Gå til innhold

NTLDR is missing

Anbefalte innlegg

Når kameraten min starter maskinen sin står det

NTLDR is missing.

Det er Windows XP home edition.

Det er mulig at han kan ha slettet boot.ini-fila eller NTLDR-fila

Vi har lest litt på internett og har lagd oppstartsdiskett for MS-DOS som skal inneholde: NTLDR, NTdetect.com, boot.ini og ntbootdd.sys.

Men vi finner filen ntbootdd.sys hverken på XP-cden eller på noen annen data.

Hvet noen hvordan vi kan få tak i filen eller en annen måte å løse problemet???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk først at det ikke står disketter eller cd'er i....

Dette er en vanlig feil....*S*

Har han montert en annen hard disk kansje? I så tilfelle må de strappes til master og slave....

Hvis ikke, så si noe om de siste forandringene han gjorde før det skjedde....

Lenke til kommentar

Før du prøver forslaget over, prøv Recovery Console:

Boot opp fra Windows-CD'en og vent på at det står "Press enter for setup". Her skal det være et valg som heter "Press R for Recevery Console". Velg hvilken installasjon som skal logges inn på. Skriv passordet til Administrator. Skriv fixmbr og fixboot (mener dette var riktige kommandoer :) ) Restart.

Håper dette hjelper!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For å gjøre en lang historie kort, har jeg to harddisker. Den ene er partisjonert i en systemdisk (win2k), og en spilldisk. Den andre brukte jeg til alt mulig rusk, hadde tilmed en gammel WinXP installasjon på den. Alt funka greit til i natt, da jeg formaterte ruskdisken. Nå får jeg en feilmelding uansett hvilken disk jeg booter fra, den ene mener <windows root>/system32/hal.dll is missing, og den andre mener den overnevnte feilmeldinga. jeg prøvde "fixboot" i recovery console, men det gav ingen resultater. "fixmbr" tørs jeg ikke å prøve, siden det kommer en stor stygg feilmelding.

Som sagt har jeg prøvd litt recovery console, men er det noen som har et godt forslag før jeg reinstalerer Win2k?

(burde vel kanskje lage egen tråd om dette)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...