Gå til innhold

Funker detta bra?

Anbefalte innlegg

Har sett meg ut litt produkter som jeg tenkte jeg skulle prøve sammen, men skulle gjerne bli litt sikrere før jeg kjøper...

AMD XP3000+

ASUS A7N8X-E Deluxe

TwinMOS 512mb Dual Pack

ASUS Radeon 9600 XT

Skal ikke bruke bruke maskina mye til spilling, så jeg vil ikke satse på det råeste, og har heller ikke økonomien til det, men ønsker mye ytelse for penga!

Vil også gjerne ha anbefalt en god og billig cpu-vifte...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å, sorry. Det visste jeg ikke. Du kan jo prøve! Det er ikke så vanskelig at det gjør noe. Jeg hadde lagt et par hundrelapper i et a64system. En a64 2800+ koster jo ikke mye mer enn en xp3000+, men gir en god del høyere ytelse. Vet ikke med pris, og skal straks legge meg, men hva med:

a64 2800+

twinmos singel brikke 512 meg, så kan du oppgradere seinere.

radeon 9600xt

et eller annet nforce 3 250/250gb-kort.

Vil vel ikke komme så veldig mye over ditt forslag, men det er bedre og ikke minst mere framtidsrettet!

Herr brun

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
twinmos singel brikke 512 meg, så kan du oppgradere seinere.

Ja, typisk, for en TwinMos brikke funker jo på en A64 maskin. :p

Må ha noe sånne dyre merker. :roll:

Sannsynligvis vil det fungere med nforce 3 250/250gb-brikkesettene. Det er ikke a64 det er problemer med, det er brikkesettene! Og siden sokkel 754 ikke bruker dual channel, ser jeg ingen grunn i verden til å kjøpe 2*256, da dette er veldig lite smart i forhold til senere oppgradering.

Herr Brun

Lenke til kommentar

Tror jeg går for det jeg har satt opp mer eller mindre, saken er egentlig den at jeg har skaffa meg ASUS-hk brukbart billig (under 700,-), så da funker det ikke med a64.

Men bytter nok ut 9600xt med 9800pro siden det virker som om det er SÅ stor forskjell på disse.

Når det gjelder ram hadde jeg tenkt 512 i dualpack fordi de arbeider kjappere enn 2x256/1x512, men jeg tror ikke jeg kommer til å oppgradere maskina noe særlig før 1024 er på et brukbart pris-nivå, og da bytter jeg heller ut begge to med én sånn... eller høres det HELT bånn i bøtta?

Lenke til kommentar

Jeg sa jeg ikke skulle bruke maskinen mye til spilling...

Lurte også på en annen ting, har et Chieftec Dragon Big Tower detta skal inn i...

Der er det bare en original strømforsyning, burde jeg bytte denne, eller har ikke det noe hensikt?

Lenke til kommentar

Her er "dealen" :

AMD 64 2800+ ca 1650, da boxed (med vifte)

EpoX nForce3 250gb kort 919 kr.

TwinMos 512 mb PC3200

Radeon 9800pro.

Det blir da en fin og veldig solid maskin med meget god ytelse. Alt jeg kan si, men de hundrelappene du bruker ekstra, er vel verdt pengene!

Velg da eventuelt et 9600XT om du føler du ikke vil ta deg råd til det andre.

Lenke til kommentar
Her er "dealen" :

AMD 64 2800+ ca 1650, da boxed (med vifte)

EpoX nForce3 250gb kort 919 kr.

TwinMos 512 mb PC3200

Radeon 9800pro.

Det blir da en fin og veldig solid maskin med meget god ytelse. Alt jeg kan si, men de hundrelappene du bruker ekstra, er vel verdt pengene!

Velg da eventuelt et 9600XT om du føler du ikke vil ta deg råd til det andre.

Noen andre som har noen anbefalinger til detta forslaget? Noen som har erfaring med epox-hk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...