Earendil Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Jeg har nå tenkt til å kjøpe meg en lettsykkel, helst ikke noe over 30 000. Om den er brukt gjør ingenting. Personlig synes jeg at en Aprilia RS125 virker helt fin. Noen som har et forslag til hvor jeg kan få kjøpt en lettsykkel og hvilken. Har allerede sjekket AutoDB. Takker for alle svar. Edit: Fikset litt på info om Aprilia. Endret 14. juni 2004 av Earendil Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 RS har da plass til to den, flere jeg kjenner som har RS og kjører to på hver eneste dag. Hvor har du fått det fra? RS \ NSR er jo tøffe de. Men man har jo også Aprilia MX125 da, som er ganske tøff (supermotard) http://www.aprilia.no/50_125/mx_125.asp Lenke til kommentar
gixer Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Var en lignende tråd som gikk for en liten stund siden. http://forum.amotor.no/index.php?showtopic=234298&hl= Personlig mener jeg at Aprilia RS danker NSR'en på alle måter (Hadde selv en RS for en del år tilbake). Les gjennom tråden så får du nesten gjøre opp din egen mening. Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 hei!! jeg er ny men jeg vet mye motor og andre ting.... jeg vet en bra lettmotorsykkel CBR 125ccm den skal gå opp til 190km/t fulltrim men den er dyr..... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 At du vet det sier meg lite. Kom med en link. Egentlig har jeg ikke store planene om å kjøpe en ny, helst brukt. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 hei!! jeg er ny men jeg vet mye motor og andre ting.... jeg vet en bra lettmotorsykkel CBR 125ccm den skal gå opp til 190km/t fulltrim men den er dyr..... Dette skjønte jeg lite av. Norsk er en fin bil;) Det jeg tror jeg skjønte var at du viste om en bra sykkel. En CBR 125. Den er så langt unna en bra sykkel man kan komme. Det er en firetakter med 11-13 hk (husker ikke nøyaktig hvor mye). Om man skal trimme denne med vanlig effektannlegg så får man kanskje et par hester ut av den. Dvs kanskje 130km/t i toppfart. Jeg må ærlig innrømme at toppfarten hadde lite å si for meg, men at aken var det som trakk i smilbånda. Om man spør meg så syns jeg at staten bør tillate 250 4-takt (m/15hk) som lettsykler. en 4-takter med 11 hk blir alt for lite og rett og slett trafikkfarlig! Lenke til kommentar
Izor Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Hvilken type sykel hadde du tengt deg da? RS, Chopper stil, cross? hvirker som mange tror det er RS uansett når man kommer in på evne Lett mc Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 vill anbefalle på det sterkeste en honda shadow 125 Lenke til kommentar
Tobby Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Definetivt gått for Cagiva Mito!!!! Rs sykkel seff :!: Er ikke så mange som har den sykkelen...Sammenlignet med Nsr å aprillia så er denne litt meir aggresiv...kjørestillingen er meir beregnet på fart ...NSR`en er meir behagelig å kjøre til "vanlig" kjøring..Aprillia er igjen hakke "kvassere" enn NSR`en..Hehe.. Cagiva!! Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 27. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2004 Hvilken type sykel hadde du tengt deg da? Hadde helst tenkt meg en RS. Lenke til kommentar
gnumen Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Kjøp en yamaha dt 125 med 14hk og set på en eksosventilstyring så vips så har du 28hk og en toppfart på ca.160-170km/t Lenke til kommentar
gixer Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Kjøp en yamaha dt 125 med 14hk og set på en eksosventilstyring så vips så har du 28hk og en toppfart på ca.160-170km/t 170Km/t? Den må du lenger inn i skogen med! Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 cagiva mito er tøffe greier, går 160 km/t med bare effektanlegg.. skal yte 30 hk på bakhjulet, det er MYE til lettsykkel å være.. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Er litt vanskligere å finne deler til Caviga Mito enn til RS125 og NSR da Sakset fra et dokument jeg hadde liggende Hvorfor Aprilia RS125 er bedre enn NSR: Aerodynamikk -fronten er betydelig bredere og høyere -vindglasset er mye høyere, som bidrar til mindre luftmotstand -kåpene er bredere, lengre. Større i det hele tatt -softtail bidrar til mindre turbulens Motor -betydelig mindre støynivå ved montering av effektkanlegg -bedre konstruert for høyt turtall og akselrasjon -potensialet for yteevne er mye bedre -enklere konstruert og motor lettere montert i sykkel -eksosanlegget kan deles originalt ved endestykket.. Lys -leveres med runde matchende blinklys -enklere å komme til for evt. skifte av pærer, både foran og bak Ramme/svingarm -betydelig mer solid helstøpt aluminiumsramme (9,5 kilo) -leveres i blank chrom -bredden er større, og en kommer mye enklere til alt under tanken -svingarm betraktelig kraftigere og beregnet for de originale 37 hestene -bakskjerm -bakdekket kommer 150 originalt, og en får i 160 Instrumenter -originalt grønt lys i alle instrumenter -kjørecomputer som har følgende finesser: -talltemperatur på motor -klokke -voltmeter -stoppeklokke med 10 differanser -enklere knapper og lettilkommelige brytere som sitter oversiktlig Forgaffel/ forbrems -atskillig kraftigere forgaffel beregnet for å vare enda lengre -forgaffel tåler kraftigere påkjenninger -større bremseskive (320mm) -4 stemplers kaliper som gjør oppbremsingen til en lek -forskjerm mye bedre konstruert etter hjulet Bensin/ olje -14 liters tank -3 liters oljetank -oljetanken sitter under setet, og med et klikk er den lett tilgjengelig for etterfylling -oljeslangen er ført synlig i mellombakstussen så en er forsikret om at det er olje -oljelampen lyser tidligere, noe som bidrar til sikrere oljefyll PS! Nsr har: -bedre passasjersete - Men som alle sikkert vet, så er jo NSR mer "touringsykkel" enn RS og Mito igjen da... Men ingen av de er dårlige sykler for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå