Gå til innhold

Min Seagate hd har begynt å bråke!

Anbefalte innlegg

Plutselig har hden min begynt å bråke når den leser. Dette er en Seagate Baracuda IV 60 gb som er ganske ny, kjøpte den for ca. 1 mnd siden.

Har defragmentert den men det er fortsatt høy jobbelyd fra den. Hva er galt? Er det normalt med slik lyd på disse diskene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-16 12:14, ratrune skrev:

Plutselig har hden min begynt å bråke når den leser. Dette er en Seagate Baracuda IV 60 gb som er ganske ny, kjøpte den for ca. 1 mnd siden.

Har defragmentert den men det er fortsatt høy jobbelyd fra den. Hva er galt? Er det normalt med slik lyd på disse diskene?

Har nøyaktig samme disk,... har hatt den siden jul -01 og alltid like stille,..

Må være noe galt med den disken din, jeg aner ikke men, min er da uansett alltid like snill :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 12:38, ratrune skrev:

Har ikke hatt noe problem, intill nå.

Fikk meg Chieftec kabinett i går, og etter at jeg satt inn hden har den gitt fra seg disse jobbelydene. Vet ikke hva det kan være.

Er du sikker på at disken ikke har fått en støyt den ikke burde fått ? - Harddisker tåler jo ikke allverden, selv om denne disken faktisk har en temmelig robust kontruksjon til å være en harddisk...

Lenke til kommentar

Det er ikke unormalt at diskene kan lage noe ulyd helt i starten, men dette skal fosvinne etter kort tid.

Har selv 2 Seagate Barracuda 80GB og de er stille.

Hadde noe pipe aktige lyder helt i starten (når den leste7skrev), men som sagt fosvant dette etter kort tid. Med andre ord er jeg kjempefornøyd med Seagate!!=)

Det du kan gjøre er å gå inn på http://www.seagate.com å kjøre SeaTools på disken din. Dette verktøyet vil finne ut om Seagate disken din er "frisk". Da vil du ihvertfall få informasjon om det er noe galt med disken som kansje foråsaker støyen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva det er. Har defragmentert den, flyttet den fra et sted til et annet i kabinettet. Slettet mye greier fra den, det er nå mye ledig plass, men ennå er den bråkete. Kan ikke skjønne hva det er. Har kjørt diagnose verktøy fra Seagate, men ingen ting er galt.

HJELP!!!

Lenke til kommentar

Prøv å sett den tilbake til det forrige stedet den sto i kabinettet da. Den skaper jo en del vibrasjoner, så hvis du har satt den et sted som er litt "skranglete" så kan det hende den lager en del ubehagelig lyd... Kan godt høres ut som om det kommer fra selve harddisken selv om det egentlig kommer fra kabinettet.

Lenke til kommentar

Har samme HD, 60Gb Seagate Barracuda IV, og hadde samme problem. En hvinende lyd ca annenhvert minutt. Fant til slutt ut at Seagate har sendt ut en haug av disse diskene, tidlige versjoner. Fant et program til å kjøre fra DOS som disablet noe i harddisken og problemet forsvant. Har dessverre glemt hvor jeg fant programmet, men det var IKKE hos Seagate. Min neste HD er IKKE en Seagate!!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-19 21:45, gggg skrev:

Har samme HD, 60Gb Seagate Barracuda IV, og hadde samme problem. En hvinende lyd ca annenhvert minutt. Fant til slutt ut at Seagate har sendt ut en haug av disse diskene, tidlige versjoner. Fant et program til å kjøre fra DOS som disablet noe i harddisken og problemet forsvant. Har dessverre glemt hvor jeg fant programmet, men det var IKKE hos Seagate. Min neste HD er IKKE en Seagate!!

Du slipper ihvertfall klikkelyder som i IBM og WD (Samme "click of death" teknologi?) Se anbefalinger fra Hardware.no gutta

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-16 12:14, ratrune skrev:

Jeg har akkurat samme problem.Jeg har en 60 gig IV harddisk og du beskriver nøyaktig det samme som jeg opplever. Jeg postet akkurat en post i forumet om samme problemet her:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=62&replies=1

Jeg mener bestemt at den var lydløs de første ukene..men nå lager den tydlige jobbe lyder når den jobber. Jeg har kun brukt den i et chieftec kabinett i en måned.

Jeg tror jeg kjøpte den på samme butikk som deg, skal sjekke... Gi beskjed hva du gjør videre..

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: janken på 2002-04-21 03:03 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: janken på 2002-04-21 03:05 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...