Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Apache2 og WinXP (Turning mental...)

Anbefalte innlegg

Heisann,

Satte igang et lite prosjekt her som gikk helt ut av kontroll... Fra før hadde jeg en Apache 1.3.27, MYSQL 3.?.? og PHP4. Denne konfigen funke egentlig kjempe bra så jeg vet egentlig ikke helt hvorfor jeg begynte å styre med dette. Anyway, jeg hentet ned en distro med Apache2, MYSQL 4.0.2a, og PHP4.1. Selve installasjonen osv. har gått helt greit, men jeg klarer ikke for alt i verden å få VirtualHost til å funke? De gamle VH configene bruker jeg ikke, men uansett hva jeg enn prøver på så kommer ingen VirtualHosts opp. Kun en hoved host eller den siste Virtuelle Hosten jeg setter opp. Er det noen med Apache2 og XP som kjører dette knirke fritt? Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei... Dette gidder jeg ikke mer. Her det noe alvorlig galt. Ettersom jeg forstår etter og ha vært innom endel forum så er ikke Apache2 og Windows noen spesielt heldig kombinasjon. Tilbake til 1.3.29 for min del.

Er det noen som vet om noen greie distroer for XP? Apache, MySQL, PHP og Pearl. Dette er første gangen jeg har testet en ferdig distro og det ble ikke annet enn problemer, men jeg satser på at det var fordi Apache2 ikke liker Windows.

Lenke til kommentar
Nei... Dette gidder jeg ikke mer. Her det noe alvorlig galt. Ettersom jeg forstår etter og ha vært innom endel forum så er ikke Apache2 og Windows noen spesielt heldig kombinasjon. Tilbake til 1.3.29 for min del.

Er det noen som vet om noen greie distroer for XP? Apache, MySQL, PHP og Pearl. Dette er første gangen jeg har testet en ferdig distro og det ble ikke annet enn problemer, men jeg satser på at det var fordi Apache2 ikke liker Windows.

Installerte uten problemer på min win xp apache 2, mySQL 4.017(?), og php. Var ikke noe problem. Serveren stod på i et halvt år online uten et eneste problem.

Lenke til kommentar

Jo, det er jo det. Det er det jeg har gjort tidligere, men jeg er blitt anbefalt flere ganger å hente ned distroer/bundles hvor det er noen nerder som konfiger alt sammen apache2, php, mysql, perl, ssl, osv... Jeg bare droppa hele greia. Jeg hentet ned alt separat og installerte fra scratch. Funka med en gang.

Lenke til kommentar

Akkurat. Har aldri helt skjønt poenget med å laste ned ferdige pakker som f.eks Foxserv.

Tar 3 minutter lenger tid å laste alt ned hver for seg, men da er du sikret siste versjon, og slipper å være avhengig av distributøren av denne pakken hvis nye versjoner kommer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...