett over agp porten,har du vannkjølini på skjermkortet blir det problematisk å bruke disse , det samme gjelder for plasseringen av "nb" den står delvis under bakkant av grafikkort noe som byr på problemer om du skal ha en større kjøler eller vannkjøling her.

Plasseringen av de to S-ATA kontaktene ser ut til å være et problem på majoriteten av nForce3 250-kort. Trasig at det skal være så vanskelig å bevege seg litt utenfor referanse-designet på dette punktet.

Lenke til kommentar

Du har helt rett i at nb er litt galt plassert. MEn det er for min del ikke et eneste problem emd sata kontakten under sokkelen, selv med vannkjøling så er ikke dette et problem, jeg kjører waterchill blokka og den synes jeg er stor men vet ikke størrelsen på andre blokker så jeg velger å tro at denne saken er ganske individuell for de fleste av oss.

En tanke....

1 chipset blokk på nb og dsp 1 på cou og en på vpu. da blir det stilt tenker jeg.

Lenke til kommentar
det samme gjelder for plasseringen av "nb" den står delvis under bakkant av grafikkort noe som byr på problemer om du skal ha en større kjøler eller vannkjøling her.

Ja, jeg er også meget skeptisk til plasseringen av selve nforce chipen. Ser ut som om dette er en gjenganger hos 250 kortene også.

Er litt usikker på om feks. et kort som dette i det hele tatt vil kunne brukes dersom man setter på en litt større chipkjøler. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2786

Lenke til kommentar
:hmm: har nå kjørt de første testene og klarer nå å kjøre på 2,6 stabilt mot 2,4 på 150 kortet,det som imidlertid er rart er at jeg går ned fra 24800 til 23300 i 3D2001,dette med samme innstillinger på alt annet,det eneste som er forskjellen er at jeg nå kjører cpu på ca 200mhz mer.

Skulle jo da normalt sett gå opp ikke ned  :hmm:  :hmm:

Brikkesett-driverene er nok ikke fullstendig optimalisert ennå, og du husker sikkert at tidlige tester viste at nForce3 250-brikkesettet muligens yter bedre med NVIDIA-skjermkort? ;)

Jo men skjermkortet har ikke så enormt mye å si i 2001 at jeg skulle gå ned 1500 poengmed cpuèn kjørende 200mhz høyere og skjermkortet på samme innstillinger.

Tror det må være noe annet som er årsaken her.

Ok, kanskje det er minnet som stopper deg da? Se bare på dette:

http://www.tomshardware.com/cpu/20040419/cpu-scaling-05.html

"The memory performance that we recorded for the Athlon64 FX shows that odd multipliers (12.5, 13.5, 14.5) slightly impact the memory bandwidth. The reason is the necessary and asynchronous operation of the memory, which leads to additional wait cycles."

THG har riktignok testet med Athlon 64-FX, men det samme burde også gjelde for Athlon 64.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Hmm,ser ut for at dette har problemer med minnet , setter jeg inn to brikker går disse ned til 157 mhz istedenfor 200 , har jeg en brikke kjører denne på 200 , men med en brikke klarer jeg ikke klokke kortet ,med 2 komer jeg til 2600 . Dette gjelder både med ocz og twinmos brikkene .

Edit: Twinmosbrikkene funker nå etter litt ombytting.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Ok, kanskje det er minnet som stopper deg da?  Se bare på dette:

http://www.tomshardware.com/cpu/20040419/cpu-scaling-05.html

"The memory performance that we recorded for the Athlon64 FX shows that odd multipliers (12.5, 13.5, 14.5) slightly impact the memory bandwidth. The reason is the necessary and asynchronous operation of the memory, which leads to additional wait cycles."

THG har riktignok testet med Athlon 64-FX, men det samme burde også gjelde for Athlon 64.

Det THG skriver der er bare bullshit... Grunnen til at man får lavere minneytelse ved .5 MP er at integrerte minnekontrollern på A64 ikke kan kjøre minnet på .5-deler av CPU-hastigheten, så ved 12.5x MP vil minnet kjøre på en 13.-del av CPU-hastigheten.

Eksempel: En MP på 12.5 og en HTT på 200MHz gir en CPU-hastighet på 2500MHz. Minnet vil da kjøre på en 13.-del av CPU igjen, altså 192MHz.

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...