harald_ Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Noen som har peiling på hva jeg gjør galt? no offence men: ja, du bruker frames. Frames tilhører 90-tallet. Og hvis ikke du fortsatt lever i der så vil jeg anbefale deg å bytt til noe annet. Du starter ikke på nytt å lære HTML hvis du begynner å bruke noe annet enn frames, du lærer bare å bygge opp siden på en annen måte. sett deg ned og les på www.w3schools.com i 15 min og du kommer tilbake hit som en MYE bedre webutvikler Lenke til kommentar
andesh Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Ser på siden din, å lage det i frames blir faktisk vanskeligere enn å starte på nytt med css. sorry. Men blir helt feil, og utrulig lite brukervennlig. Bruk CSS, begynte å lære meg det ordentlige for veldig kort tid siden. Denne laget jeg nå på 15 min. Der får du de tingen du ville ha på siden din, selv om noen av tingene ikke er den beste løsningen, f.eks heisen. Og er sekkert ikke ikke bra i alle versjoner. Men dette var for å vise hvor enkelt det er med CSS, for det så ut som du trenger å få se hvor enkelt det er i forhold til frames. Du kan se på koden hvor ryddig det blir. LINK Her kan du se hvordan du har CSS'en som blir i et eksternt ark. CSS Du slipper å bruke flere html filer for å sette sammen en liten side som dette, det er bare unødvendig, og hvis noen søker f.eks på google etter noe info du har på siden, kommer de bare inn på den framen som du har innholdet i, som vil si at de mister f.eks menyen og resten av side. (rett meg hvis jeg tar feil) Hvis du bruker CSS kan du også få ordentlige linker, ikke med standardfarger, fikse elementer som h1, som gjør dagen du skal oppdatere til en mye enklere ting. Så jeg stemmer for å droppe frames, og sette den sammen i CSS Gjorde dette for å vise hvor enkelt du kan gjøre det, istedenfor å gjøre det vanskelig. edit: glømte å linke deg til w3school, men det gjorde harald uansett. Endret 14. juni 2004 av andesh Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 #footer { clear: both; width: bredde; } Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Tror jeg satser på CSS i fremtiden! Ser veldig pent ut og i tilegg lett! Takk for hjelpen andesh! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå