Hotmale Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Er det noen som vet om et greit og billig program som viser hvor lenge pc'n har stått på(i windows)? Hadde jo vært kjekt å ha...... Takk for respons Lenke til kommentar
Blax Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Samurize er jo ett program der du kan lage en config selv..der kan uptime,date,hva winamp spiller og ++.. Google litt så finner du det.. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 jeg bruker et prog som heter aCAUpTime. det er freeware.. finner det sikkert på google. Funker greit, men gjør ingen ting mer enn du ber om, slik som Blax sitt prog... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 AIDA32 - Personal System Information bruker jeg! Jeg visste ikke at den funksjonen fantes før noen uker siden, og har hatt progget lenge Offtopic: rekorden min er 15 dager på en windows maskin, før den lagget som en gris Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg synes synd på dere: {sim@snorkel:~}$ uptime 00:35:30 up 28 days, 22 min, 3 users, load average: 0.36, 0.25, 0.27 Se hvor enkelt alt er i den nydelige Linux-verdenen Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 fins uendlig mange uptime programmer for windows, jeg bruker litestep, med uptime-stat når jeg høyreklikker klokka, veldig kjekt(litestep altså, litestep er shell replacement, kanskje ikke noe for alle og en hver) (rekorden min på windows er forresten 28dager, kræsja fordi jeg skulle teste anarchy online for første gangen) Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg synes synd på dere: {sim@snorkel:~}$ uptime 00:35:30 up 28 days, 22 min, 3 users, load average: 0.36, 0.25, 0.27 Se hvor enkelt alt er i den nydelige Linux-verdenen En kompis av meg hadde 44, på en WIN. maskin. Lenke til kommentar
insider Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Statbar er en fin liten bar som viser uptime og en rekke andre nyttinge ting. Lenke til kommentar
Vortexsurfer Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Jeg synes synd på dere: {sim@snorkel:~}$ uptime 00:35:30 up 28 days, 22 min, 3 users, load average: 0.36, 0.25, 0.27 Se hvor enkelt alt er i den nydelige Linux-verdenen Det er nesten like enkelt i Windows også.... Det er bare å bruke systeminfo kommandoen Skriv i command: eng. ver. systeminfo | find "System Up Time:" norsk ver. systeminfo | find "Virketid for datamaskinen:" Endret 15. juni 2004 av Vortexsurfer Lenke til kommentar
Vortexsurfer Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Et annet kjekt gratis verktøy som bla. viser uptime er winbar Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 statbar er også en anbefales!! Lenke til kommentar
Hotmale Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Det var kjempegreit å bare skrive den komando'n du foreslo Votexsurfer! jeg trenger ikke noe program med masse funksjoner,så det virka greit for meg! takk for alle foreslag uansett!! Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 eng. ver. systeminfo | find "System Up Time:" norsk ver. systeminfo | find "Virketid for datamaskinen:" Det der ga meg bare en ny prompt.(Eng ver) Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 samme her Lautsprecher.. selv Microsoft har laget ett uptime program for windows. deres version har også muligheten å sjekke hvor lenge maskiner på nettverk har vert oppe, som er ganske hendig http://www.microsoft.com/ntserver/nts/down...ime/default.asp PS. det står NT4, 2K og 2K Server, men vet ikke helt om den fungerer på XP.. Lenke til kommentar
Kenneth_S Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 @Prelude: Funket som bare det på XP! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Windows Uptime 1.6 er fint . Vanskelig å finne nå , men her er en downloadlink som virker . (Download knapp + local mirror) http://www.softbasket.com/download/s_572.shtml ... Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 @Prelude: Funket som bare det på XP! Niks Lenke til kommentar
Naits Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Du kan jo rett og slett bare sjekke hvor lenge nettverket har vært aktivt (forutsatt at du ikke har trukket ut TP'n eller noe annet muffins) Dette fungerer selv om maskina blir satt i ventemodus. Lenke til kommentar
Vortexsurfer Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 (endret) eng. ver. systeminfo | find "System Up Time:" norsk ver. systeminfo | find "Virketid for datamaskinen:" Det der ga meg bare en ny prompt.(Eng ver) Funker iallefall med den strengen i norsk xp, litt usikker om det er ordrett i eng. Du kan skrive systeminfo så får du opp en liste med masse informasjon, finn den linjen som viser uptime; noe ala "System Up Time:" og bruk det som inn-parameter til find funksjonen systeminfo | find "Navn på linjen som inneholder uptime verdien" Endret 16. juni 2004 av Vortexsurfer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå