Selvaag Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Uansett hva jeg gjør på, får jeg knitring i høyttalerene. Sjer bare vert halve minutt, i ca 0,5 sek..Men er sjukt irriterende.. Lydkort: Audigy 2 Høyttalere: Megaworks 5.1 Noen som vet hva feilen er?.. Mvh. Selvaag Endret 14. juni 2004 av Selvaag Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg har faktisk akkurat det samme problemet! Har ikke de samme høyttalerene, jeg har noen Creative 6.1 Men jeg har samme kortet: Creative Aduigy SoundBlaster 2. Sinnsykt irriterende! Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg har også det problemet, hadde akkurat tenkt til å poste det. jeg har creative 5.1 høytalere og et Aduigy Soundblaster 2 og et på hovedkortet. Samma greia på begge Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Knitring i høytalere er ikke et uvanlig problem. Det kan være av flere orsaker som bl.a: - Jordfeil, men som oftest kan man også høre en svak brumming. Er pc'n koblet til en jordet kontakt? - Kontakter som sitter dålig i på pc'n. Vær sikker på at alle kontakter sitter onkli' på plass, ikke bare lydkontakter! - Tro det eller ikke, men gamle eller slitte vifter kan orsake knitring. Skift til "børsteløse" vifter, de fleste nyere vifter er det. - Overledning/kortslutting, mye støv i pc'n som kan gi overledning. Husk at det er følsom elektronikk i en pc som reagerer helt uførståelig. - Andre forstyrrende elektriske installasjoner i huset/på samme el-kursen som pc'n er koblet på. Alle husker vel at fars gamle borrmaskin lavet brus på tv'n. Eller mekaniske termostater som lager knitter på radion. - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå