Gå til innhold

Auto logon Win ME

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Logge automatisk inn i windows eller?

Sjekk om du har flere brukere på maskin, hvis du har det, må du slette disse for at windows skal logge inn automatisk.

Forøvrig: Windows ME er generelt dårligere enn tilogmed 98 SE så jeg anbefaler i grunn å bytte OS hvis du kan :thumbup:

Lenke til kommentar
Logge automatisk inn i windows eller?

Ja, jeg mener å logge automatisk inn i Windows

Sjekk om du har flere brukere på maskin, hvis du har det, må du slette disse for at windows skal logge inn automatisk.

Det er en bruker. Den logger ikke inn automatisk, men spør etter netverkspassordet som ikke er noe...

Forøvrig: Windows ME er generelt dårligere enn tilogmed 98 SE så jeg anbefaler i grunn å bytte OS hvis du kan 

Bruker det bare på den ene av pcene min, som jeg brumer til å teste programmer jeg lager... Litt viktig at programmer også funker på eldre OS... Men jeg er igrunn ening. Spørr du meg er Win XP det eneste som duger. Og kanskje 2000, men liker bedre XP...

Tilbake til spørsmålet:

I windows XP/2000 legger jeg bare til noen stringer i registeret når jeg skal få PCen til å logge inn automatisk, men jeg finner ikke ut hvordan man skal gjøre det i ME/98...

PS: Vet at det ikke er så lurt å bruke automatisk innlogging pga. sikkerheten...

Lenke til kommentar

På de 98 maskinene jeg har gjort dette på var fremgangsmåten noe sånt som: fjerne alle brukere på maskin, boote, gå inn på brukere igjen, sjekke at alle var borte, sjekke passord i kontrol panel (husker ikke hvordan det var der igjen...), opprette èn bruker uten passord på, boote, skrive inn brukernavnet på brukeren du lagde uten passord, boote igjen og så kom den automatisk inn som den brukeren.

Husker ikke om det var nøyaktig slik jeg gjorde det, men det var sånn ca slik.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...