Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få DirectPlay til å installere riktig?

Anbefalte innlegg

Heisan!

Har et seriøst problem med nettverks spilling her.

Brodern og jeg kjører PC'ne våre i nettverk med twist kabel. Alt fungerer ellers, men: Spill finner ikke nettverket på min maskin. I DxDiag har jeg flust med Errors på Directplay8 delene (kjører DX 9.0b). Etter hva jeg fant på en thread på Homeworld 2 sitt forum, så er dette årsaken til at spillet ikke finner nettverket.

Jeg har prøvd å installere DirectX på nytt fra flere kilder og versjoner (inkl. 8.0NT), men ingenting hjelper. Fra DxDiag fila, så ser det ut til at feilen ligger i registeret eller ganske enkelt at filene mangler. Noen som har noen aning på hvordan løse dette?

Klippe, sakse

----------------------------

DirectPlay Service Providers

----------------------------

DirectPlay8 TCP/IP Service Provider - Registry: Error, File: ()

DirectPlay8 IPX Service Provider - Registry: Error, File: ()

DirectPlay8 Modem Service Provider - Registry: Error, File: ()

DirectPlay8 Serial Service Provider - Registry: Error, File: ()

Internet TCP/IP Connection For DirectPlay - Registry: OK, File: dpwsockx.dll (5.03.0000.0903)

IPX Connection For DirectPlay - Registry: OK, File: dpwsockx.dll (5.03.0000.0903)

Modem Connection For DirectPlay - Registry: OK, File: dpmodemx.dll (5.03.0000.0900)

Serial Connection For DirectPlay - Registry: OK, File: dpmodemx.dll (5.03.0000.0900)

Saksing slutt

Relevant info:

Mobo/LAN: ASUS P4P800-E Deluxe m/Marvel Yukon Gigabit Ethernet onboard. Onboard også: Firewire disabled win only (i tilfelle dette har forårsaket noen forvirring)

LAN setup: IP 192.168.66.1 og 2 respektiva, maske 255.255.255.0

Minimalt oppsett av protokoller og tjenester for øyeblikket (kun TCP/IP og andre rene nødvendigheter), men har også forsøkt med IPX/SPX og Service Adv. Prot.

Antar at det er noe dx muffins eller at dx ikke liker Gigabiten, for broderns maskin er rimlig lik, men med et stykk standard 100mb kort uten prob.

Noen som klarer denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...