Zipp0 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Ser jo pent ut det der blir en veldig pen mp3 server Synd at den lakken farger av.. Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Her finner du et bilde av toppen.... dersom du lagrer bildet på denne - kan du trylle litt.... Print det ut i rett størrelse.... og du har en fin mal.. Jeg teipet bare arket fast... og brukte Dremel'en og merket kantene.. Stikksaga gjorde jobben...... Og så er det gummi fra Vivanco Phonokabler til List.... Hvilke nipler bruker folket til vannkjølinga si? Skal vel få lagd meg noen kjøleblokker iløpet av helgen.... Clas Olsson eller Biltema? Hvilken dimensjon? Endret 17. juni 2004 av DeathByDigital Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Det så ut som en inverter du målte på på begynnelsen! Det er lite smart å måle spenninga som kommer ut av de med mulitimeter! Jeg gjorde det med mitt og da sa det bare PANG! jeg regnet ut senere at det var en spenning på 20-40 000v som kommer ut av en sånn inverter Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) ehh...nah...kunne ikke være noe særlig over 2000Volt dah... "strøm hopper" ca 1mm pr 1K volt... Det er et hopp på mellom 1-2mm... derfor sikkert ikke noe særlig over 1000V.... KIDS!!!! DONT TRY THIS AT HOME..... PPL with peacemakers,..plz try... Endret 17. juni 2004 av DeathByDigital Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 jeg fikk strømmen til å hoppe nesten 2 cm mellom 2 ledninger! Jeg fikk desuten en lærer på skolen min til å regne ut hvor mye det kom ut av den og han sa et sted mellom 20 og 40 000v Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) On-topic: Hva med å prøve å klistre litt neonwire rundt det "radiation" merket? (på innersiden av kabinettet ofc.) Det ville blitt en kewl mod! Endret 17. juni 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) hehe...joda..neon er kult det... Ser ut som jeg må gå og handle litt hos microplex..... Iallefall en Pumpe (1046) eller hva det nå heter..... Og så får jeg vel kjøpe meg litt lys med det samme..... Synes blå er tøft... men ALLE har det... Så da får jeg vel kjøre litt giftgrønt i stedet..... (får se når jeg går berserk på shopping) Endret 18. juni 2004 av DeathByDigital Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Da har jeg kjøpt meg Pumpe (1046) Jeg lager kjøleblokkene mine av Aluminium, og ikke kobber. Jeg har litt alu på lager.... Det er vel sikkert lettere å slipe ned kanten som er på CPU festet. Her har jeg iallefall begynt å slipe ned kant... Og så har jeg begynt å slipe ned og pusse litt.... Uansett... Tåler 1046 Pumpa 2 CPU kjølere, GPU kjøler, og evt. en kjøler til chipsett? Endret 18. juni 2004 av DeathByDigital Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 ville tro northbirdge, men alle kjønner chipsett pumpa vil nok holde, men du vil jo ikke få über flow Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Hvis du lurer på raddisen i så fall, så kan du jo ha to stk inni . Da vil du ihvertfall få noenlunde lik kjøling på cpuene: pumpe -> raddis -> cpu -> raddis -> cpu... PS: Hvordan vasket du raddisene? Og funket det? KOmpisen min sliter litt med dette Endret 19. juni 2004 av Kauder Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Jau helse.. Da har jeg vore på BT idag... Handla nipler og slanger.... Var på Clas etterpå... De slangene på BT som er Oljebestandig, har litt grønnskjer.. De som Clas har av oljebestandig er helt Klare... (FYI) Diablito Takker for dine alltid så gode svar Kauder Jeg har litt for store raddiser til å bruke to i Chieftec'en. (jeg må endre en del pga den ene er for lang) -fordelen med å sjekke på forhånd Vask? spylte med hageslangen... fikk av den kvite irringa da. Uansett...en liten oppdatering... Selv om dagen har gått med til bilsalg og shopping..har det foreløpig blitt tid til litt arbeid i kjelleren... har funnet formen på kjøleblokkene mine.... Og gjorde dette veldig enkelt... Skal ha en nippel i senter.. og to utganger... Da tar vi likesågodt og bruker bokstaven S.. Joda...tilpasset størrelse..... Klistrelappen ble da festet på Blokka, og så "tegnet" jeg omrisset med Dremel'en. Så var det da bare og begynne å borre... PS: en fres montert på en Drill fungerer sånn nesten.... Maks turtall og litt til..(prøv i nedoverbakke) Og til slutt http://privat.bluezone.no/ossbegge/fresferdig.jpg Ellers... det litt omtalte PROBLEMET.... Jeg må nok ødelegge litt av min fine utskjæring... Så det er mulig jeg bare lager et lite vindu av de to øverste "ørene" og gjemmer den nederste... Ellers Takk for all positiv tilbakemelding... Det er ikke alle steder det er like enkelt å være nykomling...*S* Blir sikkert mye edit etterhvert her pga trykkleif Endret 19. juni 2004 av DeathByDigital Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 ser bra ut, bare husk å få plass til noen skruer i blokka, så du får skrudd delene sammen.. (ikke stol KUN på lim ) Lenke til kommentar
gul-tusj Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Nice:) Venter i spenning på ny update. Ang. inverteren: Volt ut på en slik ligger vanligvis rundt 600-1000V Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Lim?? har ikke tenkt til å bruke slikt. så ble det "ny" design på blokkene..... (så nå sitter jeg og sliper/pusser/freser til fingra blir/ER ømme) Blir "litt" spon av jobben... Ser ut som tinnmannen-(trollmannen fra OZ) Men har kommet et lite stykke.... på noen timer... Har MANGE timer igjen..... Men dette viser ca hva det blir av kjølinga.... Blir 3 nippel løsning.... Får se hvor langt jeg kommer iløpet av kvelden.... om det kommer flere updates. Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Joda...ble gjort litt i kveld også.... Fresa litt på ribbene så de ble dypere.... Må si meg fornøyd med kameraet vaffal Beggynt så smått med plexi...... ' Men det tar tid.. Dremel'n hoppa litt...så det ble "noen" merker Synes kanskje best på det øverste bildet.... Så det blir MASSE pussing av overflaten på meg.... Ellers prøvde jeg å lime litt plexi med lynlim... Cyanoakrylat eller hva det nå enn heter... Det virket bra det.. så det blir vel en slik løsning for vanntank... Håper varene mine fra microplex kommer snart Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 ser kjempe bra ut, er det dremelen du bruker til å sjære ut de rillene? Lenke til kommentar
FaBiCon Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 blir sikkert bra dette. jeg har selv vannkjøling og driver og lager blokk til psu. hvor finner alle desse feite fine plexi-bitene til og ha oppå blokken??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg