Gå til innhold

Intel Wlan på laptop

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med ustabilitet på mitt Intel 2200BG Wlan kort på en Acer Centrino pc, snakket med litt folk som sier Intel sin wlan løsning ikke er av den beste?? stemmer det? Finnes det eventuelt drivere som løser problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om dette er svar på spørsmål, men jeg har en Dell Centrino maskin hvor jeg byttet ut det gamle 2100B kortet med et nytt 2200BG kort, og det jeg opplevde var at rekkevidden økte betraktelig, og den ustabiliteten som jeg evt. opplevde med det gamle kortet, er nå helt borte.

Jeg opplever kortet som stabilt og med meget bra rekkevidde, ihvertfall hjemme hos meg hvor jeg tidligere slet med at basestasjonen stor noen etasjer under og med dårlig signal, er nå signalet på topp og stabiliteten ingen ting å si på. :)

Lenke til kommentar

Da Killer allerede har et 2200 B/G kort nytter vel ikke den løsninga der... ;)

Jeg har et 2100B kort i min G556, og jeg har problemer med det kortet og kompabiliteten på nettverket der jeg bor (Telenor som har innstallert nettverket.) Jeg trodde dette bare skyldtes mitt WLAN kort, men har i ettertid prøvd den bærbare på flere andre nett med meget godt resultat.

Min konklusjon er at i likhet med andre hardware kompabilitetsproblemer som man kan møt, så er dette ett av dem. Det er rett og slett ikke all HW som går sammen (ikke noen bombe akkurat :p .) Den eneste måten man kan prøve å sikre seg på, er å sjekke på forhånd med leverandørene om fx de trådløse eller andre produkter man kjøper passer sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...