Jankee Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Post og teletilsynet som dele ut nr seriene, så på gullnr der det nok mobyson som tar seg litt ekstra betalt for. mvh JanEirik Lenke til kommentar
jendor Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Telenor tar seg jo enda bedre betalt for gullnummer: 2.500,- Jeg vet ikke om NetCom selger gullnummer-.... noen som vet? Lenke til kommentar
sandis Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 ser dere har gullnummere man kan velge mellom, er det dere som setter prisen (500,-) på disse, eller er dette noe telenor bestemmer? Hei Det er hver enkel operatør som selv setter prisen på Gullnummer. Vi mener å lagt oss på et edruelig nivå (kr 500,-)for de som er opptatt av et spesielt nummer. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 500,- for et gullnr er uansett sabla billig! Så billig at jeg vurderer å kjøpe en startpakke Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Ser også at det er en slags "generator" der, du kan klikke "vis flere gull nummer" Den må vel ha en regel å "jobbe" etter så jeg lurer litt på hva "regelen" er for et gullnummer? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Det ligger sannsynligvis i en database Og derfra er det lett å skrive noen enkle regler, som f.eks at alle nummer som har 004 til slutt osv = gullnummer Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Hm....i påvente av nye priser fra Chess....var jeg i kveld inne på telepriser.no og "lekte", meg litt med kalkulatoren der og..... Tror ikke Chess (Connect) kommer til å forandre prisene sine med det først. Jeg sendte dem en mail ca. 27. juni og spurte. Fikk svar tilbake at de ikke hadde planer om å endre prisene sine inntil videre. Chess Connect er et meningsløst abonnement. Jeg kommer jo bedre ut med kontantkortet deres! Kommer til å bytte abonnement/operatør innen KORT tid. Lei av Chess. Ikke har de efaktura, heller. Chess VAR en 'rebel'. Nå begynner de å nærme seg de "store" i oppførsel. Lenke til kommentar
jolly Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Chess vs. Mobyson: Jeg har gått fra Chess King til Kontant, prøver å få kontroll på telefonutgiftene mine... Hadde gladelig byttet til Mobyson - hvis det ikke hadde vært for etableringsprisen ved portering, der går vinninga opp i spinninga. Forhåpentligvis kommer Chess til å svare på konkurransen innen jeg rekker å spare inn de hundrelappene. Det er likevel endel ting som lokker meg til å bytte til Mobyson. - Oppstartsprisen pr. samtale er 0,59 (Chess tar 0,69). - Prisen for å sende SMS fra Norge til utlandet er den samme som å sende i Norge. Chess tar 1,48. - Websidene virker mye mer tiltalende enn Chess sine! - Påfylling m. kredittkort koster kun 2,98 mot 4,50 hos Chess. - Det er også mulig å fylle på via bank/nettbank/giro - GPRS er billigere. Grunnen til at jeg likevel ikke bytter er at jeg har Telenor dekning hos Chess. Men det blir spennende å se... Kanskje jeg ikke klarer å holde meg gjennom dagen! Lenke til kommentar
a85 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Chess vs. Mobyson: Jeg har gått fra Chess King til Kontant, prøver å få kontroll på telefonutgiftene mine... Hadde gladelig byttet til Mobyson - hvis det ikke hadde vært for etableringsprisen ved portering, der går vinninga opp i spinninga. Forhåpentligvis kommer Chess til å svare på konkurransen innen jeg rekker å spare inn de hundrelappene. Det er likevel endel ting som lokker meg til å bytte til Mobyson. - Oppstartsprisen pr. samtale er 0,59 (Chess tar 0,69). - Prisen for å sende SMS fra Norge til utlandet er den samme som å sende i Norge. Chess tar 1,48. - Websidene virker mye mer tiltalende enn Chess sine! - Påfylling m. kredittkort koster kun 2,98 mot 4,50 hos Chess. - Det er også mulig å fylle på via bank/nettbank/giro - GPRS er billigere. Grunnen til at jeg likevel ikke bytter er at jeg har Telenor dekning hos Chess. Men det blir spennende å se... Kanskje jeg ikke klarer å holde meg gjennom dagen! Oppstartsavgidt 0,69 hos chess? hvor tar du det fra? Du må nok se deg om litt før du uttaler deg... Lenke til kommentar
jolly Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 (endret) Oppstartsavgidt 0,69 hos chess? hvor tar du det fra? Du må nok se deg om litt før du uttaler deg... Ok, du har visst rett! Chess har senket prisen, jeg henger visst ikke med.. What a wonderful world!?! Chess finner seg ikke i at Sense er billigere: http://www.dagbladet.no/dinside/2004/06/07/399874.html Mine opplysninger henger igjen fra artikler som dette: Amobil: 04.06.04: http://amobil.no/art.php?artikkelid=7909 "Oppstartsavgiften er riktignok stiv, slik det pleier å være på kontantkort, og man betaler ikke mindre enn 69 øre for hver samtale man starter opp." Nettavisen 03.06.04: http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article234010.ece Dette koster Chess’ nye kontaktkorttilbud: Startpakke 199,- Herav ringetid: kr. 50,- Totalt 199,- Ringepris per minutt: 0,99 kroner SMS: 0,49 kroner Oppstart pr samtale: 0,69 kroner Endret 30. juni 2004 av jolly Lenke til kommentar
jendor Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Chess vinglet jo frem og tilbake med prisen på startavgiften... først var den 59 øre, så ble den økt til 69 øre, og så senket til 59 øre igjen.... så ikke rart at man kan ta feil, når prisene forandres... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 1. juli 2004 Del Skrevet 1. juli 2004 (endret) - Prisen for å sende SMS fra Norge til utlandet er den samme som å sende i Norge. Chess tar 1,48. Hei. Hvor står det at det koster 1,48 til å sende SMS til utlandet? Jeg fant ikke prisene. Endret 1. juli 2004 av jokab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå