Gå til innhold

Vil ha den stilleste 120mm viften som skaffes kan!

Anbefalte innlegg

Hehehe, ja, det blir nok en vannkjølt PSU på meg også. Jeg går sansynligvis for 550W LC-power modellen fra tyskland. Kommer likevel sansynligvis å ha en super-stille 120mm i PSU for en svak trekk. Da slipper jeg å bekymre meg over at de delene som ikke er direkte koblet på vannblokken sliter over lengre tid og høy belastning.

Jeg trenger egentlig et på server-kabinettet mitt også ^_^

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte også på støysvake vifter, endte selv opp med denne konklusjonen:

3 vifter á 22,8 Decibel vil gi ca. 26.77 Decibel totalt.

eller

4 vifter á 22.8 Decibel vil gi ca. 28.82 Decibel totalt.

Dette er viftene jeg tengte på:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIST120LSNLCL

Tenkte også på å sette alle viftene i toppen, for å så suge luft GJENNOM kabinettet. Lager ett hull i bunnen på kabinettet på langs av hovedkortet, for å så feste ett filter (damestrømpebukser for eks) over hullet for å få mest mulig luftgjennomstrømning, og minst mulig vifter... eksempel:

2 vifter suger inn luft, og 2 blåser ut luft... total luftgjennomstrømning blir ca

2x63 m3/time som er ca 120 m3/time... mens om man hiver de fire viftene i toppen på kabinettet (i topplokket, og bak ved cpu eventuelt andre plasser) for å så suge luften inn fra undersiden, blir luftgjennomstrømningen nermere 300 m3/time (om jeg ikke er helt på jordet nå da)...

Det er hvertfall mine tanker om dette... motsi meg gjærne, gi meg gjærne ære for en smart tanke... opp til dere :w00t:

Laget forresten en tråd om akkurat dette om du føler det blir offtopic i forhold til hva trådstarter lurte på... Tråden finner du hær... ;)

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...