adawen Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Herregud.. Jeg ble Britney Smurf.. Hvor fornermende er ikke det? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Får smurfer blåveis ? If you choke a smurf, what color would it turn? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Et annet spørsmål som har plaget meg MYE: Hva skjer når man kveler en smurf? De er jo blå fra før. Edit: d'oh så ikke innlegget over. Hvis du har sett på Fraglene blir doserne helt ute av seg hvis fraglene slutter å spise sukkerbygningene deres. Hun poetiske fraggelen mente nemlig at de burde slutte å ødelegge for de søte små doserne, og alle sammen lot være å spise byggene. Da bygde doserne seg inne, lagde labyrinter de ikke kom seg ut av, og hele fragleberget ble stappfullt av sukkerbygg. Til slutt pakka alle doserne sakene sine og forlot jobbene sine, rett og slett fordi det ikke var plass til å bygge mere når ikke fraglene åt mere. De var VELDIG lei seg. Så fraglene måtte spise igjen, da kom de tilbake på jobb og var lykkelige igjen. Så det så. En klar parallell til at hvis ett ledd i den naturlige næringskjeden forsvinner, dør alle som er avhengige av rasen ut. Endret 16. juni 2004 av Bitex Lenke til kommentar
[bat] Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Den usensurerte sannheten ligger her. Visste ikke at B.A. Barracus og Mr. Huxtable hadde en "finger" med i spillet.. (At Snoop Dogg er bakmann kom ikke som et sjokk) The lost episode.. Alle smurfer i filmen er over 18 år. Endret 16. juni 2004 av [bat] Lenke til kommentar
corky Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 ' date='16/06/2004 : 10:20'] Den usensurerte sannheten ligger her. Visste ikke at B.A. Barracus og Mr. Huxtable hadde en "finger" med i spillet.. (At Snoop Dogg er bakmann kom ikke som et sjokk) The lost episode.. Alle smurfer i filmen er over 18 år. hehehe...der fikk vi vel svaret på hva smurfing er. Synging kombinert med diverse aktiviteter Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Fraglene er ikke kapitalister after all, de har nemlig en gruve hvor de utvinner råvarer til greiene...(Thats a fact) Å smurfe kan brukes omtrent som å griefe, men det er ikke bestemt av at den ene siden er i overtall, heller kun av ferdighet... Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Og "å griefe" er?? å sørge?? PS:Jeg og en kamerat brukte verbet "å saltvri" som et innbytte for alle verb når vi gikk i sjuende klasse. Det kan vel sammenlignes med det noen sier om "å smurfe". Og PHOG!(direkte avledet av spillet POG) var et utropsord vi brukte for ting som var både kult og kanskje også litt kjipt. Positivt OG negativt, der, altså. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg kom til å tenke på en ting (utrolig nok). Jeg er relativt hvit, og har rødt blod. Kongen er nikotingul, og har blått blod Smurfene er blå, hvilken farge er blodet deres (demses)? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 vel .. du kommer med et veldig godt poeng der .. tenker de har gult blod .. Lenke til kommentar
corky Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Blå hud, gult blod. Er de svenske Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Maximus Smurf yeah å "smurfe" kommer fra latin "sursum" ~ Som betyr "oppover". Det ble tatt opp i det engelske vokabulæret da romerne styrte. Da de romerske legionærene skrek "sursum" når ting ikke gikk da de skulle voldta de engelske kvinnene. Det ble da plukket opp i en litt misforstått og mer engelsk form, "smurf". Og ble derfor ordet på obskure sengeaktiviteter. derfor skjønner vi godt smurfenens hovedaktivitet. den blir desverre møysommelig klippet bort og sensurert for oss seere. Lenke til kommentar
lodemil Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Hmm... hvilken rolle har Onkel reisende Mac og Søppelhaugen oppi alt dette? Det er skraphaugen og fordi smurfing og fraggling er kansje det samme Lenke til kommentar
lodemil Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Fraglenes "fragling" ? Når vi først er i gang så kan jeg vel legge ut mine tanker om fraglene også. Altså, i Fragleberget er det 3 "grupperinger", Arbeiderene (som jeg ikke husker navnet på), Fraglene, og trollene (som jeg heller ikke husker navnet på). Fraglene jobber ikke en skit, og later seg hele dagen, imens de nyter godene fra de hardtslitende arbeiderene. Samtidig sitter de få, men mektige, trollene på toppen av det hele, disse er det eneste i samfunnet Fraglene frykter. Minner litt om Nazi-Tyskland. Nederst har vi de insatte i arbeidleire, et undertrykket folk som lider unnder Fraglenes tyrrani, så har vi Fraglene, den gjennomsnittlige ariske tysker (en svært homogen rase, har DU sett en jødisk fragle?) som lever et nokså priviligert liv og opplever oppgang grunnet "jødegraglene" sitt harde arbeid. Disse er kun underlagt sine ledere, trollene, som naturligvis er et symbol på den nazi-tyske administrasjonen, men kongen (Hitler) i spissen. Den siste figuren heg vil trekke inn er "Hunden" som dukker opp av og til i serien, denne er det eneste trollene (les: nazistene) er redde for, representerer den kanskje Vesten, med Storbrittania og USA? Eller kanskje er det den store, sinte, Sovjet-bikkja? Kanskje alle? Arbeiderne er doserne Lenke til kommentar
lodemil Skrevet 7. juli 2015 Del Skrevet 7. juli 2015 Bare for å ha sagt det så blir arbeiderne lei seg, og mener at Fraglene er ufølsomme når Fraglene slutter å spise byggverkene som arbeiderne lager. Doserne ikke arbeiderne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå