Gå til innhold

Kjøpe LCD (173T, VP171, 1760NX eller?)

Anbefalte innlegg

Hei :)

Ble veldig fristet av Oivinds post i denne tråden, og har nå bestemt meg for å skaffe med LCD skjerm. Men hvilken skal jeg velge.

Og ja, før du kommer med "Er jo bare å lese LCD-testen" e.l., jeg har lest den. Opptil flere ganger, samt resten av LCD testene her på hardware.no. Men jeg har også lest tester på andre sider som har testet modeller hw.no ikke har gjort.

Og da er spørsmålet, for mindre enn 5000,- hva er den beste skjermen til spilling, film og surfing/programmering? Spillingen er viktig, da denne skjermen kommer til å være med meg på ganske mange lan, og jeg er veldig glad i å spille skytespill.

Med det i tankene så ser jeg på følgende skjermer (men er åpen for andre):

Samsungs 173T kom jo veldig godt ut i LCD testen, men ble slått av NECs 1760NX i spilling. Men hva med VP171b/s fra Viewsonic? Den har ikke blitt testet, men i følge www.gamepc.com skal den visstnok være ganske god. (Den er dog ikke ISO sertifisert)

Leveringstid er også med i bildet da jeg skal på lan neste helg, og siden jeg helst vil slippe å drasse på en 17" crt, bør den være levert innen neste fredag.

All hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I MAKE LOVE TO MY 173T :D Det sier sitt.

Det samme gjør jeg me min 1760NX, nokså sikker på at den er en bedre elsker enn din 173T.. :D Hvis det ikke er et godt nok argument har de akkurat denne NEC'en på tilbyd hos netshop denne uken, hos meg er det derfor ingen tvil.

Lenke til kommentar

Hmm...

Takk for innspillende. Men det hjalp dessverre ikke så mye ;)

Men tilbudet er jo som sagt veldig fristende.

Og jeg vet jo at Oivind_dahle liker NEC, noe som også teller positivt.

Men det hadde vært hyggelig med litt mer tilbakemelding. Spesiellt siden det er såpass mye penger involvert....

Lenke til kommentar

Trur nok eg vil anbefale NECen foran samsungen spesielt viss du skal spele ein del.

Vi i test gruppa har berre testa ein 1/" til Viewsonic VE710b, ur frå modell nr til den skjermen du spør om skal den vere lillebroren til VP201s som me har testa, desse skjermene skal vere proffsegmentet til Viewsonic. Men at den ikkje er ISO setifisert gjer meg litt tvilande til skjermen.

men det kan vere ein ide og vente til øivind greier å trykke ut testen av NEC 71VM som han sitter å ruger på no. Trur den skal komme ganske snart.

Kanskje det er ein kandidat som er ein del billigare enn 1760nx.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

NEC 71VM er ikke et alternativ til 1760 NX.

Accusync serien til NEC er deres "low-end" serie. Og denne serien er ikke i nærheten av de tre som diskuteres her:)

Mitt råd:

Kjøpe NEC 1760 NX. Liker du den ikke kan du benytte angreretten. Men jeg garanterer at i løpet av to dager, kommer du i likhet med alle andre eiere av den skjermen til å få en ny dataopplevelse. Din datahverdag blir liksom så mye mye bedre. Og da blir du en av de mange som anbefaler denne.

Lenke til kommentar
gi tilbakemelding da:)

Vi venter i spenning på om NEC har enda en meget fornøyd bruker.

Will do! :)

Men er mulig det ikke skjer før neste uke, da jeg har litt mye å gjøre denne uken/helgen.

Bestilte forresten også en Iiayama E430-W til jobben, så kan se om jeg ikke får testen den også.

Lenke til kommentar

forskjellen mellom 173t og 1760 nx:

173t benytter VA panel og har dermed bedre innsynsvinkel og bedre kontrast.

1760 nx benytter TN panel og er dermed bedre til spilling.

Billedmessig ligger disse meget nærme hverandre. Samsung har en meget bra skjerm, men det har NEC også.

Lenke til kommentar

Ok, kjapt førsteinntrykk da jeg ikke har tid til mer akkurat nå.

Ble veldig overrasket når jeg mottok pakken og så hvor liten skjermen egentlig var! Men skjermstørrelsen var det ikke så mye å si på. (Litt mindre enn min 19" CRT, men men)

Tok 10-15 min å få satt opp Dual-screen riktig og satt riktig rekkefølge på skjermene (men noe av dette kan sikkert sies å være grunnet min lette alkoholpåvirkning på det tidspunktet)

Er en død pixel på skjermen, men den er lys og vanskelig å se i vanlig windows bruk. Kommer noe mer frem ved spilling, men ikke så mye at jeg mister konsentrasjonen.

Fargene. WoW! Så det er sånn fargene egentlig ser ut. Jeg prøvde å konfigurere CRT'en min til å gi meg de samme fargene, men har enda ikke greid det. NECen har et fresht look, rent og pent. Meget fornøyd.

Spilling. Ok, her var det ghosting. Når jeg prøvde en runde med Savage og spilte som menneskets Nomad var det veldig lett å se ghosting. Øksene ble hengende litt igjen når jeg slo noe og pilene fra Crossbow hadde litt lengere hvite striper bak seg enn de skulle ha. Ellers var det forholdsvis greit. Men den ghostingen var ikke så veldig irriterende etter de første 30 sekundene siden øksene ikke blokkerte noe, og pilene skytes såpass sjeldent (tar tid å lade som) så det ble ikke noe hvitt teppe.

Har ikke fått tid til å prøve noen andre spill, men hvis det ikke er verre enn det var i Savage, så er det noe jeg greier å venne meg til. (Bare håper det ikke skjer det samme når jeg zoomer sniper rifler!)

Veldig fornøyd hittil ihvertfall!

Lenke til kommentar

til spilling anbefaler jeg at du varier og prøver deg frem med ulik hz på skjermkortet med både vga og dvi kabel :)

Uansett etter 3 timer med spilling vil du ikke legge merke til mer etterslep.

takk for meget bra tilbakemelding. Og jeg tipper du bare blir mer og mer li den skjermen etterhvert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...