oskar1 Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Hva med et newbie forum?? Her er det jo bare spørsmål som: "Hvordan fjerne lilo fra mbr" og lignende.. Men når noen spørr om noe litt vanskeligere så er det bare en 4-8 personer som svarer. Og det er de samme hver gang. Noen enig? mvh Oskar Lenke til kommentar
magfa Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 er ikke dette newbie formet a? les litt rund så ser du at det er det. HAHAHA Lenke til kommentar
thomasolsen Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jepp dette er et newbee forum. helt klart Lenke til kommentar
Amos Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg synes dette var et ganske dårlig forslag. Jeg skjønner hvorfor du lufter tanken, men jeg tror det blir vanskelig å gjennomføre i praksis. Jeg er "Newbie" selv innen Linux, og stiller mange spørsmål som er helt elementære for de som har drevet med Linux en stund. Det som kan bli et problem hvis Linux-forumet blir separert, er at "Ekspertene" ikke gidder å dra inn på "Newbie"-forumet, og de spørsmålene som "Newbiene" stiller ikke blir besvart ordentlig. Videre vil "Newbiene" våge seg inn på "Ekspert"-forumet, og vi sitter der med et "Newbie"-forum som ikke er i bruk. Dette sier jeg p.g.a de enkle spørsmålene jeg har stilt på forumet, tror jeg har blitt besvart av personer som havner i kategorien "Eksperter". Og jeg vil heller ta imot råd fra en som har holdt på med Linux en stund, enn en annen "Newbie". Tror du er en av de som har svart på noen av mine spørsmål, Oscar1. (Takk, forresten!) Synes egentlig forumet bør forbli slik det er, jeg! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: Amos skrev (2002-04-16 15:03):Jeg synes dette var et ganske dårlig forslag. Jeg skjønner hvorfor du lufter tanken, men jeg tror det blir vanskelig å gjennomføre i praksis. Jeg er "Newbie" selv innen Linux, og stiller mange spørsmål som er helt elementære for de som har drevet med Linux en stund. Det som kan bli et problem hvis Linux-forumet blir separert, er at "Ekspertene" ikke gidder å dra inn på "Newbie"-forumet, og de spørsmålene som "Newbiene" stiller ikke blir besvart ordentlig. Videre vil "Newbiene" våge seg inn på "Ekspert"-forumet, og vi sitter der med et "Newbie"-forum som ikke er i bruk. Dette sier jeg p.g.a de enkle spørsmålene jeg har stilt på forumet, tror jeg har blitt besvart av personer som havner i kategorien "Eksperter". Og jeg vil heller ta imot råd fra en som har holdt på med Linux en stund, enn en annen "Newbie". Tror du er en av de som har svart på noen av mine spørsmål, Oscar1. (Takk, forresten!)Synes egentlig forumet bør forbli slik det er, jeg! Det største problemet synes jeg er at folk spør "hvordan lese windows partisjoner i linux?" Når samme spørsmålet ligger 4-5 tråder under. Knaskje sette opp en tekst som sier at man bør søke på forumet før man spør. Lenke til kommentar
oskar1 Skrevet 16. april 2002 Forfatter Del Skrevet 16. april 2002 ja, er forsåvidt enig med andre her.. grunnen til at glasset ble fult i sted, var nok det at jeg såg at alt formange spørr om det samma. Og alle har fått et godt svar. Er det da nødvendig å spørre en gang til, når det er bare å søke på poster?? Ikke noen refs til nybegynnere, bare noe å tenke over for ALLE, newbie eller ikke. For det er faktisk litt irriterende når halvparten av postene er fra 200 personer som lurer på om det går ann å dualboote win xp og linux og alle har fått mange svar. Til og med da er det noen som kommer og spørr "Går det ann å dualboote..." Moralen her blir søk etter poster, før derre legger inn slike gjennganger spørsmål!! Er det noe er det bare å spørre, jeg synest det er morro å hjelpe (hvis jeg kan).. mvh Oskar Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: On 2002-04-16 15:09, olsen skrev:Det største problemet synes jeg er at folk spør "hvordan lese windows partisjoner i linux?" Når samme spørsmålet ligger 4-5 tråder under. Knaskje sette opp en tekst som sier at man bør søke på forumet før man spør. Derfor bør man bare si "se tidligere poster" eller noe i den duren istedenfor å svare direkte når man vet at spørsmålet er besvart X antall ganger før Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: Er det da nødvendig å spørre en gang til, når det er bare å søke på poster??For det er faktisk litt irriterende når halvparten av postene er fra 200 personer som lurer på om det går ann å dualboote win xp og linux og alle har fått mange svar. Til og med da er det noen som kommer og spørr "Går det ann å dualboote..."Moralen her blir søk etter poster, før derre legger inn slike gjennganger spørsmål!! Det er jo et godt poeng å be folk søke på poster eller henvise til tidligere poster på en grei måte. Ellers tror jeg det er best hvis folk bare overser eller unnlater å svare på slike poster, hvis alternativet er å la seg irritere. På den annen side er det deilig av og til å ha noen å kjefte på Lenke til kommentar
zcribe Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Er ikke dette grunnen til at utrykk som RTFM og STFW ble funnet opp? :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: oskar1 skrev (2002-04-16 15:38):ja, er forsåvidt enig med andre her..grunnen til at glasset ble fult i sted, var nok det at jeg såg at alt formange spørr om det samma.Og alle har fått et godt svar.Er det da nødvendig å spørre en gang til, når det er bare å søke på poster??Ikke noen refs til nybegynnere, bare noe å tenke over for ALLE, newbie eller ikke.For det er faktisk litt irriterende når halvparten av postene er fra 200 personer som lurer på om det går ann å dualboote win xp og linux og alle har fått mange svar. Til og med da er det noen som kommer og spørr "Går det ann å dualboote..."Moralen her blir søk etter poster, før derre legger inn slike gjennganger spørsmål!!Er det noe er det bare å spørre, jeg synest det er morro å hjelpe (hvis jeg kan)..mvhOskar Hm...snakker du om meg *GLISE STORT*? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå