Gå til innhold

Fan02: 0RPM

trulte10

Anbefalte innlegg

Vifta på hovedkortet er ferdig. Har blitt fortalt at for å skifte vifte må eg ta ut hovedkortet. Det eg lurer på er om det er muleg å plassere vifter slik at dei er retta mot hovedkortet slik at eg klarer meg utan denne vifta på hovedkortet. Går det, eller det eit dårleg forslag. Temperaturen på hovedkortet er fra 50-60 grader??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sette vifta sånn at den blåser lufta bort fra hovedkortet. Husk at vifter bare flytter luft, ikke kjøler den ned.

Hvis du skal ha vifta til å kjøle NorthBridge så setter du bare en liten 30-40mm vifte oppå kjøleribba å fester den forsvarlig.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Du kan fint fjerne viften på hovedkortet, og sette på en passiv kjøler i stedet.

zmnb47j.jpg

65,- hos Microplex

Jeg gjorde det først og fremst for å fjerne støy, pluss at disse små viftene gjerne tar kvelden etter en stund. Ekstra vifter er ikke nødvendig hvis du har normal luftsirkulasjon i kabinettet.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar, men har egentleg ikkje fått svar på det eg spurde om.Altså eg ønsker ikkje å ta ut hovedkortet fra kabinettet for å skifte vifte, så eg håpte at noen kunne gi meg eit svar på korleis eg kunne kjøle ned hovedkortet uten vifta på hovedkortet.

Treng ikkje svar på dette, er vel på tide å avslutte etter gjentatt masing fra meg.

Lenke til kommentar

Har Abit KD7-Raid Hovedkort Socket A (DDR) Viakt400, A/133,ATX,USB2.0,AGP8x.

Problemet er å fjerne den øydelagte vifta. Føløer meg ikkje sikker på det å ta ut hovedkortet. Å få på ei ny vifte går vel kanskje, men å slite og dra for å få av den øydelagte vifta tar eg ikkje sjansen på. Har du noen forslag korleis eg kan løysa dette problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...