Gå til innhold

Rolling Thunder

Anbefalte innlegg

Er det noen gamle gamere her på forumet som husker arkadespillet Rolling Thunder produsert av Namco fra 1986? Det kom vist i noen oppussede versjoner senere også. Jeg er lurer på om det finns en PC-verson av spillet noe sted på nettet. Har lett lenge uten resultat... Noen som kan hjelpe? Spillet er forøvrig et av de kuleste platform-spillene noensinne! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey. Konge at noen har vært fan av Rolling Thunder ;)

Nostalgisk spill for min del, da dette var det aller første arkadespillet

jeg prøvde (Jeg var elleve år og brukte 3 oppsparte kroner på 1 credit,

spillet varte ca. 20 sekunder).

Vet arkadeversjonen finnes til MAME, og i tillegg finnes det vel en versjon

til C64. Fikk aldri skaffet meg det til Amiga, men tror det finnes.

Arkadeversjonen er forøvrig best :D

Noen som husker hvordan en kunne komme seg bak veggen (bug) i

stage 5 og 9 for så å kunne passere halve brettet uten å møte fiender?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Morsomt at flere enn meg husker spillet! Har akkurat samme opplevelsen. Jeg svidde en usannsynlig mengde penger på arkadeversjonen, var fullstendig hekta da jeg var en 11-12. Spillet har vært spikret i minnet siden. Jeg husker godt den bug'en du nevner, men jeg husker ikke hvordan man kom seg bak veggen...det var noe om å hoppe ned på riktig måte, tror jeg. Så ikke noe til den bug'en når jeg nå fikk fatt i MAME-emulatoren og spillet og kjørte det på PCen. Men spillet var sannelig like kult som i hine hårde, og til tider nesten absurd vanskelig. Og langt enklere å få fatt i enn jeg trodde. For de der ute som vil prøve, så er det bare å søke på MAME+roms+dowload, så finner man garantert en side som har alt man trenger, og mere til. Lastet ned klassikerene Gauntlet I & II, og Rolling Thunder 2, som jeg aldri har spilt... Gleder meg noe helt sinnsykt! :dribble:

Endret av quasipop
Lenke til kommentar

HA! Fikk overnevnte bug til å funke i dag! Du må stå omtrent der hvor rekkverket på plattformen slutter, rett før du skal hoppe ned til området med den store skjermen. Gjør du det riktig, lander du litt "innpå" trekassene, og da er det bare å løpe forbi bak veggen og skjermen og alle skurkene... Genialt! :thumbup:

Lenke til kommentar

Må innrømme jeg ikke husker de bugene, hverken i stage 2 eller 9 (med mindre den i stage 9 er identisk med den i stage 5). Gidder du friske opp hukommelsen min? Fortell. fortell. Er det forresten noen som har prøvd Rolling Thunder 2 og 3? Del tre var visstnok bare tilgjengelig på Sega Genesis...

Endret av quasipop
Lenke til kommentar

Greier ikke å huske bugen i stage 9, men prinsippet ligner litt på

bugen i stage 5 etter det jeg kan huske (kan gå bak veggen).

I stage 2 er det bare å stå på enden av en trapp, gå ned det siste trinnet og ta spaken rask bakover. Da greier fyren å "falle" gjennom gulvet og hoppe til trappen

under (et slags hopp uten å bruke hoppknappen).

Lenke til kommentar

A-ha...Når du nevner det, så ringer det en bjelle ang. den bugen i stage 2. Bugen i stage 9 er helt identisk med bugen i stage 5, du bare går bak veggen, men så var det å klare å drepe bossen, da... Har forøvrig fått testet Rolling Thunder 2 og 3. Har ikke runddet spillene ennå, men de virker bra, om enn ikke like stilfulle som originalen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mens vi nå er inne på retrogaming her, noen som har noen gode tips om spill som kan være verdt en revival? Enkelte spill fra hine hårde husker man jo, men så mange går i glemmeboken. Noen som husker f.eks. Splatterhouse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...