Gå til innhold

S-VHS/Composite - Svart-hvitt/Farge

Anbefalte innlegg

Jeg har ett GeForce 256 DDR Elsa Erazor X2. Kortet funker utmerket. Problemet er når jeg bruker tv-ut med s-vhs kabel, da får jeg bare svart/hvitt. Bruker jeg derimot den lille omformeren fra s-vhs til composite, og en phono kabel så får jeg farge :?: Noen som kan fortelle meg hvorfor? Har en mistanke at det har noe med PAL og NTSC å gjøre....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(gidder ikke ta S-Video/S-VHS diskusjonen igjen, så ikke prøv dere!)

Hvis du har ny TV, må den stilles inn til å ta imot S-Video signal. (Har du S-Video inntak på TV'en?)

Du snakker om den S-Video--> Scart Omformer'en, Denne sender S-Video signal på Scart pin'ene, som er forskjellige til composite pin'ene.

Dette forklares på tvtool.com --> cablefaq

Du kan kanskje bruke det programmet, men jeg har ikke fått det til. Hade for gammel TV, og måtte dermed bruke cablefaq til å lage kabel selv. Men den FUNKER :grin: SOM POKKER

Lenke til kommentar

Du har sikkert en audio-video (AV) knapp til TV-en. Mange TV-er har også forskjellige valg for hvilken AV-kanal som blir brukt. Du må bare trykke flere ganger på knappen som styrer den AV-kanal du har plugget inn i.

Da skifter TV-en over til en annen type signalbehandling.

Da skal du få farge :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 13:27, JoKr skrev:

Du snakker om den S-Video--> Scart Omformer'en, Denne sender S-Video signal på Scart pin'ene, som er forskjellige til composite pin'ene.

Mange fornuftige punkt her ja..

Når det gjelder denne omformeren så mener jeg en liten omformer som går ut fra skjermkortet mitt og over til composite.. Denne gjør at jeg kan bruke phono kabel istedet for s-vhs kabel. Når jeg bruker s-vhs kabel så må jeg fram med denne scart omfomer tingen som du nevner, fordi jeg ikke har s-vhs inngang på 24" el-cheapo TV-en min :razz:

Tester TV-Tool senere når jeg kommer hjem..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...