Gå til innhold

P900 vil ikke synk'e mot PC lengre :-(

Anbefalte innlegg

Noen andre som har hatt problemer med synkronisering av P900 mot pc? PC'en finner synkroniseringsstasjonen, men ikke telefonen. Får bare opp "not connected" når jeg går inn på "P900"...

Ant. vis fingertrøbbel, da det virket, om enn noe ustabilt, ca en drøy dag etter første installering. Om noen har vært borti det samme el har forslag til løsning setter jeg pris på alle svar!

PS: Har flashet BIOS på hovedkort, oppdatert de fleste driverne, avinstallert og re-installert, men til ingen nytte :realmad:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Du må ha litt strøm på mobilen (30% eller mer) Pc`en kan ikke ha win 98, selv om det skal virke med det.

Når du putter telefonen i usb`en, kan det hende at det ikke skjer noen ting, men når du tar den ut igjen, vil den sansynligvis prøve å koble seg til, noe som ikke går fordi du har tatt ut telefonen. Det du da må gjøre er å skru av pc`en, skru av telefonen, ta ut batteriet, sim kortet, og minnekortet, og la det ligge i 5-10 minutter. Så putter du alt i telefonen igjen. Skru på telefonen, og prøv igjen. Virker ikke dette kan du prøve tre ting: La den ligge litt (kanskje en dag) da kan det faktisk hende at det virker! Eller: Formater c og d stasjonene. Advarsel: når du formaterer stasjonene slettes ALT på c og d, men da kan det hende det virker igjen. Jeg har dessuten ikke prøvd dette, så ingen garanti.

Eller: Det lureste, og det dyreste er å ta den med til forhandleren, og be de oppgradere softwaren. Da slettes alt på telefonen, men den nye softwaren fjerner bugs ( feil på telefonen, som de ikke var klar over da programmet ble laget ) Tror faktisk dette er gratis om du har kjøpt telefonen der du eventuelt vil/skal oppgradere den.

Lenke til kommentar

Dette er et velkjent problem fikk jeg vite av et verksted (takk til Tafjord Kommunikasjon i Ålesund som alltid har hyggelige folk på verkstedet). Kontakten under telefonen korroderer fort (uten at det er spesielt synlig). Kan også gi problemer ved lading etterhvert, spesielt med SonyEricsson billader.

Ta en kniv eller et smalt skrujern og skrap litt på overflatene til kontakten. Hjalp på min og tre kompisers P900, fikk kontakt med PC med det samme. (Ja, vi fikk kvantumsrabatt da vi kjøpte dem i februar :p )

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Plages med dss-25 jeg og.

Er det noen som kan hjelpe meg med å få min DSS-25 til å fungere normalt?

Fikk den i posten i dag. Alle drivere er installert, og den er koblet opp som anvist, men til tross for dette klarer den ikke å opprettholde en stabil forbindelse med telefonen? (S700i). Snodige greier! Den er påkoblet i 10-15 sekunder i før tilkoblingen blir brutt!

Noen som kan ha en idè om hva som er feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...