Gå til innhold

ikke kjøp pc på komplett!


Anbefalte innlegg

er ikke lett å forstå alt du skriver.. Du burde kutte sms-forkortelsene (i allefall d for det). Bruk punktum og enter litt oftere, så blir det lettere å forstå.

 

det er jo ikke akkurat sms skrift.. kanskje han kommer rundt trondheim omerådet ? vi skriver d i steden for det.. osv :roll:

 

edit: Det er jo så å si det samme som at eksempel han ttt skriver ikkje istedenfor ikke, vi skriver itj... det er jo en dialekt.. ikke direkte sms skrift :)

Sinnsykt off-topic nå, men anyway... Det er ikke dialekt å skrive d... prøv å si DET på østlandsk, uttales helt likt som i trøndelag. Altså er det SMS-språk med det, uansett hvor i landet du kommer fra.

 

On-Topic: Synes nå at Kompletts behandling av kunden er helt ok, men at de skal levere en så "halvferdig" vare, er jo litt skuffende da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Hva i all verden har denne på "spill" å gjøre?

 

Feilpostet spør du meg.

 

Og - slik trådstarters innlegg er formulert er jeg i sterk tvil om det er Komplett som har gjort noe galt.

 

Virus? 4 stk.? Jaja, du får slutte å laste ned warez da skjønner du. Merkelig hvor likt "gamer" og "lamer" er :D

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Jess, og ikke kjøp Honda for jeg kolliderte med min!

 

Håper ellers at threadstarteren her har latt forargelsen senke seg og at han nå ser at han har hatt en blanding av litt uflaks og litt udyktighet. For eksempel er det ikke kompletts feil at kortet ikke fungerer, men de stiller jo selvfølgelig gladelig opp og bytter en vare med mangler. Når da i tillegg de har rotet litt med diverse andre ting gav de vel tilbud om kompensasjon, og må da være en rimelig løsning for å få orden på dette.

 

At du må vente en time på å komme igjennom på telefonen er vel strengt tatt ganske dårlig grunn for å lage dårlig reklame for dem, på norges største forum for spill/hardware-interesserte. Det er jo ikke noe i veien for å sende e-post heller.
At man må vente i en time for å nå supporten deres er en evig god nok grunn til å klage. Epost er pr dags dato en laverestående form for kommunikasjon enn en prat over telefonen der man kan diskutere ting inn og ut uten at det tar 100år (nordmenn er kjent for å overdrive). Så det er vel egentlig ikke rart mange velger å bruke nettopp telefonen. Selv har jeg aldri ventet mer enn et par minutter på kompletts support over telefon, så har vel kanskje nok en gang en sammenheng med grov uflaks.

 

Jeg sier som en annen her har sagt før:

"alt man gjør riktig blir oversett mens det man gjør feil blir til skandaleoppslag".

(Det var i det minste noe i den duren).

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Jeg er og litt forbanna på komplett..

Jeg bestillte deler for 7000 kroner for litt over ei uke siden.

Fikk et defekt hovedkort, sendte det tilbake med forespørsel om jeg kunne få et dyrere et ved at jeg betalte litt ekstra for det...

 

Har nå venta ei uke på det forbanna hovedkortet!

Seriøst, dette blir bare for dumt,

mm. du bor i sandefjord eller i stokke tar det minst 2 dager for at noe skal fraktes,

dvs. at tideligest etter 2 dager motar de din pakke og dermed kan sette den i køen for og sees på, dette tar en dag, dermed er vi oppe i 3 dager, så må det sendes tilbake, da er vi oppe i 5 dager, minst.

 

Så for at du skal få den igjen samme uke må den sendes Mandag, og sansynligheten for at det tar så kort tid er liten, det er andre kunder enn deg der også.

 

Det tar opp til 2 uker for retur, hva du har kjøpt for er irrelevant, Komplett.no

kan ikke sjekke hvert eneste hovedkort, det regnes med at det kommer i fungerende tilstand fra fabrikken.

Lenke til kommentar

Synd du har dårlig erfaring med komplett.

 

Men du skal være glad for at du fikk problemer med pc'n din derfra og ikke f.eks på en pc fra topline el.

 

Kundesørviss på komplett tar tid, men jeg har aldri opplevd dem som urimelige. Det er tross alt bedre å få god kundesørviss som tar litt tid, enn ingen, eller elendig kundesørviss..

 

Du har nok vært maks uheldig denne gang.

 

Jeg har sendt inn et par defekte hovedkort (demobrukte) til komplett.no, og alltid fått tilbake erstatningsvare innen et par uker.

 

Rapportert, pga feilplassering..

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar

Det er derfor du bør bygge PC selv så vet du hva du får og monterer det skikkelig. Færdig PC er no TULL! Kan du ikke bygge selv så lær det, absolutt verdt det med tanke på at du sikkert blir å oppgradere noe etterhvert.

Lenke til kommentar
Dette her er og kaste bensin på bålet..

Synd og se at en liten bagatel skal være grunn nok til og lage

dårlig reklame, dette er for dumt.

 

1 time er litt lenge, men du må huske på at det er andre mennesker enn deg, men det er absolutt ingen grunn til og klage på forumet,

jeg har sittet 2 timer i Kundesupport fra Telenor, NGT og Jensen,

men klaget aldri. Og si at man ikke skal kjøpe PC fra komplett

fordi du har en bagatell hendelse på Komplett.no er også for dumt,

når 99% av de som kjøper der er stor førnøyde.

 

[99%=metafor for overlegent flertall]

 

først og fremst : flertall har ingenting å gjøre med saken. har har hatt en "bagatell" med komplett og han bør få løst "bagatellen" uten at noen skyter han for å snakke ut om det.

 

Kanskje du skulle eller burde begynne å klage litt. virker som om du har et ganske avslappet forhold til dette med tid. tid er for mange mennesker veldig viktig og en av de faktorene som spiller in i veldig mange avgjørelser en person må ta. for eksempel så ville de færreste kjøpt varer fra XXXNETTBUTIKK

 

om det ikke hadde noe på lager og dessuten brukte en måned på vare pakking og levering. (blåst enormt opp i skyene for et eksempel ;) )

 

den normale menneske enten jobber eller går på skole i tidsrommet 0700 - 1500/1600, man har ikke mye tid å ringe for å klage eller "reklamere for noe" hvis XXXNETTBUTIKK har for dårlig kundesystem.

 

Komplett har en grei kundesystem men den blir veldig lett overbelastet, spesielt når "ukyndige" hardware kjøpere ringer og skal ha forklaringer og anbelinger på det meste i utvalget.

 

Synes derrimot at de ulike nettbutikkers EMAIL kundesupport er UTROLIG bra. har alltid fått svar på ting og tang innen 24 timer og det er å regne som bra ettersom man ikke bruker noe særlig mer enn et par minutter på hver email.

 

Det at en "montør" hos komplett har "feil koblet" eller ikke koblet på noen ledninger og på denne måten har "påført" kunden en ergelse må jo selvfølgelig Komplett.no beklage. noe jeg regner med at de gjorde ettersom de ville gi deg "noe ekstra" for bryet du måtte ta deg.

 

Sist men ikke minst: dette er hardware og electronic vi snakker om. det kan være ting gale og det kan skje små feil (glemme å koble en eller to små ledninger) . det er viktig å være tålmodig og positiv. jobber selv i service yrket og jeg kan fortelle deg en ting : En BLID og positiv "kunde" får i 9/10 tilfeller en raskere løsning på problemet sitt.

Endret av Kingy
Lenke til kommentar

Har ikke vanskelig for å forstå problemet til trådstarter, men smør deg med bittelitt tålmodighet...

 

Komplett har ikke alltid vært min favorittbutikk.

Jeg har hatt masse problemer og ventet i flere måneder på min dele-pc, men de fiksa opp til slutt og når jeg tenker meg om, synes jeg egentlig det er en veldig bra butikk :)

 

Dårlig kundeservice er jeg enig i, men det er de ikke alene om.

Sørgelig nok er det slik med de fleste skikkelig store firmaene...

Endret av Star
Lenke til kommentar
er ikke lett å forstå alt du skriver.. Du burde kutte sms-forkortelsene (i allefall d for det). Bruk punktum og enter litt oftere, så blir det lettere å forstå.

 

det er jo ikke akkurat sms skrift.. kanskje han kommer rundt trondheim omerådet ? vi skriver d i steden for det.. osv :roll:

 

edit: Det er jo så å si det samme som at eksempel han ttt skriver ikkje istedenfor ikke, vi skriver itj... det er jo en dialekt.. ikke direkte sms skrift :)

Bare for å ta det enda mer offtopic:

Vi har bare to skriftspråk her i Norge; bokmål og nynorsk. Så skal noe skrives, skal man bruke ett av de to og de er som vi alle vet 100% sidestillt.

