trulte10 Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Vifta på hovedkortet er ferdig. Har blitt fortalt at for å skifte vifte må eg ta ut hovedkortet. Det eg lurer på er om det er muleg å plassere vifter slik at dei er retta mot hovedkortet slik at eg klarer meg utan denne vifta på hovedkortet. Går det, eller det eit dårleg forslag. Temperaturen på hovedkortet er fra 50-60 grader?? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Temperaturen på hovedkortet er fra 50-60 grader?? Da burde du ikke ha på dataen så mye.... skal helst ikke overstige 40 grader..... Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 sikker på at du ikke mener CPU? At hk'et ditt er så varmt har jeg vanskelig for å tro. Mitt ligger på ca 19 grader hele tiden, litt avhengig av romtemp. Men regner med at du mente CPU'en, og nei, du kan ikke kjøre uten vifte på kjøleren. Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Han kan godt ha høy temp på hovedkortet. Mitt HK har kun en passiv kjøler på chipen og temp ligger på ca. 50 grader under max load. Lenke til kommentar
Myr Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Vist det er cpu du meiner så gjør det ingen ting om den er over 40C! Kan fint ha mere en det! men 65+++ så begynner det å bli litt for varmt!! Endret 14. juni 2004 av Mafuck Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 Han kan godt ha høy temp på hovedkortet. Mitt HK har kun en passiv kjøler på chipen og temp ligger på ca. 50 grader under max load. du tenker på northbridge. hktemp skal ikke så veldig høyt over romtemp. Lenke til kommentar
Myr Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Litt kappere en meg du SupremeX Endret 14. juni 2004 av Mafuck Lenke til kommentar
trulte10 Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Det er på hovedkortet ja. Er det muleg å plassere vifter slik at dei er retta mot hovedkortet slik at eg klarer meg utan denne vifta på hovedkortet Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 ikke mot, men med. Altså foran hk'et. Lenke til kommentar
trulte10 Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2004 Luften må vel blåse mot hovedkortet vel, eller korleis virker den vifta på hovedkortet. Blåser den varm luft bort fra hovedkortet? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 14. juni 2004 Del Skrevet 14. juni 2004 (endret) Du må sette vifta sånn at den blåser lufta bort fra hovedkortet. Husk at vifter bare flytter luft, ikke kjøler den ned. Hvis du skal ha vifta til å kjøle NorthBridge så setter du bare en liten 30-40mm vifte oppå kjøleribba å fester den forsvarlig. Endret 14. juni 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
trulte10 Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Er klar over det, men problemet er at eg får ikkje festet ei vifte PÅ hovedkortet. Korleis kan eg kjøle ned hovedkortet ved å feste vifter på strategiske plasser. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Du kan fint fjerne viften på hovedkortet, og sette på en passiv kjøler i stedet. 65,- hos Microplex Jeg gjorde det først og fremst for å fjerne støy, pluss at disse små viftene gjerne tar kvelden etter en stund. Ekstra vifter er ikke nødvendig hvis du har normal luftsirkulasjon i kabinettet. Lenke til kommentar
trulte10 Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Takk for alle svar, men har egentleg ikkje fått svar på det eg spurde om.Altså eg ønsker ikkje å ta ut hovedkortet fra kabinettet for å skifte vifte, så eg håpte at noen kunne gi meg eit svar på korleis eg kunne kjøle ned hovedkortet uten vifta på hovedkortet. Treng ikkje svar på dette, er vel på tide å avslutte etter gjentatt masing fra meg. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hvilket hovedkort har du? Den passive Zalman kjøleren monteres uten å ta ut hovedkortet. Lenke til kommentar
trulte10 Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Har Abit KD7-Raid Hovedkort Socket A (DDR) Viakt400, A/133,ATX,USB2.0,AGP8x. Problemet er å fjerne den øydelagte vifta. Føløer meg ikkje sikker på det å ta ut hovedkortet. Å få på ei ny vifte går vel kanskje, men å slite og dra for å få av den øydelagte vifta tar eg ikkje sjansen på. Har du noen forslag korleis eg kan løysa dette problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå