Gammelmann Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Fungerer det å sette inn et Powercolor Radeon 9600pro AGP i en Mac? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Så ikke ut som om det var allverdens liv her inne Fant dette: http://www.ati.com/products/radeon9600/radeon9600prome/ http://barefeats.com/rad9800s.html Ser ut til at det er spesial versjoner laget for Mac som skal til. Kan det gi deg infoen du trenger? Endret 14. juni 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Gammelmann Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Så ikke akkurat slik ut, nei... Dette er et vanlig kort som har sittet i en pc, men kan altså tyde på at det trengs en egen type til mac...? Vet ikke om jeg da kan putte det inn i en mac uten videre... Edit: Ser sånn ut, ja Endret 14. juni 2004 av Gammelmann Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Så ikke akkurat slik ut, nei...Dette er et vanlig kort som har sittet i en pc, men kan altså tyde på at det trengs en egen type til mac...? Vet ikke om jeg da kan putte det inn i en mac uten videre... Tror nok ikke at det passer nei. Uten at jeg vet det sikkert.. Lenke til kommentar
Gammelmann Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Etter å ha lest litt på Linken du sendte meg begynner jeg igjen å fatte håp. Etter det jeg kunne forstå, virker det som det allikevel kan gå. Blant annet noe i introen og under "conclutions" ser interessant ut. Hvordan tolker du det som står her? Tusen takk for hjelpa, Carnifex!! Lenke til kommentar
supersnus Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Synes å ha hørt noe om at du må flashe biosen på kortet for å bruke det i mac. Er ikke helt sikker- prøv å google litt på det Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Var litt vanskelig å tolke. Fant følgende: http://www.vanshardware.com/reviews/2002/0..._Mac_Radeon.htm The Macintosh Radeon The Mac Radeon is somewhat different than its PC counterpart. The Mac Radeon apparently does not support FSAA but lists Line and Edge anti-aliasing as being supported. ATI has recently informed us, however, that an upcoming driver version for OS: X will support 2x and 4x anti-aliasing for the first time on the Macintosh platform. This particular model of the card is a PCI version, but the card also ships in a 2x / 4x version. There was also some confusion as to whether or not the Mac Radeon supported ATI’s Video Immersion Technology, as it is not listed on its website. We contacted ATI on this matter and they assured us that the Mac Radeon did, in fact, support ATI’s hardware DVD implementations. The Mac Radeon also only offers 32 MB of RAM, not 32 or 64 as with the PC version. The following features and specifications are common to both the PC and the Mac Radeon. Charisma Engine: This is the Radeon’s Hardware T&L Engine and can process up to a theoretical 30 million triangles per second (though real-world fill rates are always much lower). Pixel Tapestry: This is ATI’s rendering engine, capable of rendering three pixels in a single pass (compared to other video cards in its price range which can only render two). The engine has a theoretical rendering rate of up to 1.5 Gigatexels per second, though rates this high are almost never seen. Video Immersion: This is ATI’s digital video display technology and it offers excellent MPEG2-decoding in hardware as well as support for motion compensation and iDCT for minimal CPU usage. Although all video quality tests are subjective, the Radeon certainly appears to have one of the best-looking DVD-playback modes around. The card also supports EBM (Environmental Bump Mapping). This technique gives a more realistic ‘depth’ to a 3D image. The card also ships with both a VGA and a DVI output on the same card. This is particularly important for those Apple owners who have DVI flat panels. ATI also ships the card with an S-Video and an S-Video to RCA adapter cable for gamers looking to play on non-S-video-compatible televisions or use the television as a presentation medium. Including the additional cables and converters is a very nice touch from ATI and well-appreciated by any buyer. Lenke til kommentar
subsequent Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hei! Jeg har lest ganske mye om dette da jeg var veldig interesert i dette slev. Jeg må nok skuffe deg litt ved at det ikke er mulig bare og putte inn et PC Skjermkort i Macen. Du Må enten kjøpe en Mac Edition av det kortet du skal ha, eller Flashe biosen på PC kortet om til en MAC bios. Jeg har selv flashet Radeon 8500 PC til Radeon 8500 Mac Edition, dette var veldig enkelt og står godt forklart på nettet åssen du gjør. Og flashe 9600 er jeg ikke sikker på om går. Har lest åssen du flasher 9800 pro PC til 9800 pro for Mac, dette er en veldig vanskelig prosedyre og det endte med at de måtte bytte biosen på PC kortet fordi EEPROM ikke var stor nok til og romme mac biosen. Så det blir litt for risikabelt i forhold til hvor mye kortet koster. Det du evnt kan gjøre er og kjøpe et slikt skjermkort brukt på eBay der de ikke er så dyre. Håper dette hjalp deg Lenke til kommentar
Gammelmann Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Tusen takk for svaret. Det fikk klart opp i saken!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå