Gå til innhold

NY hjemmekino receiver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde planer om å kjøpe en Denon AVR 2803, men endte opp med å kjøpe en brukt.

Nå planlegger jeg å kjøpe storebror 3805 når jeg får spart litt peng..

Syntes at 2803 er en super forsterker for den prisen.

Men om de passer med dine JBL høyttalere vet jeg ikke. Jeg testet de med noen DALI og noen B&W høyttalere, men husker ikke helt hvilke...

Lenke til kommentar
Har sett litt på harman kardon, har noen erfaring med h&k sin nye serie ?

Ja, sinnsykt gode recivere... Har ikke hørt så mye på den nye serien, men regner med at den er bedre enn den forrige. Og da er jeg fornøyd :thumbup:

 

Du burde også ta en titt på NAD, veldig gode recivere til en greit pris. Anbefaler de på det sterkeste :yes:

Lenke til kommentar

Hvilke JBL høyttalere har du? Må nesten vite det før jeg kan anbefale noe.Jeg har JBL northridge E-90.Jeg får en Harman/Kardon AVR 330 senere i dag.Skal bli gøy å teste den! Jeg kommer med en anbefaling hvis den funker bra.Se på Lagersalg listen til Hi-Fi Klubben,det ligger en Nad T-753 der til 5995,-

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Jeg har nå testet Harman/Kardon AVR 330 i 2 dager og er MEGET fornøyd både på film og musikk! Anbefaler denne sterkt til dem som liker trykk,bass og morro!

Jeg vet at Harman/Kardon ikke skryter på seg watt,men at denne var så kraftig som den er hadde jeg ikke trodd.Jeg hadde en Yamaha RX-V 1300RDS før denne.Yamahaen var oppgitt til 6*100 watt rms i 8 ohm og AVR 330 er oppgitt til 7*55 watt ftc i 8 ohm.Harman reciveren spiller faktisk høyere en Yamahaen.Har virkelig fått erfare at "papir watt" ikke er det samme som fakta watt.Så var det utseende på Yamaha vs Harman/Kardon.Yamahaen ser ut som en 80 tals reciver i forhold til Harman/Kardon.Jeg har hatt mye rart forsterkeri de siste 5-6 årene i prisklasser opp til 40000 kr og må si at denne Harman/Kardon reciveren imponerer stort! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har sett på H&K 230.

Fullt klar over at de oppgir watt på en annen måte.

Må ikke glemme de syke strømforsyningene de har.

På enkelte høyttalere kan h&k virke litt intense og agressive pga den store strømforsyningen.

Skal kjøpe meg Audio Pro evidence 6.

Disse imponerer, hade jbl.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler at du tar en titt på Yamaha RX-V750 som du får på Siba for under 6.000 kr.

RX-V 750 er en pingle i forhold til H/K 330.RX-V 750 veier bare 12 kg,strømforsyningen i den er alt for liten i forhold til de oppgitte wattene.

Watt er ikke alt vet du. Ikke strømforsyning heller. Yamaha gjør det skarpt i lyttetester, og det er det som til syvende og sist avgjør.

 

DrE

Lenke til kommentar
Yamaha gjør det skarpt i lyttetester, og det er det som til syvende og sist avgjør.

 

DrE

VELL!!! Det som avgjør for min del er lydkvalitet, lydtrykk osv... Gir rett og slett omtrent faen i hva andre sier såfremt jeg personlig er fornøyd og liker lyden. Om ampen har scoret dårlig i en ytelsestest bryr meg langt oppi kaviarhølet.

 

Skal en "ytelsestest" avgjøre, kan man jo bare kjøpe seg et sett dataspeakre på arngrhens for 129.90,- med "250w PMPO effekt" :p

Lenke til kommentar
Watt er ikke alt vet du. Ikke strømforsyning heller. Yamaha gjør det skarpt i lyttetester, og det er det som til syvende og sist avgjør.

 

DrE

Jeg hadde Yamaha RX-V 1300RDS før denne,så jeg vet hva jeg snakker om.Du kan jo prøve å drive et par store høyttalere med en Yamaha RX-V750 og deretter koble til en Harman/Kardon AVR 330.Hvis du skal spille høyt vil Harman gjøre en mye bedre jobb.

(ikke misforstå meg.Jeg er fornøyd med Yamaha,men jeg liker å spille høyt med mye bass og der er Harman KONGE).

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Skal en "ytelsestest" avgjøre, kan man jo bare kjøpe seg et sett dataspeakre på arngrhens for 129.90,- med "250w PMPO effekt" :p

PMPO watt ja...hehehehehe,det er oppfunnet bare for at det skal se imponerende mye ut og at uvitende folk skal kjøpe det.Burde egentlig vært ulovlig.Så et "rått" surround anlegg på REMA 1000 i dag,det var på hele 1200 watt PMPO. :laugh:

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler at du tar en titt på Yamaha RX-V750 som du får på Siba for under 6.000 kr.

RX-V 750 er en pingle i forhold til H/K 330.RX-V 750 veier bare 12 kg,strømforsyningen i den er alt for liten i forhold til de oppgitte wattene.

Watt er ikke alt vet du. Ikke strømforsyning heller. Yamaha gjør det skarpt i lyttetester, og det er det som til syvende og sist avgjør.

 

DrE

Hvis vi skal tro Rotel, er strømforsyningen den viktigste delen i en forsterker/receiver. Og de wattene yamaha oppgir der kan du dele på 2.

Ikke at det er noe galt med Yamaha, men h&k er meget strømsterk og drivere det meste av høyttalere med en overbevisende kontroll og balanse.

Endret av Hydrolift
Lenke til kommentar

Jeg vet at strømforsyningen er en av de viktigste komponentene i en forsterker, men poenget mitt er at man kjøper ikke forsterker kun pga kraftig strømforsyning.

 

Yamaha får enormt gode tester i budsjettklassen og over. Derfor anbefales de.

 

Jeg har forøvrig Rotel RMB-1075 5x120W effektforsterker selv og trives med det, men det er ikke i samme prisklasse som testvinnerne til Yamaha.

 

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...