DesertGlow Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Gigabyte K8NSNXP Da NVIDIA lanserte nForce3 Pro 150 var det ingen hemmelighet at dette ikke var et helt ferdig produkt, og allerede før jul ble nForce3 250 annonsert. Nå, over et halvt år senere, begynner kortene endelig å dukke opp. Vi har tatt en titt på toppversjonen til Gigabyte. Les artikkelen her Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Nice henter det kortet snart på posten jeg Åssen instillinger hadde dere når dere fikk klokka den så høyt? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Nice henter det kortet snart på posten jeg Åssen instillinger hadde dere når dere fikk klokka den så høyt? DDR333 (for å eliminere at RAM-en stopper) og 0,1V ekstra på CPU. Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Trur du Corsair TWINX1024-3200XLPRO DDR 1024MB er en bra klokker? ligger på posten den og. hehe Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Så det var postet 3 ganger Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Relativt kjedelig med ytelsetest av hovedkort nå som minnekontrollern ligger på hovedkortet. Kjedelig med side opp og ned med grafer som toppen viser et par % forskjell... Ellers var det en fin test! Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Relativt kjedelig med ytelsetest av hovedkort nå som minnekontrollern ligger på hovedkortet. Kjedelig med side opp og ned med grafer som toppen viser et par % forskjell... Ellers var det en fin test! Minnekontrolleren er vel integrert i CPU ,og ikke på hovedkortet. Lenke til kommentar
Same- Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg synes dere burde teste flere spill. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Noen som har en dato når Socket 939 versjonen kommer av dette kortet? Har mer lyst på den enn Socket 754. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Er det stor ytelses forskell på dette og på MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB?? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Pent kort! Og jeg må si jeg likte godt å se at Firewire 800 endelig kommer integrert på hovedkort for x86. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Bra test som vanlig, men jeg synes dere burde ha gitt minus for manglende SoundStorm APU Lenke til kommentar
Eradicator Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg synes dere burde teste flere spill. Sjekk ut www.gamer.no du. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 meget fin artikkel ! sikkert et fint hovedkort Gleder meg til abit kommer med et lignenes!!! sikker masse rare ting på abit sine. og gode ok muligheter Lenke til kommentar
Same- Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg synes dere burde teste flere spill. Sjekk ut www.gamer.no du. Ehh jeg mente at de burde teste hovedkortet i flere spill Lenke til kommentar
Shader Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Veldig bra artikkell! Har ventet lenge på at hardware.no skal teste kortet, og endelig! Bestiller nok det snart. Liten Off-Topic: Noen som vet om Zalman CNPS7000ACU passer på det Gigabyte K8NSNXP kortet? Bare lurer, for de som testa kortet skrev at det er svært trangt på kortet. Endret 15. juni 2004 av Shader Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 hva er poenget med å skrive "overkill" for de fleste på minus siden ? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Sitter nå med et slikt hovedkort forran meg, og lurer på hvordan jeg skal få festa waterchill blokka mi, noen som har gode forslag? Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Bra test som vanlig, men jeg synes dere burde ha gitt minus for manglende SoundStorm APU Det føler jeg ville blitt veldig teit. Du kan gi minus for den lydbrikken som er på hovedkortet, hvis den faktisk er dårlig, ettersom det er Gigabyte som velger ut den, men å gi minus på hovedkortet som Gigabyte har laget basert nForce3 250 brikken, blir feil. Kan ikke klandre Gigabyte for det, ettersom det er nVidia som designer nForce3 250 brikken. I en test av nForce3 250 referanse hovedkort ville dette vært greit å trekke fram som minus. Vil legge til at siden Gigabyte ikke bruker Gb utgaven, så belastes PCI bussen ved nettverkstrafikk. Syns dere burde poengtert dette i testen. Bruker man 1Gbit nettverk så kveler man jo PCI bussen på systemet når du ikke får den dedikerte bussen som fins på Gb varianten av nForce3 250. Skulle dessuten likt å se hvor høyt HTT/FSB som var mulig på hovedkortet. Dette kan man finne ut ved å sette ned multiplier og sette opp HTT høyere. Anandtech testet MSI sitt K8N Neo Platinum: First nForce3-250Gb og fikk en maks HTT på 300MHz, og en maks HTT på 270MHz med minne og HTT synkront. Sånne ting syns iafl jeg er litt greit å få vite i en test Ellers en veldig bra test. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Ser bra ut det der, venter i spenning da mitt eks av dette er i posten,skal komme med tilbakemelding når det kommer. Var det prob med DSP på dette,det er nemmelig den eneste tingen som var et problem på 150 utgaven,med denne tilkoblet kunne du ikke slå av maskinen på vanlig måte,den startet bare opp igjen. Dette vet jeg flere har/hadde prob med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå