Gå til innhold

Trenger å cracke et Win2k passord for å logge på

Anbefalte innlegg

jaja, nå skal dere få en morsom historie.

Jeg som da er den personen i familien som er "flinkest" på data skulle hjelpe min onkel på å fikse internett. Jeg fikser opp internett til han men med en gang han er online får han dette 60 sek viruset (seff :yes: ) jeg legger inn fix sånn at det problemet er løst. Men for at dette ikke da skal skje igjen tar jeg med meg pcen hans hjem og skal legge inn noen programmer han kommer til å trenge nå som han har fått nett.

Jeg skal derfor overføre noen filer fra min pc over til hans. Lager derfor ett hjemmenettverk slik at jeg skal få gjort det. Når jeg da skal logge inn på nytt etter reboot, sier den at passordet er feil:

"Systemet har ikke logget deg på. Kontroller at brukernavnet og domenet er riktig, og prøv å skrve inn passordet på nytt. Pass på at du skiller mellom store og små bosktaver"

ååhnei sier du det?:p

Dette er jo seff en pc han fikk på sin gamle jobb og IT ansvarlig der har Administrator passord. Jeg vet at man kan cracke det passordet også. MEN når dette da er en laptop uten floppy eller cdrom.. (kun eksternt) så får jeg jo ikke bootet fra en cd som gjør dette mulig.

Noen som vet om jeg har noen som helst sjangs (utenom å formatere, putte hardisken inn i en annen pc osv osv) på å komme meg inn?

jaja, var vel kanskje ikke så flink alikevel jeg :p

"familiens IT sjef" :p

##Emnet på tråden har blitt endret av moderator (Blib). Vennligst les hva nettiketten har å si om dårlige emner og prøv å følge opp på dette neste gang. :thumbup: ##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du at du ikke får logget deg inn i Windows? Det har hendt meg noen ganger, og det jeg har gjort da, er å gå inn i sikkermodus. Derfra kan komme inn i "Brukerkontoer" i kontrollpanelet og forandre på passordene. Nå sier du jo ingenting om hva slags os det er på maskinen, men forslaget mitt gjelder XP...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette er jo seff en pc han fikk på sin gamle jobb og IT ansvarlig der har Administrator passord. Jeg vet at man kan cracke det passordet også. MEN når dette da er en laptop uten floppy eller cdrom.. (kun eksternt) så får jeg jo ikke bootet fra en cd som gjør dette mulig.

Du sier jo selv at det er en som har administrator-passordet. Hvorfor kan du ikke spørre ham om hjelp? Hvis ikke han vil gi deg administrator-passordet pga. av at det også brukes på resten av pc-parken kan han sikkert gå inn selv og forandre på bruker-passordet så onkelen din kommer inn. ;)

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar

DummeGaas. det var ikke det han lurte på. helt feil i denne saken skjønner du.

det kan hende at man må ha admin tilgang i safe mode også i Win2k ja. men siden det er en gammel jobb pc så tror jeg ikke at de har tenkt på akkurat det på den pc`en. prøv å se om det funker.

Lenke til kommentar

fordi at det er liksom ikke hver dag at det kommer tyver å prøver å hacker systemet da veit du. hvis du kjører standard på alt i XP også, så vil du ikke trenge å skrive passord i safe mode heller. bare å trykke på administrator kontoen så finner du frem. det samme gjelder for Windows 2000 sin safe mode også.

Lenke til kommentar

ja, men det er jo nettopp det som er problemet her. onklen hans fikk ikke med noe passord. som jeg forstod fikk han ikke vite noe passord heller. det er derfor han skal prøve å komme inn igjennom safe mode eller noe annet luring greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...