Gå til innhold

Haster, Volcano 11/12 eller Zalman CNPS7000A-Cu ?

Furyfax

Anbefalte innlegg

Hva er det som er forskjellen mellom disse viftene ? Ser at flere har Volcano 11 men Volcano 12 kommer inn senere. Haster litt, fordi jeg har nettopp fått en XP-M 2400+ som skal kjøles og overklokkes heftigt, trenger derfor en god kjøleløsning. Den kan støye så mye som den vil, fordi overklokking er viktigere enn støy!

Tenkte jeg skulle kjøpe fra Datakjeden i Bergen siden jeg bor i Bergen. Derofr vil jeg helst ha anbefaling til vifter fra denne butikken, hvis noen gidder!

Mvh

Paul

EDIT: Det er forresten 35W versjonen det er snakk om, hvis det har noe å si!

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en Volvano 11+, og den kjøler min xp2500@3200 på idle 38 grader og load 46 på laveste rpm.

Har ikke no erfaring med 12'rn, men tror ikke den skal være no dårligere, men hvis du kjøper 11'rn, så kan jeg anbefale deg å ta av viftegrillen, da blir det "suset" borte, og den kjøler faktisk bedre!

Lenke til kommentar

Gjorde om på topicen. Staår nå mellom Volcano 12 eller Zalman CNPS7000A-Cu. Men har lest at Zalman sin vifte er fryktelig tung ? vil det være noe problemer? Håper begge er "små" nok til å passe i kabinnettet. Er det noen som har erfaringer med Volcano 12 eller Zalman viften ? Hvilken kjøler best, støy er ikke viktig. Dette haster fordi jeg må bestille før 1, for da kan jeg hente det, der jeg bestiller.

Mvh Paul

Lenke til kommentar
Hva er det som er forskjellen mellom disse viftene ? Ser at flere har Volcano 11 men Volcano 12 kommer inn senere. Haster litt, fordi jeg har nettopp fått en XP-M 2400+ som skal kjøles og overklokkes heftigt, trenger derfor en god kjøleløsning. Den kan støye så mye som den vil, fordi overklokking er viktigere enn støy!

Tenkte jeg skulle kjøpe fra Datakjeden i Bergen siden jeg bor i Bergen. Derofr vil jeg helst ha anbefaling til vifter fra denne butikken, hvis noen gidder!

Mvh

Paul

EDIT: Det er forresten 35W versjonen det er snakk om, hvis det har noe å si!

Hei,

Du Flexi-Data har mer eller mindre samme utvalget og er billigere.

Staljin

Lenke til kommentar
har sjøl ein Zalman lik den dåkke snakke åm, eg har P4 2,2 load max 36 c :)

lage minimalt me lyd åg an e ikje for tong, d e bare sånn vær forsikti advarsel :p

Nå slutter vi med SMS språk og dialekt før det blir advarsel ;)

Kun Bokmål eller Nynorsk.

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt Zalman sin kjøler. Den er tung. Men man skal jo ikke akkurat riste på kassa en gang å bestandig. Og om/når man skal på lan-party er det jo bare å bære kassa med vifta liggende.

Resultatet etter jeg byttet var utrolig bra. Natt og dag mildt sagt. Gikk ned over 10 grader på idle. Samme på load. Har en xp2400+ som er klokka opp 200 Mhz til 2200 Mhz. Etter 1 time ++ spilling i rom som holder ca 20-22 grader ligger cpu på 20-22 grader.

Har ellers relativt god gjennomlufting i kabb med 3 paps vifter.

Lenke til kommentar
Etter 1 time ++ spilling i rom som holder ca 20-22 grader ligger cpu på 20-22 grader.

Det der kan umulig stemme?

Det er komplett umulig å ha samme temperatur på CPU som i rommet med vanlig viftekjøling.

Lenke til kommentar
Etter 1 time ++ spilling i rom som holder ca 20-22 grader ligger cpu på 20-22 grader.

Det er komplett umulig å ha samme temperatur på CPU som i rommet med vanlig viftekjøling.

går etter temp måleren på hk. men pointe er jo at det har gått ned med over 10 grader uansett. :yes:

Lenke til kommentar

går etter temp måleren på hk. men pointe er jo at det har gått ned med over 10 grader uansett. :yes:

fremdeles litt vel utrolig... er nok noe galt med temp. sensoren din ja... om ikke det er minus-grader på rommet ditt da seff :p

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar

fremdeles litt vel utrolig... er nok noe galt med temp. sensoren din ja... om ikke det er minus-grader på rommet ditt da seff :p

He he... ikke minus grader. Men skal sies at den kjøleren jeg hadde før var elendig. :roll: Og tviler ikke på om det er noe galt med temp sensoren. Men den vli vel vise like galt på begge kjølerne da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...