Gå til innhold

Vil vi ha et angiversamfunn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke for å sladre på andre for småting, men når det dreier seg om skarpladde våpen i gale hender syns jeg det er greit å si ifra. Jobber selv på bensinstasjon og ville nok meldt ifra hvis en kunde gikk rundt med en pistol som var ladd.

Grunnen til at fyren fikk 7 måneder i buret hadde nok mest med at han ble dømt for flere tilfeller av å kjøre bil uten gyldig førerkort, fartsoverskridelser og kjøring i beruset tilstand. Mannen dundret blant annet inn i en Opel Kadett i Vålerengtunnelen. Han var ruset ved sammenstøtet, og stakk umiddelbart av. Vitner anslo at farten til bilen mannen kjørte var 120 km/t

For min del kan denne fyren gjerne sitte i fengsel og etter min mening gjorde den ansatte på statoilstasjonen oss alle en stor tjeneste ved å melde ifra. Takk!

Det fins sikkert bra eksempler på angiveri, men dette var et skrekkelig dårlig et.

Lenke til kommentar

Synes det er kjempeflott at slike idioter blir satt i fengsel.

Kjøre uten førerkort og vandre rundt med en skarpladd pistol er ganske alvorlige saker...

Hvis folk ser noen som gjør relativt alvorlige saker, så synes jeg de skal si ifra. Det har ingenting med tysting å gjøre, men fyllakjører osv osv er farlig for andre og det kan gå virkelig ille.

Lenke til kommentar

Veldig dårlig eksempel ja.

Slik som jeg leste, virket det som om personen skulle sittet inne for lenge siden.

Den ansatte gjorde jo bare en god jobb, ved å si ifra.

OT : På en aller annen måte får den saken meg til å tenke på Minority Report.

Lenke til kommentar
Ett angiversamfunn er ett samfunn som f.eks. Nord Korea, hvor du ikke kan drive politisk arbeid som strider mot statseliten fordi det er ulovlig og hvem som helst kan angi deg til statspolitiet som knerter deg i kiosken.

Hvis det er definisjonen på et angiversamfunn, faller jo eksemplet trådstarter kom med langt utenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...