 

Skal man derimot si noe, da skal man snakke dialekt. Bokmål og nynorsk er ikke noe man snakker, det er noe man skriver. Å skrive på dialekt, er noe man ikke skal, siden dialektene ikke er skriftspråk. For å ta et nerdeeksempel; det blir som å stappe et PCI-kort ned i AGP-sporet. Det går sikkert ann med litt makt, men bra går det ikke. ;)

 

Skrive: ren bokmål eller ren nynorsk

Snakke : valgfri dialekt

</offtopic>

 

<ontopic>

Jeg syns det trådstarteren var litt tidlig ute med å klage på Komplett. La dem i det minste få sjangsen til å rette opp; det fortjener ALLE. Hvis det derimot hadde tatt lang tid med "opprettinga" eller at "opprettinga" ikke skjedde. DA kan man klage.

Lenke til kommentar
Dette her er og kaste bensin på bålet..

Synd og se at en liten bagatel skal være grunn nok til og lage

dårlig reklame, dette er for dumt.

 

1 time er litt lenge, men du må huske på at det er andre mennesker enn deg, men det er absolutt ingen grunn til og klage på forumet,

jeg har sittet 2 timer i Kundesupport fra Telenor, NGT og Jensen,

men klaget aldri. Og si at man ikke skal kjøpe PC fra komplett

fordi du har en bagatell hendelse på Komplett.no er også for dumt,

når 99% av de som kjøper der er stor førnøyde.

 

[99%=metafor for overlegent flertall]

 

først og fremst : flertall har ingenting å gjøre med saken. har har hatt en "bagatell" med komplett og han bør få løst "bagatellen" uten at noen skyter han for å snakke ut om det.

 

Kanskje du skulle eller burde begynne å klage litt. virker som om du har et ganske avslappet forhold til dette med tid. tid er for mange mennesker veldig viktig og en av de faktorene som spiller in i veldig mange avgjørelser en person må ta. for eksempel så ville de færreste kjøpt varer fra XXXNETTBUTIKK

 

om det ikke hadde noe på lager og dessuten brukte en måned på vare pakking og levering. (blåst enormt opp i skyene for et eksempel ;) )

 

den normale menneske enten jobber eller går på skole i tidsrommet 0700 - 1500/1600, man har ikke mye tid å ringe for å klage eller "reklamere for noe" hvis XXXNETTBUTIKK har for dårlig kundesystem.

 

Komplett har en grei kundesystem men den blir veldig lett overbelastet, spesielt når "ukyndige" hardware kjøpere ringer og skal ha forklaringer og anbelinger på det meste i utvalget.

 

Synes derrimot at de ulike nettbutikkers EMAIL kundesupport er UTROLIG bra. har alltid fått svar på ting og tang innen 24 timer og det er å regne som bra ettersom man ikke bruker noe særlig mer enn et par minutter på hver email.

 

Det at en "montør" hos komplett har "feil koblet" eller ikke koblet på noen ledninger og på denne måten har "påført" kunden en ergelse må jo selvfølgelig Komplett.no beklage. noe jeg regner med at de gjorde ettersom de ville gi deg "noe ekstra" for bryet du måtte ta deg.

 

Sist men ikke minst: dette er hardware og electronic vi snakker om. det kan være ting gale og det kan skje små feil (glemme å koble en eller to små ledninger) . det er viktig å være tålmodig og positiv. jobber selv i service yrket og jeg kan fortelle deg en ting : En BLID og positiv "kunde" får i 9/10 tilfeller en raskere løsning på problemet sitt.

Flertallet har alt med det jeg sa og gjøre,

Skal vi stoppe og kjøpe hardware og PC fordi en uheldigperson fikk en liten bagatell der?

 

 

Nei, har ikke lyst til og begynne og klage mer, klager kun når jeg har grunn og ikke når jeg skulle finne på det selv.

 

Tid ja, men les min tideligere post i threaden der jeg forklarer at det tar minimum en uke for at det skal komme, og han klager etter en uke, det blir for dumt, han er ikke første prioritert. Lagde et lite "regnetykke" der også.

Lenke til kommentar
amer' date='14/06/2004 : 19:15']
Ehhh..

