Gå til innhold

Finnes et slikt kamera?

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et digitalkamera. Pris ca. 5000, MEN kan godt være langt under det, eller litt over, så lenge det tilfredsstiller kravene. Jeg er ikke noen proff, men har lyst til å bruke kameraet litt mer avansert enn gjenomsnittet skulle jeg tro. Jeg skal redigere i Photoshop, så bryr meg ikke om redigeringsmuligheter i kameraet.

Krav - Høyeste Prioriteter Øverst (vil helst ha alt da):

-solid

-god makromodus (kunne fokusere minst fra 3 cm.)

-gode auto- og manuelle fokuseringsevner

-ta generelt gode, skarpe bilder som er så nær som virkeligheten som mulig

-kort forsinkelse fra man trykker på utløserknappen til bildet blir tatt

-5 mpix

-gode muligheter for å innstille lukkertid

-gode muligheter for å innstille bildekvalitet

-helautomatisk modus e.l. - slik at også bestemor kan ta et vanlig bilde.

-vanlige oppladbare batterier som varer lenge. Ikke batterier som snart går ut på markedet.

-kunne bruke compactflash eller et annet standard og ikke-alt-for-dyrt-men-ikke-dårlig minnekort (gjerne anbefalinger for hvilket ekstra minnekort jeg skal kjøpe).

-ok LCD skjerm som funker i all slags lys

-ikke for stort/tungt

-ok oppstarttid

-selvutløsermulighet

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler å ta en titt på Fuji S7000. Dersom du alikevel ønsker å redigere mye i PS, så har kameraet en god RAW-ytelse og bildekvaliteten i RAW med litt fiksing i PS er svært god!

Eneste er at kameraet er forholdsvist "stort/tung", men ellers ser det ut til å passe svært godt til ønskene dine!

Lenke til kommentar

Jeg vurderte selv både S7000 og C-5060. men valgte S5000 fordi jeg fant ut at jeg hadde ikke så god råd som jeg skulle ønske. Men tror jeg hadde gått for S7000. Macroen på 5060 er vist bra den også. Tror du må letefram noen bilder eller finne noen som har kameraet som kan ta bilder for deg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...