Gå til innhold

gentoo linux


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å prøve gentoo linux, som ser ganske så passende etter mitt behov.

Har brukt debian i flere år nå, men jeg lurer litt på hvordan pakke systemet til gentoo er i forhold til deb.

Jeg vet at gentoo er litt mere lik bsd, så pakkesystemet portage ser ok ut..

 

Noen bruker erfaringer??

 

 

mvh

 

Oskar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk akkurat lagt inn gentoo selv, men nesten ikke testa selv ;>

Installeringen er litt mer manuell, men dette er alikevel ikke noe vanskelig. (syntes jeg).

Ellers så har jeg ikke så mye erfaring enda =P

 

Sliter forresten med nettverkskortet, men dette gjorde jeg på slutten mens jeg brukte debian også. Jeg modprober riktig modul (8139too (realtech)), og samme om jeg prøver å motta ip fra dhcp server, eller om jeg setter ip så virker det som om den releaser den med en gang. I Debian så hadde jeg ip i ca. 15 sekunder før den så hadde automatisk releaset den. Så måtte jeg reboote før jeg kunne sette ny ip.

Aner ikke hva dette kan komme av.

Noen som har råd?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-23 08:59, Zlasch skrev:

Jeg har faktisk akkurat lagt inn gentoo selv, men nesten ikke testa selv ;>

Installeringen er litt mer manuell, men dette er alikevel ikke noe vanskelig. (syntes jeg).

Ellers så har jeg ikke så mye erfaring enda =P


Sliter forresten med nettverkskortet, men dette gjorde jeg på slutten mens jeg brukte debian også. Jeg modprober riktig modul (8139too (realtech)), og samme om jeg prøver å motta ip fra dhcp server, eller om jeg setter ip så virker det som om den releaser den med en gang. I Debian så hadde jeg ip i ca. 15 sekunder før den så hadde automatisk releaset den. Så måtte jeg reboote før jeg kunne sette ny ip.

Aner ikke hva dette kan komme av.

Noen som har råd?



 

Kompiler kortet inn i kjerna, da og se hva som skjer...

 

Får prøve gentoo snart jeg også, men det bilr så lite tid til overs... Dessuten liker jeg debian.

Lenke til kommentar

Zlasch: Har du forsøkt å sette fast IP? Hadde problemer selv på den ene maskina mi (Intel 10/100 kort) Modulen ble lastet inn, men maskina kom ikke på nett. Måtte faktisk slå maskina helt av og på igjen for å få nettverket til å gå... Uansett, det funker nuh..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...