ninja5000 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Kanskje ikke akkurat macro, men her er ett av mine første digi-bilder anyway: http://www.ninja5000.com/photos/spider_500x376_edit.jpg Vad tycks? (btw...kamera: Fujifilm S5000...) Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Fint bilde. Men du skulle tatt et nærbilde også. Det var en koselig edderkopp! Fin(e) farge®. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Flott edderkopp, flott spindelvev og fint lys. Men det blir litt for mye oppmerksomhet på bladene, synes jeg. Lenke til kommentar
kai_frode Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Enig med mlwirak. Kun spindelvevet og edderkoppen i det fine lyset og den ufokuserte bakgrunnen hadde blitt et knallbilde. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Hei! Tok dette bildet med mitt Olympus C750-UZ. Tatt på 3cm avstand. Damen holdt en maglight for meg. (Ho likte ikke den jobben) Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Men bildet av koppen din var bra. Grønne edderkopper er ekle. Jeg vet ikke hvor mye du kan justere manuelt på ditt kamera. Jeg har oppdaget at det er lettest å få bra makrobilder med mauell fokus. Setter fokusen til 3 cm og justerer avstand til motivet til jeg ser at motivet er i fokus på lcd skjermen. Jeg får veldig dårlig dybdeskaphet ved makrofotografiering. Det fører til at autofokusen får en vanskelig jobb. Får nesten bare uskarpe bilder med makro og autofokus. På bildet ditt er fokusen litt nermere enn edderkoppen. PS, hvor i landet har du knipset den grønne koppen? Tok min kopp utenfor Bergen.,Sotra. Lenke til kommentar
1234asdf1234 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 yo n5k! Hadde gått en del nærmere, ville det blitt en god del kulere. Detaljer på småkryp er tøft Som de andre sier, for mye oppmerksomhet på bladene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå