Ny i gamet Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Hei! Med mitt nye Powercolor 9800pro opplever jeg masse artifacts i Tomb Raider: AOD (har ikke testet med så mye annet foreløpig) og i 3dmark2001se. Kan det skyldes at kortet er for varmt? Dårlig driver? Hva kan jeg gjøre for å fikse på det? Har reinstallert windows, og de første dagene funket det helt fint, ingenting var galt i det hele tatt! Håper på raske svar! Endret 14. juni 2004 av Ny i gamet Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Har du sjekket at viften din går rundt? En venn av meg har også problemer med artifacts på et PC 9800 pro kort enda han har en stor kjøler.. Viften hans hadde stopppa. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det har altid vært problemer med vifta på Powercolor... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det har altid vært problemer med vifta på Powercolor... vifteproblemene tok slutt før jul... Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Det har altid vært problemer med vifta på Powercolor... vifteproblemene tok slutt før jul... Vil faktisk ikke si det, 3 venner av meg fikk sine Powercolor 9800PRO for en uke sia. Den nye revisjonen skulle være med gullskruer, men alle de fikk med plastikkskruer, så jeg tror ikke at Powercolor's vifteproblem er over ennå.. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Har ikke sjekket jeg, må muligens skru løs maskinen for å se. Hva skal jeg se etter? Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Har du sjekket at viften din går rundt? En venn av meg har også problemer med artifacts på et PC 9800 pro kort enda han har en stor kjøler.. Viften hans hadde stopppa. Synes i hvert fall jeg hører den går, maskinen bråker i hvert fall mer nå enn den gjorde før. CPU-temperaturen gikk opp med en del grader også! Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Se om viften på skjermkortet har stoppet, artifacts skylles stort sett av for høy temperatur, har du mange kabinettvifter? Du kan jo kjenne om det er varmt i kabinettet. Kjør maskinen litt hardt først, deretter kan du jo åpne å kjenne, hvis du ikke har temperatur måler da Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Jeg har ingen kabinettvifter, vurderer seriøst å kjøpe et par! Har ikke kjent inne i maskinen siden jeg satte inn kortet, men i "grillen" bakpå er det i hvert fall varmt så det holder! Sikkert varmen som er problemet ja, jeg skal åpne og se om vifta går. Edit: Vifta går den, bråker gjør den også! Endret 15. juni 2004 av Ny i gamet Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg vil tru du blir kvitt problemet hvis du kjøper noen kabinettvifter For nå blåser vel skjermkortviften varm luft.. Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg blir passe nervøs av at jeg skrudde på maskinen for 20 minutter siden, har kun surfet litt lett, ingenting "grafikkort-heavy", og selve kortet er nesten så varmt at jeg brenner meg når jeg tar på det! Er det noe galt eller er kjøleren bare helt grusomt dårlig? Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Skjermkortene pleier¨å bli ganske varme, og viftene på de er ganske små og fllytter ganske lite luft, men prøv på microplex Der har de mange bra vifter Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Skjermkortene pleier¨å bli ganske varme, og viftene på de er ganske små og fllytter ganske lite luft, men prøv på microplexDer har de mange bra vifter Har du et forslag til stille og bra vifter? Synes kabinettet mitt bråker akkurat på smertegrensen nå, er ikke særlig interessert i mer støy Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Skal du ha 80 eller 120mm? Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Skal du ha 80 eller 120mm? Etter å ha målt grillen på baksiden (om jeg skal ha flere, må jeg da "kutte" i veggen?) må det vel bli 80mm-vifter... Lenke til kommentar
Mira Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Regner med at det er 80mm viftehull i kabinettet ditt, så her er et forslag: 2 av disse eller den litt dyrere med bedre og stiligere varianten: 2 av disse og 1 av denne Bare et forslag, men lykke til Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Tenkte på de to første viftene du nevnte Mira, de er stille og blåser greit med luft. Men skal du ha viftekontroll kan du jo kjøpe vifter med litt futt i og kjøre dem på lavere turtall. Hvis det da skulle bli varmt igjen er det jo bare å fyre dem opp litt Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Regner med at det er 80mm viftehull i kabinettet ditt, så her er et forslag: 2 av disse eller den litt dyrere med bedre og stiligere varianten: 2 av disse og 1 av denne Bare et forslag, men lykke til Går ut fra at den du nevnte først er den som bråker minst (12Db mot 32Db på den andre). Er det store forskjeller på effektiviteten til disse viftene? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Men skal du ha viftekontroll kan du jo kjøpe vifter med litt futt i og kjøre dem på lavere turtall. Det er da rimelig med futt i de viftene der Er det store forskjeller på effektiviteten til disse viftene? 32dB ---> 69m3/time 12dB ---> 33m3/time Lenke til kommentar
Ny i gamet Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Som sagt har jeg bare en vifteplass i kabinettet, er det veldig mye styr å snekre en til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå