Gå til innhold

minst støyende 120mm PSU, eller evt. vannkjølt.

Anbefalte innlegg

Jeg er i planleggingfasen på å lage et springvannkjølt system som vil fjerne alle vifter i maskinen. Det eneste (mulige) unntaket blir PSU. Hva er den mist støyende PSU'en med 120mm vifte på markedet nå?

Eventuellt er jeg også interessert i en vannkjølt PSU. Det er svindyrt ja, men jeg holder muligheten åpen ihvertfall. Kan noen gi meg gode forslag på noen slike? Jeg er også åpen for ideen om å la noen vann-modde en PSU for meg, hvis noen har god erfaring med slikt, og hr tid til å gjøre det. Jeg modder mye selv, men høy-spenning tørr jeg generellt sett ikke å rote med. Ta kontakt om du har gjort slike modder før og er interessert.

Er også interessert i gode forslag til vifteløse PSUer. Siden alle delene som lager mest varme i PCen vil være vannkjølt (CPU, GPU, north/south-bridge, harddisk) så vil kabinetttemperaturen sansynligvis ligge ganske lavt, selv uten kabinettvifter. Likevel er jeg noe skeptisk til at vifteløse PSU'er er stabile nok når de er blitt varme, og lever lenge nok. Er likevel åpen til gode forslag.

Hva vifte-kjølte PSUer anngår så virker

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=PRL

som en god ide. Prisen er veldig god, og i tester viser de veldig stabile og gode spenninger (som er vikig siden jeg skal overklokke mye). Desverre lager de også i følge noen tester betydelig mye mer støy enn de er oppført for (12-17desibel).

Er det andre strømforsyninger som er betydelig stillere?

Takker for alt konstruktivt innspill.

PS: Alle forslag bør ha 400w eller mer.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...