Virus har *INGENTING* med maskina og gjøre men med brukeren..

feil skjer og de har lovet og rette opp problemet, da bør du være fornøyd, komplett har utmerket kundeservice, og jeg har aldri hatt problemer med dem.

jeg er klar over at virus ikke har noe med maskinen og gjør,men resten derimot.

ja di har god kundeservice venter bare 1 time liksom ;)

Ta tiden neste gang.. 5 minutter kan virke som en time når man er irritert..

Er det for mye kø ringer du rett og slett på feil tidspunkt. Som alle andre telefon-mottak har komplett mer trafikk på enkelte tider av døgnet (fks 16-17), og det sier seg selv at man ikke kan ha bemanning nok til å ta høyde for denne ene timen om det betyr at de ansatte vil sitte og sove resten av dagen pga lite arbeid..

 

Ok, mange mottak HAR for mye kø (*host*ngt*host*), men komplett har vanligvis vært kjappe når jeg har ringt.

Lenke til kommentar

 

Flertallet har alt med det jeg sa og gjøre,

Skal vi stoppe og kjøpe hardware og PC fordi en uheldigperson fikk en liten bagatell der?

 

 

Nei, har ikke lyst til og begynne og klage mer, klager kun når jeg har grunn og ikke når jeg skulle finne på det selv.

 

Tid ja, men les min tideligere post i threaden der jeg forklarer at det tar minimum en uke for at det skal komme, og han klager etter en uke, det blir for dumt, han er ikke første prioritert. Lagde et lite "regnetykke" der også.

 

utrolig meningsfylt svar det der.

Lenke til kommentar
er ikke lett å forstå alt du skriver.. Du burde kutte sms-forkortelsene (i allefall d for det). Bruk punktum og enter litt oftere, så blir det lettere å forstå.

 

det er jo ikke akkurat sms skrift.. kanskje han kommer rundt trondheim omerådet ? vi skriver d i steden for det.. osv :roll:

 

edit: Det er jo så å si det samme som at eksempel han ttt skriver ikkje istedenfor ikke, vi skriver itj... det er jo en dialekt.. ikke direkte sms skrift :)

Norge har to skriftspråk. Bokmål og nynorsk. Hold deg til en av dem.

Lenke til kommentar
er ikke lett å forstå alt du skriver.. Du burde kutte sms-forkortelsene (i allefall d for det). Bruk punktum og enter litt oftere, så blir det lettere å forstå.

 

det er jo ikke akkurat sms skrift.. kanskje han kommer rundt trondheim omerådet ? vi skriver d i steden for det.. osv :roll:

 

edit: Det er jo så å si det samme som at eksempel han ttt skriver ikkje istedenfor ikke, vi skriver itj... det er jo en dialekt.. ikke direkte sms skrift :)

Bare for å ta det enda mer offtopic:

Vi har bare to skriftspråk her i Norge; bokmål og nynorsk. Så skal noe skrives, skal man bruke ett av de to og de er som vi alle vet 100% sidestillt.

 

Skal man derimot si noe, da skal man snakke dialekt. Bokmål og nynorsk er ikke noe man snakker, det er noe man skriver. Å skrive på dialekt, er noe man ikke skal, siden dialektene ikke er skriftspråk. For å ta et nerdeeksempel; det blir som å stappe et PCI-kort ned i AGP-sporet. Det går sikkert ann med litt makt, men bra går det ikke. ;)

 

Skrive: ren bokmål eller ren nynorsk

Snakke : valgfri dialekt

</offtopic>

 

<ontopic>

Jeg syns det trådstarteren var litt tidlig ute med å klage på Komplett. La dem i det minste få sjangsen til å rette opp; det fortjener ALLE. Hvis det derimot hadde tatt lang tid med "opprettinga" eller at "opprettinga" ikke skjedde. DA kan man klage.

For guds skyld slutt å kommenter rettskrivning, grammatikk osv.... Så vidt jeg har forstått så er dette et forum hvor man kan\skal diskutere data.

 

Jeg blir så satans lei av å lese tråd etter tråd (som i grunnen er interessant) fylt av drit om rettskrivning. For min del kan folk svare på en blanding av dialekt, nynorsk, bokmål og sms-språk på mine innlegg bare de får meningen frem. Får de IKKE frem meningen, kan man høflig be dem om å utdype det istedet for å være frekk!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...