Gå til innhold

k700 eller 7610? DILEMMA!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En liten mobil. En mobil med liten skjerm og små pixler. En mobil uten minnekort. En mobil med bare VGA-kamera. K700

En litt større mobil. En mobil med stor, men detaljert skjerm. En mobil med minnekort. En mobil med megapixel-kamera. En mobil med symbian. 7610

Selv velger jeg 7610. Ser ingenting spesielt bra med K700....

Lenke til kommentar

Enig med arehei, ser ikke helt greia med K700. Uten minnekort er den ikke et alternativ for meg i hvertfall. Men så greide nokia igjen å utelate noe så simpelt som stereo mp3 i 7610. Skjønner ikke hva de tenker på. Er lydkvaliteten tilsvarende på mp3 som med 3.parts programvare på 6600 er den jo ubrukelig på mp3. Har noen sammenliknet / testet dette forresten?

7610 har jo symbian, på godt og vondt. Finnes masse fancy programmer, men det gjør telefonen treg, om dette ikke har forbedret seg siden 6600/ngage/sx1

Hva med RS-MMC, får man kjøpt det noe sted? Ellers har jo 7610 og K700 rimelig likt minne en stund fremover...

Tror jeg kommer til å gå for 7610.

Lenke til kommentar
Folk flest kjøper imidlertid ut fra design så lenge spesifikasjonene er helt ok. Ville selv kjøpt K700. Nokia har mildt sagt elendig design over det meste av linjen.

Og design er selvfølgelig en smaksak som varierer fra person til person..

Selv synes jeg 7610 (på bilder, har ikke sett in real life enda) er riktig så nydelig. Dette har jeg syntes fra første sekund jeg så den. Mye mer spennende og "utfordrende" design enn K700 som bærer lite preg av noe som helst.

Men som sagt, dette er absolutt smaksak.

Lenke til kommentar

Megapixel kamera har ikke mye å si nå for tiden, det er kvaliteten på bildene som teller, og optisk zoom, så nokia sine bilder tatt med 7610 sammenlignet med K700 vil ikke være allverdens forskjell på. Greit om man skal lagre bildene på PC for da blir megapixel bildene littegran større kanskje, men ellers ganske likt...

Hvis du ikke har Sony Ericsson fra før av så ville jeg kjøpt K700.

Nokia 7610 blir for dyr, burde kanskje vente på et prisfall i såfall ;)

Lenke til kommentar
Megapixel kamera har ikke mye å si nå for tiden, det er kvaliteten på bildene som teller, og optisk zoom, så nokia sine bilder tatt med 7610 sammenlignet med K700 vil ikke være allverdens forskjell på.

Oooh. Store ord. Jeg tenkte også som deg tidligere, men det ser ut til at vi kommer til å ta feil. Bilder tatt med megapixel mobiler blir bedre enn jeg hadde håpet. Vent til testene er ute, eller flittige brukere her og på andre fora har lagt ut bilder fra 7610, så skal du se... ;)

Lenke til kommentar

Vist SE levere ett like bra produkt som i f.eks t610, er det ikke noe tvil om hvilken telefon jeg hadde valgt...

Føler at Nokia slenger alt for mange telefoner ut på market, slik at de aldri får ett skikkelig bra produkt som virkelig kan slå ann...

Men jeg ville ventet til det kom ut noen dekende tester før jeg hadde overveid noe kjøp av noen av telefonene

Ett annet valg kunne jo ha vært den nye til siemens (S65) som stiller ganske ligt med begge telefonene...

Lenke til kommentar
Megapixel kamera har ikke mye å si nå for tiden, det er kvaliteten på bildene som teller, og optisk zoom, så nokia sine bilder tatt med 7610 sammenlignet med K700 vil ikke være allverdens forskjell på.

Oooh. Store ord. Jeg tenkte også som deg tidligere, men det ser ut til at vi kommer til å ta feil. Bilder tatt med megapixel mobiler blir bedre enn jeg hadde håpet. Vent til testene er ute, eller flittige brukere her og på andre fora har lagt ut bilder fra 7610, så skal du se... ;)

Ja, det blir spennendes å se :D

Men synes fortsatt at 4700 blir for dyrt for en Nokia 7610!

Lenke til kommentar

Selv har jeg falt for K700, men jeg må bare si at forskjellen i oppløsning på kamerabrikken har mye å si! Hvis du er opptatt av å ta gode bilder med mobilen din bør du velge en som har faktisk megapiksel, ikke bare interpolert (som K700).

Nå har jeg et digitalt kamera allerede, kameraer i mobiler regner jeg som morsomme leketøy, ikke noe å ta "skikkelige" bilder med. Kankskje om 4-5 år, men da er jeg ikke på samme telefon lenger :)

Skal du ta gode bilder kan et Canon EOS 300D være et godt alternativ, men det blir jo veldig dyrt for morobruk.

Lenke til kommentar

Først: 7610 ser enda bedre ut i virkeligheten arehei ;)

Jeg er helt enig med deg, og; ser ingenting spesielt med k700.. Og jeg har allerede valgt 7610. Pengene synes jeg den var vel verdt. Mp3spilleren funker veldig bra, synes jeg, i handsfree høytaleren. For øvrig fungerer den og veldig bra :)

Det "megapixel" bildet tatt med k700 er ingenting i forhold til bildene tatt med 7610.... !!

Og det med at oppl. ikke er det viktige, men kvalitet zoom osv er. Da kan jeg bare si at zoomen faktisk er meget utrolig.. Ingen problem å ta bilder av biler på 30 meters hold og zoome inn og lese registreringsnummeret, på mobilskjermen, etterpå. :) Dessuten er bildene skarpe og fine, ikke bare oppl. som er bra her. Og nattmodusen er meget bra, synes jeg! (alt dette selvfølgelig ikke sammenlignet med et digitalt kamera, men mht. at det faktisk er en mobiltelefon)

Synes ærlig talt ikke 7610 burde sammenlignes med k700 engang.. To vidt forskjellige telefoner, og 7610 vinner i mine øyne overlegent..

Endret av Naxos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...