Gå til innhold

Cracket firmware til 300D


Anbefalte innlegg

Verken Canon eller Wasia har kommet ut med noen ny firmware siden 1.1.1 og B7.1.

 

Hvorvidt du bør/vil ta sjansen på å legge inn den firmwaren på kameraet er ditt eget valg. Jeg har til dags dato kun lest om én person som har hatt problem med kameraet sitt, men det hørtes for meg ut som et mekanisk problem så jeg er ikke sikker på om det blir det samme.

 

En ting jeg vil tro er rimelig sikkert er at hvis kameraet ditt mot formodning skulle gå i stykker direkte pga. denne firmwaren så vil ikke Canon gi deg noen garanti-vilkår. Hvorvidt Canon vil fikse mekaniske feil kostnadsfritt med denne firmwaren inne, det har jeg ingen formening om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå venter jeg bare på cracken som skal gjøre at 300D blir et magnesiumkamera med pentaprisme også :laugh:

 

I ettertid har også en kamerat med samme kamera gjort samme oppgradering. Vi er begge knallfornøyde.... Har jo spart ca. 5000,-kr og har en plastikk 10D.

Hei gutter.

 

Greit at man kjøper et 300D hvis man skal ha det så billig som mulig, men med firmware-oppgradering får man fortsatt ikke 10D. Sistnevnte har en bedre byggekvalitet, også bortsett fra magnesiumkroppen. Det er bedre komponentkvalitet over hele linjen du betaler for, ikke magnesiumet. For den som skal ha nytt kamera i dag, har jo 20D kommet. Denne har ytterligere forbedret konstruksjon, med en lukker som Canon beskriver som enda mer holdbar enn den som ble brukt i 10D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...