Gå til innhold

Fra vanli midi-tower til barebone

Anbefalte innlegg

:dontgetit: Jeg har et vanlig Chieftec-midi ATX kabinett, å jeg har vannvitti lyst til å skifte til en av disse små micro kabinettene som ligner på stereo-anleg. Men jeg lurer på hva slags pc deler jeg må bytte ut. Selfølgeli må hovedkort byttes, men er det noen andre komponenter som må byttes?

Koster dette sånn ca. mye tror dere? :dontgetit:

-----------------------------------------------------------------------------------------------

PS! Thanks for every answer! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Hvis du har CD Rom, CD brenner, DVD spiller og DVD Brenner nå så bør du ihvertfall bruke bare DVD brenner eller invistere i en :p

- CPU Kjøleren bør være veldig bra.

- Runde IDE kabler eller SATA hvis du bruker det for ikke å bremse den lille luftsirkulasjonen som er i kassen.

- Høykvalitets stillegående frontvifte og bakvifte

- 3D kort kjøler, kanskje sånn heatpipe ribbe med vifte hvis det er plass.

- Mini viftekontroll i disketstasjon plassen

Hvilke kort har du i PCI nå?

Edit: Glemte å si at det kan være lurt med bare EN stor rask harddisk siden det blir mere varme desto flere harddisker du har i kassen.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar

Det nye hovedkortet du kjøper har sikkert intergrert nettverkskort, men da tror jeg det skulle være det som står over du bør sjekke. Du må bare se hva du har råd til og trenger eller lage busjett så andre kan komme med mere spesifike anbefalinger.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Barebone pc'er er inkludert Hovedkort, da de er ofte spesial bygd for kabinettet.

Abit sin digidice er jo ikke så dyr ca 1600 - 1700kr da med Intel i865g, ikke den nyeste barebonen, men billig i forhold til de andre

Den kan også ha 2 optiske drev.

Abit digidice

Eller så kan du jo velge soltek sin qbic 3401 har også 2 5.25 brønner, god strømforsyning. også intel i865g litt dyrere da rundt 2500kr

Qbic 3401

andre barebone systemer finner du jo i produktguiden

Barebone produktguide ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...