Gå til innhold

NEI! Jeg sletta alt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg tar feil, men ved fullformatering (ikke hurtig) blir ikke hver enkelt bit på disken skrevet til for å teste hele overflaten? Da vil det vel bli vanskelig å gjenopprette noe... (Med mindre maskinen skriver tilbake det som står i hver bit)

Bare en tanke... :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har ca. 10k mp3'er på PC'n hvor en del er rippet selv. Ripper utelukkende i 256kbit, noe lavere er uakseptabelt, følgelig øker filstørrelsen. Jeg har hørt 95 % av sangene jeg har på maskina, orker ikke høre på musikk jeg uansett ikke kommer til å like (DaNcE 2 tHe TrAnCe unz unz unz unz unz)

Det er også få album som har 20 spor, de fleste jeg har ligger mellom 10 og 15. Dessuten kjøper jeg _meget_ så album til fullpris, det er vanvittig. Kjøper plater til kr. 19 på cdon, opptil 99 går greit. Skal jeg kjøpe det nyeste, må det være noe virkelig interessant. (Mayhems siste, 1349s Beyond the Apocalypse osv)

Hvis det er av interesse, så har jeg rundt 60GB musikk, da inkludert VMG (VideoGameMusic), rotmappe og sorterte artister og album, liknende SE HER

Merk at jeg ikke skryter over at jeg har større samling av musikk enn deg, jeg bare kommenterer at 16GB med musikk ikke er spesielt mye. En bekjent av meg har ca. 1000 originale cdplater i tillegg til ca. 200GB med annen musikk.

Endret av Pinnella
Lenke til kommentar
Mulig jeg tar feil, men ved fullformatering (ikke hurtig) blir ikke hver enkelt bit på disken skrevet til for å teste hele overflaten? Da vil det vel bli vanskelig å gjenopprette noe... (Med mindre maskinen skriver tilbake det som står i hver bit)

Bare en tanke... :roll:

Du tar feil.

High-level format , sletter kun addresserings data (filer blir liggende) ,

Slik som file allocation tables (Master Boot Record, eller MBR) etc .

Forskjell mellom quick og full er kun scan etter bad sectors.

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;302686

Low level format , som kun gjøres en gang på en disk , oftest fra

produsent eller ved spes. utility skriver man over sectorer .

...

Lenke til kommentar

Bare en tanke...  :roll:

Du tar feil.

High-level format , sletter kun addresserings data (filer blir liggende) ,

Slik som file allocation tables (Master Boot Record, eller MBR) etc .

Forskjell mellom quick og full er kun scan etter bad sectors.

http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;302686

Low level format , som kun gjøres en gang på en disk , oftest fra

produsent eller ved spes. utility skriver man over sectorer .

...

Men må ikke "scan etter bad sectors" teste hver enkelt bit på disken?

Lenke til kommentar

Jo men sector test ødelegger ikke data i den .

Det virker slik:

Prøver å lese hver sector på volumet for å konfirmere at sectoren er

brukendes.

Hvis den ikke kan lese sectorens data blir den merket som "bad" ,

NTFS's liste over bad sectors blir også oppdatert med denne.

Og data som kan leses fra den dårlige blir flyttet til en ny opprettet ledig sector.

Det som skjer under "full format" er samme som chkdsk med R .

...

Lenke til kommentar
16gb med mp3 er ca. ingenting da.

16 GB = 16.000 MB

16.000MB / 4MB (gjn.snitt) = 4.000 sanger :scared:

4.000 sanger / 20 sanger (gj.snitt album) = 200 album

200 album * 180 kr (pr. album) = 36.000 kr :scared:

= ca 36 000,- spart. ;)

eller 36 000,- tapt for artisten :ermm:

Lenke til kommentar

Er man glad i en plate har man den ikke kun som MP3 fil. Og har man den kun som MP3 er det lite trolig at plata hadde blitt kjøpt uansett. Alltså ingen har tapt en dritt. Når jeg var ung og det eksisterte noe som het kassetspiller, tok vi opp fra radioen den musikken vi delvis likte.

Lenke til kommentar

en jeg kjenner har 70gb med musikk.. man kan kalle fyren nintendo fan.. spør du har om noen om sangene på et spill så ramser har opp alt som det går ann å vite om han som laga den..

60gb av musikken er nintendo musikk..

det finnes ikke en sang til nintendo som han ikke har.

Lenke til kommentar
.

.

.

= ca 36 000,- spart.  ;)

eller 36 000,- tapt for artisten :ermm:

:wow: Den artisten må ha tidenes platekontrakt!

De tjener vel reelt sett noe sånt som 10kr (?) per CD, og at folk ellers hadde kjøpt alt de laster ned, er det vel bare plateselskapene som tror på, eller rettere sagt prøver å få politikere og andre til å tro... Det blir som å si at alt som deles ut av gratis smaksprøver i en butikk er tapt omsetning, fordi alle ville kjøpt det dersom de ikke hadde fått det gratis.

Dette var mye off topic, men får vel komme litt tilbake til temaet. Er det bare "low level" og "secure" (ala skrive random data 7 ganger) som virkelig sletter innholdet, mens vanlig og "quick" bare sletter tabellen/innholdsfortegnelsen? Linken til Mircrosoft gav meg ikke noe godt svar.

Lenke til kommentar
en jeg kjenner har 70gb med musikk.. man kan kalle fyren nintendo fan.. spør du har om noen om sangene på et spill så ramser har opp alt som det går ann å vite om han som laga den..

60gb av musikken er nintendo musikk..

det finnes ikke en sang til nintendo som han ikke har.

Jeg har aldri helt skjønt at det går an å aktivt sitte å høre på sånn musikk. Jeg hører selv på mye forskjellig musikk, men det der blir sært. Kanskje det er snakk om langtidskadene fra å ha spilt for mye som liten :p

Uansett er det tydeligvis endel som har interessen, siden det er flust med plugins for slikt.

Edit: Endel av musikken er jo veldig catchy da :)

Endret av OBServer
Lenke til kommentar

200 album * 180 kr (pr. album) = 36.000 kr  :scared:

180 Kr pr album, hvor handler du cd'ene dinne? Dette høres ut nokså overpriset ut da

:wow:

opps... :blush:

Si 150,- (butikkpris)

Da blir det slik: 200 album * 150,- = 30.000 kr

(Det regnestykket var bare ment som et overslag om hvor mye musikk det kan være snakk om...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...