milkwood Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Har prøvd å senke støynivået i maskina mi og lyktes så langt, men #%#%! den chipset vifte saken tingen som sitter på via chipen på mitt Soyo Dragon Plus bråker som en orkan.. Hvor stor er denne vifta? kan jo bare måle, men lurer.. Og hvordan er festemekanismen? Hvordan vifte burde jeg kjøpe som kan erstatte den. Trenger en stillegående vifte, men skal jo fortsatt senke temperaturen noe. Tenkte også å slenge på Arctic Silver 3 også da.... Noen som har gjort det? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Quote: milkwood skrev (2002-04-16 13:42):Har prøvd å senke støynivået i maskina mi og lyktesså langt, men #%#%! den chipset vifte saken tingen som sitter på via chipen på mitt Soyo Dragon Plusbråker som en orkan.. Hvor stor er denne vifta?kan jo bare måle, men lurer.. Og hvordan er festemekanismen? Hvordan vifte burde jeg kjøpe som kan erstatte den. Trenger en stillegående vifte, men skal jo fortsatt senke temperaturen noe. Tenkte også å slenge på Arctic Silver 3 også da....Noen som har gjort det? Tenker den er 40mm. De er som regel skrudd fast i ribba. Ribba er som regel festet til HK'et med 2 plastplugger (hull i HK'et) Hvis ikke er den limt. Hvis det er plastplugger er det bare å klemmer de sammen på baksiden av HKet og trekke de ut. Et godt alternativ for å få still kjøling på chipsettet er å kutte ut vifta og bare kjøpe en større ribbe. Det å ta AS på chipsettet er alltid lurt. De som har plukket av ribber på HKet vet at det som regel bare er kladdet på noe dårlig pasta som ikke dekker hele og har begynt å skille seg (har plukket av ribba på 3 HK nå og det har vært tilfelle på alle 3, og det var forskjellige produsenter). om du skal plukke den av og ha på AS (eventuelt finner en ny ribbe) anbefaler jeg deg å planslipe den. Jeg enda ikke har sett enn chipsett-ribbe som ikke var skikkelig konkav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå