sandis Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Til alle dere som bruker GPRS mye kan jeg informere om at Mobyson setter ned prisen på GPRS til 0,008 øre pr kb/ 8,19 kroner pr MB. Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Mobyson viser med dette at de er en mobiltelefontilbyder som må regnes med! De har den beste internettsiden, oversiktlig og enkel å bruke. Klart beste prisene. Håper de får mye mediedekning ala Chess, Chess har mye å lære av Mobyson angående deres internettside. Stå på Mobyson, bruk media, vi VIL HA Mobyson sine priser! Kundeservicen er også topp, fikk tilbakemelding veldig snart og med gode svar. Så jeg er en fornøyd kunde og bare venter på sim-kortet. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Er vel forsåvidt enige med foregående innlegg. Får bare håpe det går like bra når simkortene kommer, og i fortsettelsen..... Er selv avventende Chesskunde.... Forsåvidt fornøyd med det og venter på hva som skjer der.... Men er forundret over Chess sine internettsider. Utrolig dårlig informasjon og masse opplysninger som mangler. Her har Chess en jobb å gjøre. Rart i grunn, med et så stort selskap. Lenke til kommentar
oivindi Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Forsåvidt fornøyd med det og venter på hva som skjer der....Men er forundret over Chess sine internettsider. Utrolig dårlig informasjon og masse opplysninger som mangler. Her har Chess en jobb å gjøre. Rart i grunn, med et så stort selskap. Kanskje Chess er i ferd med å få de samme problemene som de tidligere har brukt som argument mot Telenors prispolitikk: At store, tunge organisasjoner bruker lang tid på å snu seg. Nå er ikke Chess i nærheten av dinosauren Telenor, men mye tyder på at Chess nå bruker markert lenger tid enn andre (nye) konkurrenter på å snu seg. At det skal ta så såpass lang tid å senke GPRS-prisene, et produkt som vel kanskje ikke majoriteten av abonnentene bruker, synes merkelig. De nye prisene til Mobyson er jo helt sinnsyke... Ø. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) This kicks ass, sandis... da blir min 6600 garantert MYE mer brukt, slik den SKAL brukes... men når skal dere sende ut ordrebekreftelser, SIM-kort og angrerettskjemaer? (bare et lite tips.... ikke at noen kommer til å angre seg med slike priser ) Endret 15. juni 2004 av jendor Lenke til kommentar
sandis Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Vi starter utsendelser av SIM 01. juli. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Uff....syntes fortsatt 8,- per MB er litt for dyrt... Men det går i allefall riktig vei. Noen som foresten vet hva Telenor Bedrift koster pr. MB nå? Lenke til kommentar
picko Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Uff....syntes fortsatt 8,- per MB er litt for dyrt... Men det går i allefall riktig vei. Noen som foresten vet hva Telenor Bedrift koster pr. MB nå? For de som benytter "billigabbene" hos Chess og betaler 102 kr for første MB så blir det nok "litt" rimeligere... Uansett så synes jeg at 8 kr per MB er en bra deal. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Uff....syntes fortsatt 8,- per MB er litt for dyrt... Men det går i allefall riktig vei. Noen som foresten vet hva Telenor Bedrift koster pr. MB nå? http://telenormobil.no/priser/tjenester/gprs/ Alle abonnement Kr pr. kilobyte inkl. mva. ¹) Opp til 0,5 megabyte: 0,10 - kr. 51,20 (512kb) 0,5-20 megabyte: 0,015 - kr. 15,36 for hver MB Over 20 megabyte: 0,01 - kr. 10,24 for hver MB ¹) Du faktureres pr. måned etter faktisk bruk, avrundet til nærmeste hele øre målt i overført datamengde. Eksempel på hvor mye 1 megabyte er: 500-800 WAP-sider. Eks: Overføring av 25MB trafikk: Mobyson: (0,008 x 1024kb) x 25 = kr. 204,80 Telenor: (0,10 x 512kb) = kr. 51,20 + (0,015 x 19968kb) = kr. 299,52 + (0,01 x 5120kb) = kr. 51,20 Totalt 401,92 Så når du sier at 8 kr/MB er for dyrt hos Mobyson, så burde du sammenligne litt med andre. Ingen andre operatører er enda i nærheten av disse prisene, og som du ser, så har Telenor dobbelt så høye priser som Mobyson ved en overføringsmengde på 25MB. Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg har selv bestilt to "abonnement" hos Mobyson. En ting jeg har tenkt på er det forrige Mobyson selskapet som gikk konkurs for noen år tilbake. De figurerte blant annet en del i mediene for noen år tilbake, noen som husker kjernen i saken? For å friske opp hukommelsen gå hit: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/tele_og_data/577367.html Lenke til kommentar
