Thlom Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg har en kammerat som er blitt hektet på vannkjøling og overklokking. Han kan ingenting om verken vannkjøling eller overklokking. Han har ikke tenkt å lære seg noe heller. Han har nå tenkt å lage seg ei kjøleblokk/vannblokk eller hva det nå heter til Pentium III sin. 450Mhz. Den lager han av ett slikt glass som er over telys, store glass med åpning i begge ender, nesten som et syltetøyglass, bare hull i begge ender. Hullene skal han dekke med ett tynnt lag teflon, og kjøre slanger gjennom teflonen. Hele glasset skal fylles opp med vann. han har en radiator oxo. Det jeg lurer på er om dette vil gå, eller om jeg bør ta med meg kamera og filme når prosessoren blir svidd. jeg tror ikke det vil gå :wink: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Hehehe.. JEg tror du får rett, så frem med kameraet.. neida..Men det er rett at dette vil bli mindre vellykket. Varmeleder egenskapene til glass er svært lav i forhold til f.eks kopper. Det vil selvsagt gå, men vil bli mindre vellykket. HVordna har han tenkt å feste "blokka" da? La oss få se bilder Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Har din kjære kamerat noen gang prøvt og borre i glass? I så fall viss han ikke har gjort det før kan du ta med den kamera og latter på box (blir slitsomt i lengden viss ikke) :smile: :smile: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. april 2002 Forfatter Del Skrevet 16. april 2002 Han har ikke tenkt å bore i glasset, men ta slangene gjennom teflonarket på toppen. Det er kun teflonen som vil være i kontakt med prosessor. Kan legge ut noen bilder, må bare finne meg et kamera først :wink: Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Jeg er da litt uprofesjonell, men en halvtime før jeg leste denne posten hadde jeg dette problemet: "Hvordan borre i glass?!" Send privat meldig eller email hvis det ikke skal offentligjøres.. Jeg lager forresten en vanntank av ett syltetøyglass. Skal tette med silkon eller noe slikt. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Finnes spesielle borr for å borre i glass. Selger det de i de fleste jernvare butikker. Du bør bruke en søyle eller benkborre maskin, hvis du vil ha det nøyaktig :smile: Lage blokk av glass og teflon gir ikke mye mening, anbefaler vedkommende å glo litt i tekniske tabeller. Varmeledningevne er stikkordet. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. april 2002 Forfatter Del Skrevet 16. april 2002 Quote: Hondaen skrev (2002-04-16 20:29):Finnes spesielle borr for å borre i glass. Selger det de i de fleste jernvare butikker. Du bør bruke en søyle eller benkborre maskin, hvis du vil ha det nøyaktig :smile: Lage blokk av glass og teflon gir ikke mye mening, anbefaler vedkommende å glo litt i tekniske tabeller.Varmeledningevne er stikkordet. Han sier at cluet er at teflonen er så tynn, og dermed lede mye varme til vannet i den telys-saken. + At han har tatt teflonen fra mcdonalds der han jobber, og sier at de legger teflon på grillen. Umulig å forklare han at han tar feil. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Helt enig med Hondaen ang. varmeledningsevne. Etter mitt skjønn, er prosjektet nesten meningsløst! Kutt ut de derre glass/teflon-greiene snarest mulig, det er bare å kaste bort tiden. Skal du fjerne varme fra CPU, behøves nødvendigvis et materiale med god varmeledningsevne. Teflon står ikke høyest på lista mi, i allefall! Uansett tykkelse. Jeg foreslår kobber jeg, i min enfoldighet.... Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Dette prosjektet kan jo ikke gå bra... (hvordan skal han feste "kjøleblokken" sin?) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Det kan jo bli riktig spennende ja! Men det finnes jo en drøss med kreative mennesker både her og andre steder, så det kan godt hende at han har en god løsning på lur! Vi får vel høre? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: olsen skrev (2002-04-16 23:31):+ At han har tatt teflonen fra mcdonalds der han jobber, og sier at de legger teflon på grillen. Du kan jo prøve å forklare han at grunnen til at det har teflon på griller er ikk for at burgerene skal bli fortere varme, men at de ikke skal svi seg fast. Teflon blir jo brukt i de fleste kjeler og panner i dag sånn at maten ikke skal brenne seg fast. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Quote: On 2002-04-17 12:25, Xell skrev:Du kan jo prøve å forklare han at grunnen til at det har teflon på griller er ikk for at burgerene skal bli fortere varme, men at de ikke skal svi seg fast. Teflon blir jo brukt i de fleste kjeler og panner i dag sånn at maten ikke skal brenne seg fast. Så sant så sant.. skulle til å skrive det samme. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Han må jo være et geni han som vil lage kjøleblokk av plastikk Ikke at det forundrer meg, la folk som ikke har peil få seile sin egen sjø når de ikke vil ta imot råd fra andre. Pleier lære av dyrkjøpt erfaring. Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 du kunde vil ikke snike deg inn og ta et bilde av denne greia Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Fantastisk....nok en gang: Bilder please! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Skal legge ut bilder i morgen. Må få tak i kamera og komme meg bort til han. Skal filme når han fyrer den opp med den vannkjølinga, så den filmen vil nok bli lagt ut på nettet :razz: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Forvent bilder i løpet av dagen, både av pumpe og kjøleblokk :wink: Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Quote: On 2002-04-18 16:51, olsen skrev:Forvent bilder i løpet av dagen, både av pumpe og kjøleblokk :wink: jajajajajajajaja!!!! endelig, dette er noe jeg har venta på leeeenge. :smile: håper den ser skikkelig herpa ut . Men når jeg tenker over det er det en mulighet for at den kunne fungert hvis han hadde brukt noe annet enn et glass, men ellers en ganske """grei""" idè Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Quote: On 2002-04-18 16:51, olsen skrev:Forvent bilder i løpet av dagen, både av pumpe og kjøleblokk :wink: /me gleder seg som en unge..hehe Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Masse onde mennesker her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå