Gå til innhold

NEI! Jeg sletta alt!

Anbefalte innlegg

F*****!!!!!!

Hadde tenkt å formatere C: for å legge inn en fresh versjon av XP, og overførte alle viktige data over til en ekstern harddisk før jeg satte igang formateringen.

Nå er formateringen 50% ferdig og jeg kom nettopp på at jeg glemte å overføre mp3-mappa mi, som inneholdt nesten 16gb med mp3 (har spart på siden 1998).... Vet ikke om jeg skal grine eller le...

Er alt fortapt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ut disken , monter den i en annen maskin .

Benytt

getdataback for FAT

eller

getdataback for NTFS

avhengig av filsystem du hadde på den partisjonen du vil kjøre recover fra .

Ikke skriv flere nye data til den disken , da de gamle data

som f.eks mp3 filene dine blir overskrevet og umulig å få tilbake.

Les om recovery på www.runtime.org

...

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom quickformat og "vanlig formatering" er vel bare at quickformat hopper over scanning av bad blocks.

Men dersom du har valgt noe ala safe format / write zero's, er du ute og kjøre. Da er det nok ikke alt du får tilbake. Men regner med at du kommer til å få det tilbake :)

Lenke til kommentar

Det kan brukes uregistrert for å scanne etter filer og finner

partisjoner/filer man kan restore .

Og man vil se om det er recoverable eller ikke .

Skal man gjøre selve recovery må programmet registreres .

Men uansett er dette et kjempe godt program å ha i samlingen .

...

Lenke til kommentar

Du skriver at 'formateringen er 50% ferdig'... Sikkert alt for sent nå, men til neste gang kan du huske at dersom du skrur av maskinen før formatering er ferdig, blir faktisk ingenting slettet fra harddisken.

Formattering sletter jo ikke filene fysisk fra harddisken, den bare 'gjemmer' filene, slik at du kan skrive over/bruke samme plassen på ny. Før du evt. gjør dette skal det ikke være noe problem å bruke recovery software for å hente fram det som har vært på harddisken.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke vitsen med å formatere disken like ofte som somme skifter t-skjorte! Det må da være et poeng å ha en datamaskin som kjører noenlunde stabilt over en viss tid? Det fordrer en viss disiplin hos datamaskin-eieren da:

- Ikke installer _alle_ programmer du kommer over bare for å teste de, vurder iallefall om du i det hele tatt trenger programmet.

- Kjør brannmur (evt. router m/ NAT), virus-kontroll og SpyBot/AdAware

- Rydd opp i registry/temp-filer osv. iblant

Men såklart, er systemet blitt helt fokket, så er jo en format en effektiv 'kill'em all' rensemetode da...

timtowtdi

Lenke til kommentar
blir fort mye rart liggende på harddisken, jeg hadde drøssevis med php-filer over alt siden jeg aldri har hatt ett fast sted å legge dem. Programmer og spill gjør også sitt.

Man må ha orden på filer og programmer. Alfa Omega i et stabilt system. Databordet mitt ser ut som ei slagmark, men på diskene har jeg det like "rent" som en operasjonssal :D

On topic:

Er enig med syar2003, GetDataBack er et kjempe program, og det er verdt hver enda krone det koster :thumbup:

Sålenge du ikke overskriver etter formatering (som f.eks å installere XP) men flytter disken til en annen maskin og kjører GDB så får du nok redda alle filene :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

når den blir formatert blir navnet på filene slettet,ikke filene

så det er fult mulig å hente gamle filer

jeh kjørte et gratis prog som jeg fikk på en komputer for alle cd

da fant jeg igjen filer fra 2002 ,har lakt inn xp 6 ganger siden den tid

trykkfeil edit

Endret av 1G FSB
Lenke til kommentar
Pinnella Skrevet 15/06/2004 : 23:32

16gb med mp3 er ca. ingenting da. 

Kom her å lek kul med gb dine med mp3 du...

Jeg har ca 10gb med mp3 og det var 2600 sanger kan ikke si at jeg noen gang har hørt på alle engang !

Er vel ikke no vits i å ha mer enn man trenger bare for fame?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...