DeathByDigital Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) joda... har vore registrert her på forumet i hele 5 dager eller.no Det er da på tide med en liten worklog.... Det begynte med at MP3 serveren ble "noe" varm.. og jeg begynte og kikke litt på forumene her.. Det ene fører til det andre.. Så nå er det plutselig min første Casemod, min første vannkjøling...og sikkert min første ødelagte PC Jeg skulle egentlig begyne med vanlig kjøling.. Og etter å ha kikket på forumene her.. fant jeg ut at 2X120mm vifter ville hjelpe på temperaturen inni kabinettet. Kjapp demontering av topplokket på Chieftec MidiTower. (sitter festet med 3,2mm popnagler - bruk 3,2mm bor) og borret så hull til mine vifter.... Jeg fant likesågodt ut at jeg kunne vel også ha litt plexi og lys... og markerte opp til et vindu.... lys er en fin ting.... og en gammel deffekt HP scanner kan vel gjøre nytten..... Litt demontering... for å teste....(NEMKO godkjente koblinger) Joda...lyset virker.... Men hvor høy er spenningen (Les volt) på denne saken? legg merke til "minilyn" ved sort probe... voltmeteret mitt er godkjent for over 600V og eneste det fortale var "bat" (jeg har nytt batteri ) Siden jeg skulle montere lyset i kabinettet.. måtte jeg få litt refleksjon inni kabinettet.... Biltema har sølvkrom på boks.... Skinnende og pent... Slik ser systemet ut i dag.... I morgen starter "billig vannkjøling" da jeg får 2 stk varmeregister hos en lokal bilhugger.... Vet ikke hva jeg får.. så dette blir spennede.... Endret 15. juni 2004 av DeathByDigital Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Denna ser ut til å bli flott! Keep up the good work! Har vært medlem ei lengre stund jeg, da. Men har aldri fått surra meg til å få laga en worklog. Men så straks jeg får nok penger, så blir det nok no modding Edit: Originalt å bruke "scanner-lyset" som lys Den likte jeg. Endret 14. juni 2004 av [ReXoR] Lenke til kommentar
GSM Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Ser jo skikelig bra ut dette her! Keep up the good work Likte det med resirkulering av hp scanner. *lete etter gammel scanner i kjelleren* Edit: hmmm, posten min ble jo nesten blåkopi av rexor sin Hadde faktisk ikke lest den når jeg svarte Endret 14. juni 2004 av GSM Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) nice du.. åssen virker den lakken for deg ? sverter den av når du tar på den ? edit: bilder i forumet skal ha en maks str. på 400x400pixler (huske på de som sitter på isdn enda) Endret 15. juni 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Dette ser bra ut, kan jo bli ganske kult til slutt. Kommer til å følge med på denne. Alltid kult å følge med på worklogs, håper du gjør en god jobb her. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Kjapp og god start, DbD! Vælkømmin til oss! Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Stå på, lykke til. Jess, enda en casemod og vannkjøling Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Sjikeli bra arbeid DeathByDigital! Hvordan er den lakken? Renner den mye osv. Stå på ! edit: Hadde du grunning på først? mvh. Stian Endret 15. juni 2004 av Conan_Warrior Lenke til kommentar
scoot Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Kjapp og god start, DbD! Vælkømmin til oss! :lol: .. On Topic: Drit nice MP3 server btw Keep up Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Nice da Du har liksom ikke regge deg for så mange dager siden å har allerede klart å lagd en worklogg Jeg har selv planer om det, men jeg vil tegne et kabinett jeg skal ha men finner ikke noe tegne prog, å jeg gidder ikke bruke penn å papir Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Takk for Varm velkomst og snille tilbakemeldinger... Bildestrørrelsen er ordnet Diablito2k Og ja.. man bør ikke "fingre" for mye med lakkerte flater... Kromlakken sverter ja.... PS: du er blandt de skyldige for at jeg modder...ble litt inspirert av din modd.. Ellers for vannkjølinga...Har jeg plander om en TDX klone.... Og Skrue kom med følgende i en mail : Joda, Novec har sagt at den vil bli lagt ut førstkommende torsdag, så du får bare følge med. Så jeg kommer til å begyne med prosessorkjølere da..... Ellers har jeg fått meg noen kvadrat med Plexiglass i dag.... Radiatorene får jeg ikke hentet før i morgen..... I dag må jeg vel sveise Eksosanlegg på bilen Så det blir vel ikke allverden med Mod.. kanskje litt i kveld..... Må nesten skryte litt av min ryddige garasje.... Bildeler og verktøy i vakker harmoni.... (noen som trenger en Ford 2,0 Zetec motor?) Endret 15. juni 2004 av DeathByDigital Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 PS: du er blandt de skyldige for at jeg modder...ble litt inspirert av din modd.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 jepp,ser meget bra ut det der. Velkommen til forumet . Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Kult! Kan du legge ut et stort bilde av det siste i din første post? Det der toppen er ferdig. Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Takker folkens... Dere ER en hyggelig gjeng vaffal... Større bilde? Da blir vel ikke moderatorene for happy tenker jeg.... kjører et "større bilde" (800x600) ut kvelden.. og sletter det i morgen. Mulig jeg begynner å kappe litt plexi i kveld.... (savner MP3 samlinga mi) <EDIT> Alle med penger kan kjøpe.... Alle med tolmodighet synes det er gøy og lage...... Nåja...morro og lage.... "gummilisten" som dekker kantene hvor jeg har kjørt stikksag.... Det er: joda...Gummi fra Vivanco phonokabel... Splitt ytterste laget med isolasjon....og jeg fikk en passende pakning/list. Jeg ser liten vits i å løpe og kjøpe alt...Litt av morroa er jo å "mekke" selv... lurer på om jeg skal felle inn noen lys i selve hovedkortet.... (det er da noen få steder der hvor det ikke går baner) Trenger noen linker på gode GPU kjølere...og "sørbrua"... H2O selvsagt Samt at jeg håper Novec kommer med Skrues TDX guide snart.. Diablito2k har en fin guide her for CPU kjøler... Men dæven....jeg fant en side med Sketches.... som du har laget.... Selv må jeg si at jeg føler at Skrues løsning er mere min stil... foreløpig...... (må se mere på sketchene først) Endret 15. juni 2004 av DeathByDigital Lenke til kommentar
Novec Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det går greit det, DbD, vi er ikke så nazi på bildestørrelser og sånt :-) Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Ser bra ut dette, velkommen til forumet foressten! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Trenger absolutt ikke slette det i morgen, legg ut alle i 800x600.. Det tåler alle sammen. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Det går greit det, DbD, vi er ikke så nazi på bildestørrelser og sånt :-) Ikke det? Holdt på bli kjeppjagd over land og stein når jeg var litt over grensa her en gang En som begynner sin "karriere" med en worklog, og gjør såpass godt arbeid kommer hvertfall jeg til å holde et øye med. Lykke til i fra meg hvertfall! Hvordan har du forresten tenkt å holde på kromfargen? Min erfaring er at den går bort uansett hva du gjør. Hadde litt morro med en boks, og prøvde alt for å holde på fargen. Fargen reagerte med lakk og ble ikke akkurat pen. Original måte å lyse opp kabinettet, det skal du ha... Spennende.. Litt store mutter i toppen kanskje? Keep on moddin'! Endret 15. juni 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg