Gå til innhold

spørsmål om kobling av aktiv sub i bil

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske fersk på dette omerådet og har i min bil til nå klart meg med 4stk små høytalere med mager bass,og dette begynner å bli ganske plagsomt.jeg har fått en god pris på en Kenwood KSC-WA82RC og skal koble den til min Pioneer DEH2530R .Høytalerne i bilen ellers er orginal høytalere,jeg er ikke ute etter "dunk,dunk,dunk,dunk" lyd men å få mere fylde i den lyden jeg har.Kansje den suben jeg har valgt er litt overkill til mitt bruk men prisen var bra så valget er tatt.Jeg skal koble dette selv og har ikke koblet en aktiv sub før.Men det jeg trenger er vel å trekke 12v fra batteri og jorde den godt så koble de to "phono" lignende kablene mellom spiller og sub.Høres dette greit ut? eller har jeg glemt noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt riktig bortsett fra at du glemte en ting. På subens forsterker er det en remote inngang. På CD-spilleren er det en remoteutgang (styrestrøm som skrur på eksterne forsterkere), koble denne til subens remote. Du trenger kun en tynn ledinng da det går svært lite strøm gjennom denne.

Så er det bare å fyre opp, pass på at Gain (på suben) og volum (spiller) er stilt på minimum da du skrur på anlegget for første gang så du ikke får noen overraskelse!

Lykke til!

Endret av Audiophil
Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter bra lyd i bilen tror jeg du har startet i feil ende. Originale høytalere spiller stygt.

Skaff deg en forsterker og noen bra 6 1/2 eller 5 1/4 " +

diskanter i dørene forran.

Som å forstå har du alerede kjøpt sub. Men da bør et bra frontsett være neste på ønskelisten.

Blir feil med en grei basser og originale høytalere i bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...