jendor Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) "Jeg har hørt om Mobyson tidligereDet stemmer. Mobyson var et selskap som startet med teletjenester i 2000 og la ned virksomheten etter et års drift. Vi har kjøpt rettighetene til varemerket og har ingen tilknyting til gamle Mobyson." Kan du lese her: http://www.mobyson.no/go/i/45 Endret 15. juni 2004 av jendor Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 En annen ting som er verdt å diskutere (kanskje) er dette: "Hvor stor lagringskapasitet har simkortet? Lagringskapasiteten på simkortene er 32K." Ok, hva betyr at lagringskapasiteten på simkortet er 32K? 32K = 32 kilobyte, 1 byte = 1 tegn (eller en bokstav om man vil) 32K = 32768 byte / 160 tegn ~ 204 sms. Så min konklusjon er at sim-kortene som følger med Mobyson klarer å lagre 200 sms, dette forutsetter at man kun lagrer sms. Husk dog! at tlf numre f. eks ikke er inkludert i disse dataene. Utregningen på dette kan andre ta seg av! Lenke til kommentar
jendor Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Har du en symbian-telefon så kan du lagre omtrent ubegrenset med meldinger. Dessuten har de fleste telefoner mulighet for å plassere meldinger i arkiv. Uansett har vel ikke mange bruk for å spare på 200 meldinger tror jeg..... selv om jeg personlig aldri har slettet en eneste melding fra 6600'en min enda (og det er rett og slett fordi jeg vil se hvor mange jeg får plass til på tlf-minnet) Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Til alle dere som bruker GPRS mye kan jeg informere om at Mobyson setter ned prisen på GPRS til 0,008 øre pr kb/ 8,19 kroner pr MB. Jeg vil legge til at dintelefon.net påstår at i tillegg til antall byte du laster opp/ned kommer det en tilleggskostnad i form av 28 kr for oppstart av GPRS og MMS. Sitat: "Men selv om selve abonnementet er billig, så må man f.eks. med Mobyson betale en oppstartsavgift for å kunne bruke GPRS og MMS på 28" For mer info les her: http://www.dintelefon.net/index.php?option...id=202&Itemid=2 Lenke til kommentar
jendor Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 De 28 kronene kommer i tillegg ja, men det er en engangsutgift for aktivisering av MMS og GPRS. 28 kroner er heller ikke allverden, og man har fortsatt bare ca. halve GPRS-kostnader sammenlignet med f.eks. Telenor-abonnement. Lenke til kommentar
JuB Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Woow, detta blir bare bedre å bedre, er vel billigere enn TalkMore og Chess også dette? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Woow, detta blir bare bedre å bedre, er vel billigere enn TalkMore og Chess også dette? ja, så nå burde TalkMore og Chess svare på de nye prisene!! Lenke til kommentar
jendor Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) Mobyson er nok det billigste på markedet ja. Talkmore svarer nok ikke på pris... - de svarer ikke engang på min henvendelse om når de får MMS til å fungere. So there you go, Talkmore... you suck. Dere er dessverre for dårlige, og blir nok byttet ut med Mobyson med en gang jeg får startpakka mi derfra. *lojal kunde når jeg føler for det* Mobyson har dessuten halve prisen på GPRS kontra Talkmore... Endret 16. juni 2004 av jendor Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Ut fra informasjon og svar på spørsmål til kundeservice, så må jeg si at Mobyson virker veldig seriøse og serviceinnstilt. Mobyson har de klart beste prisene etc. Dermed så er det bare opp til oss forbrukere om Mobyson skal bli det vi forbrukere ønsker. En billig og serviceinnstilt operatør. Jeg selv har bestilt 2 abonnement og har mange venner som har gjort det samme. Så jeg ønsker at flest mulig skal velge Mobyson da det også vil gagne meg! Dermed oppfordrer jeg vi som aktive brukere og velge Mobyson og informere våre venner om Mobyson! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå