FJERNET111 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Merket plutselig at alt av uploaden min ble tatt og gikk på maks hele veien uten avbrudd. Gikk helt konstant på 64kB/s. Tror det er en virus eller en trojan, men AV programmet mitt fant ingenting (eTrust, Innoculate IT). Nappet ut nettverkskabelen og satt den inn igjen og det kom tilbake etter ca. 10 sek (gjorde dette 4-5 ganger). Kom tilbake etter at jeg slo av og på maskinen også (slo helt av, ikke bare reboot). Så innstallerte jeg ZoneAlarm og all aktivitet forsvant... Slo av ZoneAlarm og ingenting kom tilbake. Fikk en virusmail i dag, men AV-programmet sa at det tok det og jeg slettet mailen helt. Liker ikke at jeg mest sannsynligvis har en trojan som ligger og lurer, og spør derfor her om hjelp og råd til hva dette kan være og hvordan jeg kan bli kvitt det. Kjører ikke noe ftp eller http server og har ellers lite utenom internet som kan bruke båndbredde. Hadde vært fint om noen vet hva dette er for noe og kan hjelpe. Endret 14. juni 2004 av SBS Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Ahh, kanskje det er det som er feilen min. Pleier å uploade i 40 kb/s, men nå laster jeg opp i 5 kb/s. Har slitt sterkt med Zafi.B viruset i dager nå. Kanskje det er viruset du har? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå