Gå til innhold

Problem med ekstern FW HD

Anbefalte innlegg

Jeg har en WD 250 GB i et Zynet HD kabinett. Disken fungerer helt flott hjemme hos meg selv, men ikke på min bærbare maskin. Jeg bruker for øvrig firewire tilkoblingen og har SP1 installert på begge maskiner. I enhetsbehandling får jeg opp disken som Profilic PL3507 Combo Device (1394 Atapi_Rev 1.00) IEEE 1394 SBP2 Device med utropstegn foran. Med en gang disken er montert får jeg enhetsstatus "Ingen drivere er installert for denne enheten" men etter hvert endrer dette seg til "Denne enheten kan ikke starte. (Kode 10)". Når jeg sjekker hendelseslisten ser jeg at det er en feil med kilde sbp2port; "Driveren fant en intern feil i datastrukturene for .". Jeg har søkt litt rundt på nettet og funnet en oppdatert versjon av SBP-2 driveren sbp2port.sys. Problemet med windows er at hver gang jeg sletter den eksisterende filen blir den puttet inn på nytt av systemet, noe som er EKSTREMT frustrerende!!!! Hvis jeg bare prøver å erstatte den gamle filen med den nye skjer akkurat det samme; systemet sletter den nye filen og putter inn den som var der fra før av. Jeg har et par ganger vært svært nær ved å kaste hele maskina i betongterassen min, noe som vil bli litt for kostbart for mitt vedkommende.

Reinstallasjon av XP er uaktuelt. Har noen hatt samme problem og evt en løsning? Er det noen som vet hvordan i HELV*** jeg kan få fjernet sbp2port.sys uten at den reinstallerer seg selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...