GNUfan Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Jeg har et Canon PowerShot A70, kjøpt hos ITbutikken for et år siden. I februar var det inne til reperasjon for en defekt med "modusskifteknappen", altså skifte mellom å se på bilder og å ta bilder. Nå har jeg fått samme problemet. Men hovedsaken er den at jeg skal på sommerferie, og jeg har ikke tid til å vente på en masse reperasjon. Så jeg sendte en mail til ITbutikken der jeg foreslo at enten kunne jeg få heve kjøpet og kjøpe nytt kamera hos de, eller så kunne de sende meg et lånekamera imens de reparerer mitt. Svaret jeg fikk var kort og greit, "Se information angående returnering af defekte varer!" Det gjorde jeg, se her. Punkt 3 sier at om kameraet blir reparert for samme defekt 4 ganger, så har jeg krav på å få heve kjøpet. Jeg har lyst på nytt kamera....! Noen gode forslag til hva jeg kan skrive til de? Jeg har tenkt litt på å si noe sånt som "det er synd hvis det der skjer midt i ferien min..osv", og raske til meg nytt kamera på den måten, hva tror dere? Endret 15. juni 2004 av GNUfan Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 At det skjer rett før ferien din, er vel neppe deres problem. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Nei, men jeg kan jo friste med at om dere gjør det godt her nå, så kjøper jeg nytt kamera hos dere blablabla... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 [Punkt 3 sier at om kameraet blir reparert for samme defekt 4 ganger, så har jeg krav på å få heve kjøpet. Trur dette punktet her slit dei mega med i følge norsk kjøpslov. Sidan dei hendvender seg til norske kunder gjennom norske sider så må dei vel følge norsk lov også. Og det har du hevingsrett viss produktet nå inn med same feil får 3.gang, då har selgar berre rett til undersøkelse og viss det blir konstantert same feil, har du rett på nytt produkt eller heve kjøpet. Dette skal stå i avsnitta om reklamasjon i forbrukerkjøpsloven. mvh JanEirik Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Kjøpsloven gir butikken rett til å forsøke å reparere kamera to ganger for samme feil og 5 ganger for ulike feil. Det vil si at 3. gang du får samme feil (har vært rep 2 ganger), kan du kreve å få hevet kjøpet. Eller den 6. gangen kamera har feil ( dvs har vært på service 5 ganger). Du kan dermed ikke med loven i hånd kreve å få hevet kjøpet. Derimot så kan du 1.) prøve å være kjekk og grei og sånn sett få "mygla" til deg en kredittering fra ITButikken, eller 2.) kreve så busta fyker og håper de ikke ser bløffen din. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Kjøpsloven gir butikken rett til å forsøke å reparere kamera to ganger for samme feil og 5 ganger for ulike feil. Det vil si at 3. gang du får samme feil (har vært rep 2 ganger), kan du kreve å få hevet kjøpet. Eller den 6. gangen kamera har feil ( dvs har vært på service 5 ganger). Du kan dermed ikke med loven i hånd kreve å få hevet kjøpet. Derimot så kan du 1.) prøve å være kjekk og grei og sånn sett få "mygla" til deg en kredittering fra ITButikken, eller 2.) kreve så busta fyker og håper de ikke ser bløffen din. Satser på den første jeg.. får godsnakke litt.. Er bare en "halv"-bløff, jeg stoler ikke helt på det kameraet lenger. Men alikevel har jeg lyst på nytt... Lenke til kommentar
bkvaloy Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Kjøpsloven gir butikken rett til å forsøke å reparere kamera to ganger for samme feil og 5 ganger for ulike feil. Det vil si at 3. gang du får samme feil (har vært rep 2 ganger), kan du kreve å få hevet kjøpet. Eller den 6. gangen kamera har feil ( dvs har vært på service 5 ganger). Du kan dermed ikke med loven i hånd kreve å få hevet kjøpet. Derimot så kan du 1.) prøve å være kjekk og grei og sånn sett få "mygla" til deg en kredittering fra ITButikken, eller 2.) kreve så busta fyker og håper de ikke ser bløffen din. Satser på den første jeg.. får godsnakke litt.. Er bare en "halv"-bløff, jeg stoler ikke helt på det kameraet lenger. Men alikevel har jeg lyst på nytt... Tviler på at det går, men lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå